-
Abegayle70 skrev 2018-04-08 14:35:51 följande:Det fär möjligt att det finns sådanan människor, men de är i så fall brottsligt naiva om de tror på det med 100 års facit av vad deras ideologi lett till i praktiken. Då tar jag mig rätten att ifrågasätta vad det är för slags människor, oavsett om de är judar, barnläkare, operasångare, snickare, jesuiter eller vad fan som helst. -
Thereisthat skrev 2018-04-08 13:57:39 följande:Men seriöst, förstår man inte innebörden av rasrenhet så tycker jag att man ska börja fundera på varför man överhuvudtaget diskuterar ett sånt här ämne då det borde säga sig självt. Du vet lika väl som jag vad rasrenhet betyder (och dessutom vad det i praktiken kommer att innebära), så varför ska jag vara övertydlig med det? Men återigen, rasrenheten är det Hitler hävdade var nödvändigt för att uppnå det drömsamhälle han propagerade för, alltså en metod liksom kommunister rättfärdigade tvånget för att kollektivisera ordbruket.
Om man är otroligt naiv och fullständigt och systematiskt blundar för den grymma historien kommunismen har och hur svårt det är att genomföra det, samtidigt som man också enbart fokuserar på deras visioner av det perfekta samhället och inte ett dugg på hur man ska nå dit så kan man självklart vara god. Men eftersom att det idag är ett faktum att kommunismen inte fungerar utan förtryck så ser jag ärligt talat inte hur man kan kalla sig själv godhjärtad och humanist om man fortfarande tror på den ideologin. -
Jag kan inte heller fatta att det finns individer som kan påstå att man kan "förstå att det finns människor" hitta gott i kommunismen, när det som konsekvens i PRAKTIKEN har lett till fler människor som dött under kommunismens styre, än under nazismens styre.KillBill skrev 2018-04-08 15:23:53 följande:Jag kommer aldrig att förstå hur att någon kan argumentera för att det ens går att betrakta nazismen som god. Även om man tar hänsyn till att människor kan vara naiva så beskrivs målet med rasrenhet av nazisterna så tydligt att naivitet inte är en godtagbar ursäkt. Svårigheterna att uppnå målet är ju överhuvudtaget inte något som ursäktar nazismen utan bör i stället ses som ett lyckligt faktum.
Jag förstår att man inte kan döma människor som inte var/är insatta i ideologin men skulden faller tungt på de nazister som förstår och gillar ideologin. Förintelse av judar, romer, handikappade och homosexuella, oliktänkande kan aldrig ursäktas med att ändamålen helgar medlen och den person som hävdar att nazismen är godhjärtad har helt enkelt fel.
För oavsett vad Hitler skrev i sin "Mein Kampf" och hur han och hans hantlangare VALDE att gå tillväga, så skulle man även med nazismen kunna lösa det samhällsutopin de ville uppnå med ICKE våld".
Att som barnläkare sitta och krama en ideologi, vars konsekvens, som har fler folkmord än vad nazismen har som även drabbat barn (precis som med nazismen också), så borde man fan få sin läkarlicens indragen och inte få lov att vara i närheten av barn alls och än mindre sitta och medverka i grenledning Astrid Lindgrens pris..
Jag skiter högaktningsfullt i att den barnläkaren är "också en jude" (för allden del, det hör INTE heller dit om huruvida han skulle vara homosexuell heller) för det hör faktiskt inte hit för varken relogonstillhörioghet och/eller sexuell läggning saknar relevans helt.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Nazismen och kommunismen är två ideologier jag lägger i samma papperskorg egentligen då där samma skit i grund och botten.
Jag kan utveckla detta. Då jag har läst på nazismen som ideologi, och även kommunismens som ideologi så kan JAG FÖRSTÅ att det går hitta GOTT i bägge ideologier, och jag kan även förstå bägge ideologier. Det lät ju ganska så fint på PAPPRET båda dessa ideologier.
Dock så har ju BÅDE Nazismen och Kommunismens en sak GEMENSAMT med varandra det är att KONSEKVENSERNA av detta leder till våld och massmord på ett eller annat sätt. Man SKALL aldrig Glömma Mao Zedong (aka Mao Tse Tsung) och Stalin. Två kommunister som hade som agenda att skapa en kommunistisk utopi.
Håller jag med för att jag förstår? Nej det gör jag inte, jag har den mycket fula ovan att förstå fullt ut att det är en signifikant skillnad, av magnituder, mellan "förstå något" och "hålla med något".
Stalin och Mao Zedong, skall aldrig avfärdas och andra skall inte sitta och tramsa sönder för människor som vill visa och diskutera kommunismens och konsekvensen av vad det också kan leda till med kommunismen.
