Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Böneutrop!

KillBill skrev 2018-04-04 16:09:08 följande:

Menar du att du jämför den judiska barnläkaren Henry Ascher som sitter med i juryn för Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne med Adolf Hitler? Det är bland det mest osmakliga jag har läst här på Familjeliv.

Så du anser att vara extremkommunist är finare och mer rumsrent än att vara en Nazist? Är det detta du menar, när du säger att mitt var bland det osmakligaste du läst?

Så du menar, också, att det är helt okey att sätta en extremkommunist på en stol för Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne, är rent av ett vackert val?

Som sagt om man anser att en extremkommunist är värdig att sitta i en jury för litteraturpriset till Astrid Lindgren, så kan man ju applådera Nobelkommittén om de hade delat ut fredspriset till Hitler. 
    Eller kanske rent av skapa en hyllnings parad Nobelkommitté för Fredspriset om de gett Hitler en stol och fått vara med och rösta fram fredspriset till folk.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-04 21:30:17 följande:
    Du jämför en världens värsta diktatororer med 6 miljoner människoliv på sitt samvete med en judisk barnläkare som gjort sig känd för att kämpa för barns rättigheter och mänskliga rättigheter? Du borde skämmas.
    Fast om du känner att du mår bättre av det så kan jag byta ut Hitler mot Stalin då det dog långt mycket mer människor under Stalins styre än när Hitler Styrde. Då håller ju jag ialf mig inom kommunismen. Eller är det mer okey med mer människor som dog under Stalins styre än Hitlers?
    Då det är ju kommunismen det handlar om. Eller du kanske anser att Stalin skulle platsa (om han levde) i Nobelkommittén för Fredspriset?
    För ditt mantra kan man ju, jag formulera om den en smula och tar bara kärnan ur det mantrat: "ingen är värre än Hitler". 

Jupp som du säger själv en av världens värsta. Hitler var inte den värsta.
    De som var värre än Hitler var just kommunistiska diktatorer. 
    Jag kommer att fortsätta att jämföra på det sättet. För jag tycker det är så fruktansvärt illa att man har en person som stödjer diktatur, som hyllar Nordkorea, och är extremkommunist själv, som sitter på en av stolarna för att avgöra vem som skall få Astrid Lindgrens pris. Det är direkt hån mot en så fin människa som Astrid Lindgren var när hon levde, att ha en sådan person inblandad i det priset.

• EnAnonumius
    Anonym (Va?) skrev 2018-04-05 07:46:17 följande:
    Om du tycker att EnAnonumius parallell att jämföra Ascher med Hitler var bra antar jag att du också skulle kunna jämföra Jimmie Åkesson med Stalin?
    Då tycker ju jag att du skall läsa på bättre vad hon skriver. Hon har inte sagt ett enda ord om min jämförelse.
    Så varför är det så viktigt för dig att tillskriva åsikter på folk det kan man ju undra i stället.

Ja jag drog den parallell jämförelsen, och jag har angivit med VARFÖR jag gör det. Huruvida den är bra eller dålig det här inte hit. Det som hör hit är att jag har givit en förklaring på varför, och jag har sagt rent ut i klartext också att den är en fiktiv men adekvat jämförelse. Om du är intresserad så kan du bekväma dig med att trycka på "visa endast" under mitt nick och läsa själv. Dock så är det ingen inte ens jag själv sagt att det är en bra eller dålig jämförelse. Det är endast du som påstår detta. Även en dålig som i makaber, jämförelse kan ändå vara adekvat.

• EnAnonumius

En singel kommunist som orsakade, mer död än farbrorn med roliga mustaschen.

(Nazismen och kommunismen är två ideologier jag lägger i samma papperskorg egentligen då där samma skit i grund och botten).

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-05 06:58:35 följande:
    Förstår du på allvar inte skillnaden? Jag håller med om att det är rimligt att likställa Hitler och Stalins brott mot mänskligheten med varandra men du gör kopplingar mellan Adolf Hitler och den judiske barnläkaren Henry Ascher (känd humanist och människorättskämpe).

Jag hoppas att du kan inse att du gjort något mycket olämpligt.
    Just det den judiske barnläkaren, som är medlem i Kommunistiska partiet som vill införa proletariatets diktatur, som var med och undertecknade appeller för att EU skulle släppa terrorstämpeln på FARC. FARC som är en ökänd terrororganisation som har också barnmord på sitt samvete.

Hur kommer en barnläkare på idén att stötta en terroristorganisation som dödar barn? (<-- Notera noggrant att jag lämnade ut religionstillhörighet i denna mening)
    Det är smaklöst att en barnläkare stöttar något sådant och sedan skall sitta och få ha en plats för att nominera Astrid Lindgren priset.

• EnAnonumius
    Abegayle70 skrev 2018-04-05 10:56:14 följande:
    Sant.

Tillhör man den där extremistsekten som Henry Ascher är medlem i så hr man gått varvet runt och kan skaka hand med nazisterna.
    Precis.  Skål

• EnAnonumius
    Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-05 11:28:30 följande:
    Skrev inte att du var kommunist. Skrev att på sättet du talade, att trycka på någons samvete och genom det utöva åsiktsförtryck, det är typiskt kommunistiskt.
  • EnAnonumius
    Thereisthat skrev 2018-04-05 12:57:04 följande:
    Men snälla nån. Libertarianism är den extrema formen av liberalism. Att vara liberal är inte detsamma som att vara libertarian, det är den extrema formen. Ungefär som det är skillnad på att vara socialdemokrat och kommunist. Hade Henry Ascher varit socialdemokrat och man jämfört honom med Hitler hade jag tyckt det var fel eftersom att liknelserna är för få mellan dem. Men eftersom att han är kommunist så är det fullt jämförbart med Hitler och nazismen.
    Skönt att folk kan se liknelsen för vad den verkligen är..
  • EnAnonumius
    Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-05 11:09:46 följande:
    Att någon delar ut Astrid Lindgrens pris gör ju inte den automatiskt till en god människa. Viktigt att påpeka är ju att det faktiskt är staten som utser juryn.. Egentligen borde det vara anmärkningsvärt att de utser en kommunist i juryn, men i dagens Sverige är väl allt möjligt.. Kanske vi får se en nazist i nästa jury?
    Du är inne på något här med detta spår.

Skall man följa vissa i denna tråden så är det ju mer rumsrent med att vara kommunistextremist och stötta FARC, än att vara Nazist.
    Fast jag håller med skall man acceptera  en person som är en kommunistextremist och stöttar FARC så borde det ju var helt okej att sätta in en Nazist också i juryn, de kan ju välja in en från SMR (alt NMR).  

För skall man tro han som försvarar kommunistextremisten och FARC-kramaren Archer, så blir man ju en god människa av att sitta och nominera och rösta fram vilka som skall få Astrid Lindgrens pris. Då borde ju man kunna göra likadant med personer som är nazister, de kan ju bli goda människor de också bara de kan sitta på en stol och nominera och rösta fram pristagare för Astrid Lindgrens pris.  

• EnAnonumius
    Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-05 18:17:48 följande:
    På samma sätt som det är mer rumsrent att vara muslimsk extremist och terroist, än att vara kristen. Det räcker alltså att vara med i svenska kyrkan för att hamna i samma hög som, eller anses vara värre än, muslimska extremister och terrorister.
    Eller hur?
    Kanske är dags att byta inriktning och bli en islamist som är extremkommunist och utöva terrorism, så kanske man kan bli klassad som högsta godheten själv. För det måste ju vara den ultimata rumsrenheten idag.

Svar på tråden Böneutrop!