Ändå gör vissa personer detta genom att komma med dumma brasklappar som "ja visst är det ju hemskt, men Hitler <fyll i valfri diverse knep att styra över till att handla om nazismen och Hitlers dumma tillvägagångssätt, här>" och rent av att sitta och tysta ned folk med, genom att direkt sjunka så lågt som att använda direkta (medvetna) lögner om vad folk skriver och hålla dess direkta lögner emot folk som sanning.
-
Läs om mitt inlägg (#747) igen och läs rätt i stället för att sitta och SKUMMA blixt fort igenom någons text, och sedan svara godtyckligt på vad du trodde att du han och se.
Du jag citerade ditt inlägg #740, det inlägget hade inga utlåtanden om varken Engelsk, eller Marx förkunnade.KillBill skrev 2018-04-08 17:51:13 följande:Som jag påpekat tidigare kan man både ta kraftigt avstånd från kommunismens fasor och tro på den ideologi som Marx och Engels förkunnade. Som jag påpekat tidigare kan man både ta kraftigt avstånd från kommunismens fasor och tro på den ideologi som Marx och Engels förkunnade. Menar du att en sådan persion per automatik är ond? I så fall får du gärna ge exempel på varför.
Så läs om ditt egna inlägg #740, och sedan så kan du läsa mitt kommentar på det inlägget (#740) i mitt inlägg inlägg #747. Det skulle vara klädsamt om du kommer ihåg själv vad du skriver i dina egna olika inlägg i framtiden.
Ja precis DU säger detta om kommunismen, är samma om nazismen faktiskt. Det var aldrig "Hitler" som kom fram med Nazismen, men ändå använder du Hitler som mall för just Nazismen när du skall avfärda ideologin ISIG som "Ond". Du kan ju fundera på varför du väljer att förväxla Hitler tillvägagångssätt baserat på Nazismen, med ideologin Nazismen.
Det finns Nazister som tar avstånd av Nazismens fasor. Jag haft många diskussioner själv med en sådan nazist själv, och han är väl medveten om att jag inte gillar Nazismen som ideologi men jag förstår Nazismen.. Och ja han är en aktivist också.
Han brukar skriva om sig själv detta; "Jag är Nazist, men jag är INGEN "Hitlerist", för den saken skull, för jag tror inte på den vägen han valde att ta med Nazismen".
Du kan sätta dig ned och fundera länge på det utlåtandet den Nazisten hade om Hitler och Nazismen. Det finns fler sådan nazister som honom.
Fast väljer man att lobba för att FARC skall slippa att bli klassificerad som terrorister, i EU, genom att skriva på appeller för detta ändamål, och väljer att vara medlem i en Kommunistiska Partiet som inte skulle backa för att använda våld om det behövs, ja då är man ond som person. Så enkelt är det.
-
Suck struntar du i att läsa (igen)?KillBill skrev 2018-04-08 20:30:12 följande:
Jag kan inte se att du svarar på min specifika fråga i det inlägg du hänvisar till. Var i inlägget svarar du mig? Det jag undrar är alltså om en person som tar kraftigt avstånd från kommunismens fasor men som ändå tror på den ideologi som Marx och Engels förkunnade. Menar du att en sådan person ond? Hur motiverar du detta?
Jag hävdade ALDRIG att mitt svar #747 innehöll svaret om Engelsk och Marx. Det är något du sitter och hittar på själv.
Jag skrev tydligt TILL dig att jag hade Citerat ditt inläg #740, i mitt inlägg #747. och svart på det du hade skrivit i inlägg #740.
Jag BAD dig uttryckligen att du skulle komma i håg vad du skriver själv i dina olika inlägg.
Jag tar det kort fatta. Jag skall dra det i "dummy gudie" form..
1 Jag läste DITT inlägg #740, och inlägg #740 hade INGET som handlade om Engelsk eller Marx i det inlägget (det kan du fan läsa själv så ser du)
2 Jag citerade inlägg #740, det resulterade i mitt inlägg #747 och jag svarade på det ORDEN/innehållet du skrev i inlägg #740.
Jag uppmanar DIG att LÄSA om ditt egna inlägg #740, och citera från DET inlägget #740 vad du nämner "Engelsk" och "Marx" i det inlägget.
Jag har suttit nu och läste DET fyra gånger nu. Jag hittar inte namnen "Marx" eller "Engelsk" i ditt inlägg #740.
Så att DU inte hittar svaret på din specifika fråga där ifrån är faktiskt inte så konstigt. Då inlägg #740 så fanns det inte ett ord om varken Engelsk eller Marx från ditt inlägg #740.
Så du är fri att ställa frågor, men det är KLÄDSAMT om du ställer frågor som är relaterat till det som faktiskt skrivs.
Och det är mycket mer klädsamt om du kommer i håg vad du själv skriver i dina olika inlägg.
-
Jag skall underlätta för dig "KillBill" så DU kan se själv att han ALDRIG i inlägg #740 nämnde "Marx" eller/och "Engelsk" i det inlägget".KillBill skrev 2018-04-08 20:30:12 följande:
Jag kan inte se att du svarar på min specifika fråga i det inlägg du hänvisar till. Var i inlägget svarar du mig? Det jag undrar är alltså om en person som tar kraftigt avstånd från kommunismens fasor men som ändå tror på den ideologi som Marx och Engels förkunnade. Menar du att en sådan person ond? Hur motiverar du detta?
Jag citera inlägg #740 från DIG KillBill (och läser det för en femte gång):(slut citat)KillBill skrev 2018-04-08 15:23:53 följande:Jag kommer aldrig att förstå hur att någon kan argumentera för att det ens går att betrakta nazismen som god. Även om man tar hänsyn till att människor kan vara naiva så beskrivs målet med rasrenhet av nazisterna så tydligt att naivitet inte är en godtagbar ursäkt. Svårigheterna att uppnå målet är ju överhuvudtaget inte något som ursäktar nazismen utan bör i stället ses som ett lyckligt faktum.
Jag förstår att man inte kan döma människor som inte var/är insatta i ideologin men skulden faller tungt på de nazister som förstår och gillar ideologin. Förintelse av judar, romer, handikappade och homosexuella, oliktänkande kan aldrig ursäktas med att ändamålen helgar medlen och den person som hävdar att nazismen är godhjärtad har helt enkelt fel.
Kan DU KIillBil se var du dra upp om "Marx" eller "Engelsk" i det inlägget.
Jag läser det en sjätte gång och hittar det inte.
Du skall själv FETmarkera i inlägget var "Marx" och "Engelsk" står någonstans i DETTA inlägg.
Här är mitt svar jag citerar inlägg #747 (där jag även citerade inlägg #740).(slut citat)EnAnonumius skrev 2018-04-08 17:31:08 följande:Jag kan inte heller fatta att det finns individer som kan påstå att man kan "förstå att det finns människor" hitta gott i kommunismen, när det som konsekvens i PRAKTIKEN har lett till fler människor som dött under kommunismens styre, än under nazismens styre.
För oavsett vad Hitler skrev i sin "Mein Kampf" och hur han och hans hantlangare VALDE att gå tillväga, så skulle man även med nazismen kunna lösa det samhällsutopin de ville uppnå med ICKE våld".
Att som barnläkare sitta och krama en ideologi, vars konsekvens, som har fler folkmord än vad nazismen har som även drabbat barn (precis som med nazismen också), så borde man fan få sin läkarlicens indragen och inte få lov att vara i närheten av barn alls och än mindre sitta och medverka i grenledning Astrid Lindgrens pris..
Jag skiter högaktningsfullt i att den barnläkaren är "också en jude" (för allden del, det hör INTE heller dit om huruvida han skulle vara homosexuell heller) för det hör faktiskt inte hit för varken relogonstillhörioghet och/eller sexuell läggning saknar relevans helt.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Nazismen och kommunismen är två ideologier jag lägger i samma papperskorg egentligen då där samma skit i grund och botten.
Jag kan utveckla detta. Då jag har läst på nazismen som ideologi, och även kommunismens som ideologi så kan JAG FÖRSTÅ att det går hitta GOTT i bägge ideologier, och jag kan även förstå bägge ideologier. Det lät ju ganska så fint på PAPPRET båda dessa ideologier.
Dock så har ju BÅDE Nazismen och Kommunismens en sak GEMENSAMT med varandra det är att KONSEKVENSERNA av detta leder till våld och massmord på ett eller annat sätt. Man SKALL aldrig Glömma Mao Zedong (aka Mao Tse Tsung) och Stalin. Två kommunister som hade som agenda att skapa en kommunistisk utopi.
Håller jag med för att jag förstår? Nej det gör jag inte, jag har den mycket fula ovan att förstå fullt ut att det är en signifikant skillnad, av magnituder, mellan "förstå något" och "hålla med något".
Stalin och Mao Zedong, skall aldrig avfärdas och andra skall inte sitta och tramsa sönder för människor som vill visa och diskutera kommunismens och konsekvensen av vad det också kan leda till med kommunismen.
Ändå gör vissa personer detta genom att komma med dumma brasklappar som "ja visst är det ju hemskt, men Hitler <fyll i valfri diverse knep att styra över till att handla om nazismen och Hitlers dumma tillvägagångssätt, här>" och rent av att sitta och tysta ned folk med, genom att direkt sjunka så lågt som att använda direkta (medvetna) lögner om vad folk skriver och hålla dess direkta lögner emot folk som sanning.
Att DU KillBill inte kan se svaret på den "specifika frågan" du ställde till mig i ditt inlägg #749 är inte så konstigt om DU sätter dig ned och TÄNKER efter ordentligt.
DU ställer en fråga som saknar helt samröre med textinnehåll. Både mitt textinnehåll och DITT EGNA textinnehåll.
-
Obs en analogi: Nu sitter du och blandar ihop äpplen och päron i samma krog och säger att du har en korg bananer.KillBill skrev 2018-04-08 22:19:00 följande:Jag har väldigt tydligt förklarat att min uppfattning när det gäller nazism. Den nazistiska ideologin, med historiska dokument som tex Mein Kampf, är byggd på rasism och nazismen är därför vidrig både i skrift och som den har praktiserats. När det gäller kommunismen så är det framförallt praktiserandet som är vidrigt och som har resulterat i fruktansvärda folkmord och förföljelse.
(slut analogi)
"Mein Kampf" är en bok som är skriven av Hitler. Jag tror INGEN har missat detta.
Den är inte grunden till Nazismen som ideologi.
Nazismens som ideologi kom innan Hitler skrev sin bok Mein Kampf.
Men skall man resonera som dig, så kan man dra samma resonemang om Kommunismen, med historiska dokument och Maos "Lilla Röda", gör att Kommunismen är en vidrig ideologi med tanke på hur den har praktiserats genom historien i Kina som skördade långt mycket mer människooffer i en form av utrensning av dem som vågade kritisera honom. Då kan man lugnt säga att även Kommunismen är en riktig ond ideologi den med.
Om man inte kan se ondskan med Kommunismens med tanke på hur den har PRAKTISERATS, då har man på sig en ögonbindel och håller för öronen och lallar högt.
Fast för dem som klara av att tänka utan för den egna boxen, och vet skillnaden mellan "förstå ett synätt" och "hålla med", klara också av att förstå att det KAN finnas människor som kan se det goda med Nazismen, likväl som med Kommunismen.
Så som jag ser det.
Kommunismen och Nazismen skall bekämpas, på lika fot och samtidigt, då båda ideologierna är öppna för att leda till massmord på ett eller annat sätt, för båda ideologierna kan dra till sig fel folk som gör att det kan leda till omotiverat massmord. Massmord ÄR fel oavsett om det handlar om ras, religion, sexuell läggning eller politiska olika åsikter.
-
Ja varför är man föraktfull mot Henry Acher?KillBill skrev 2018-04-09 17:01:42 följande:Idioter finns överallt. Tidigare i år så sprayades hakkors på muslimska moskeér i Stockholm men bara för att detta skedde så innebär det inte att alla stockholmare är nazister. Varför är du föraktfull mot Henry Ascher, som bekämpat nazismen i hela sitt liv?
www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-hat.../
Henry Archer vill ju att terrorstämpeln som EU har på FARC skall bort.
Henry Archer är medlem i Kommunistiska partiet, ett parti som inte skulle dra sig för att använda våld.
Att han "bekämpar Nazismen" gör honom knappast berömvärd alls, tvärt om även om han belkämpar nasimen så är han ändå värd att föraktas.
Men jag förväntar aldrig att du skall begripa detta.
-
Men du vet han skall ju vara förlåten för han bekämpar ju Nazismen.Abegayle70 skrev 2018-04-09 17:22:23 följande:Ja, det finns idioter överallt, men i hamas fall så är det ett mönster som inte går att bortse från.
Henry Ascher vägrar ta avstånd från just denna anzistiska terrorsekt. Kan det vara därför? Funder aen stund.
-
Anonym (Kikiki) skrev 2018-04-09 20:00:59 följande:Typiskt dig att ta upp något sånt. Fortsätter i samma spår som innan.. Känsloargument. Propaganda. Ditt inlägg har inte ens någon relevans utan att nämna hakkors och moskéer är för dig ett sätt spela på folks känslor. Muslimer är det synd om och offren, nazister är onda. Och ja så är det såklart men muslimer står ju samtidigt för det största våldet i Sverige idag. Radikala våldsbejakande muslimer är det största hotet i Sverige och det är tusentals såna som Säpo har koll på. Häromdagen inför årsdagen av terrorattacken 7 april så stod det ju i någon tidning att varannan dag i Sverige så avstyrs en attack.
Din argumentationsteknik är verkligen anmärkningsvärd.
Känns igen det där känsloargumenten. Åsa Romson stod ju som bekant och grät.
Det är manipulativt att spela på folks känslor på det sättet och det gör att debatten hamnar på en pinsamt låg nivå.