Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Böneutrop!

EnAnonumius skrev 2018-04-03 14:50:07 följande:
    Bra då vet jag, du hantera inte motfrågor.

Så vad var det du inte förstod med mitt svar till dig?
    Det är ju uppenbart att du inte förstod mitt svar, annars så hade du inte försökt att skylla din okunskap på mig med din smaklösa fråga "Vad är det du inte förstår" till mig.

Ditt svar bevisade tydligt att du inte förstått vad jag skrev. Därför ställde jag en fråga till dig i all vänlighet. Du svarar med en motfråga? Du har dessutom inte svarat på varför du kom med grundlösa påståenden om mig i söndags.  Du kanske ska börja där?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2018-04-03 15:05:54 följande:

Jag förstod vad du skrev. Även om du inte vill inse detta.

Men om det förgyller din dag med att inbilla dig själv att EA inte förstod vad du skrev så varsågod det bjuder jag på, så länge du håller i minnet att du förgyller din dag med en direkt lögn.

Nästa skitsnack/lögn du skall komma med om mig? Jag mena när du ändå är i farten.

Skitsnack?

Det är du som har anklagat mig för saker som inte stämmer. Jag tycket det är svagt att du inte står för att du gjorde fel och ber om ursäkt.
  • KillBill
    Anonym (självklart) skrev 2018-04-04 04:41:23 följande:

Du förstår precis vad jag menar men vill inte låtsas om det för det ligger inte i ditt intresse att diskutera den verkliga frågan.

Det effektivaste sättet att driva en agenda för att förändra ett samhälle är att bryta ned förändringen i små, små bitar och försöka få varje bit att bedömas som en ren teknikalitet som egentligen inte spelar någon större roll.

Nej då, separata badtider och inga manliga badvakter och skynken framför fönsterna handlar inte alls om att vår religion kräver att kvinnorna kontrolleras av sina män. Det finns svenska kvinnor som säkert också vill bada med bara kvinnor.

Nej då, att införa halalmat skulle inte ha med vad "profeten" kräver men det skulle vara en inkluderande mat så kommunen slipper servera två olika rätter.

Nej då, att vi vill giftas och skiljas och ärva enligt "allahs" ord är bara för att folk ska känna sig vana med systemet. Visst, det går emot svensk lag och så men tänk på att integrationen blir lättare om vi kan få leva på vårt sätt som vi vill, utan stress att tvingas in i Sverige. Och samma gäller våra skolor förresten.

Nej då, böneutrop har inget alls med att visa att det är islam som dominerar området utan är bara en ... ja, en grej liksom. Och förresten låter det inte mer än fågelkvitter. Och ingen har klagat. Och vi loooovar att det bara ska vara en gång i veckan. Promise! Det är väl inga problem att godkänna?

Din argumentation är de konservativa muslimernas argumentation. 

Lika lite som vi lastar alla kristna för hur bokstavstroende kristna agerar (t.ex. agg/hat mot homosexuella , agg/hat mot kvinnliga präster, agg/hat mot kvinnor som gör abort o.s.v) lila lite ska vi lasta alla musliner för hur bokstavstroende muslimer agerar. Det går helt enkelt inte att dra alla inom en religion över en kam. Det muslimska böneutropet handlar om att kalla till bön och inget annat.
  • KillBill
    oanonym skrev 2018-04-04 06:53:47 följande:

Nej, inte endast att kalla till bön. Vi har visat dig detta tidigare.

Och muslimer ska vara bokstavstroende. Annars är de inte muslimer ?på riktigt?. Koranen är tolkad och klar.

Nej, böneutrop handlar om att kalla till bön och inget annat.

Menar du alltså att de kvinnliga imamerna på moskén i köpenhamn är bokstavstroende? I så fall är ju koranen mer liberal än den kristna bibeln som menar att kvinnan ska tiga i församlingen.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2018-04-04 11:29:09 följande:
    Har också ställt den frågan i tråden.
    Det som är märkligt är att ingen svara på den.
    Jag tror tyvärr ingen vill svara på det, för då faller det ju platt att skylla på högerextremisters "onda krafter" om folk är emot böneutrop.

Muslimska församlingar som inte driver frågan om böneutrop är lika mycket islamofober och högerextremister som judar för Israelisk-Palestinsk fred är antisemiter när de stödjer Ship to Gaza.

• KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-04-04 13:10:26 följande:
    Du menar att de är nyttiga idioter åt islamofober och högerextremister på samma sätt som jipf och shit to hamas är nyttiga idioter åt hamas?

Nej, tvärtom så uppskattar jag det opinionsarbete som judar för Israelisk-Palestinsk fred driver och tycker att det är positivt att det finns många åsikter bland muslimer kring vad som är rätt för deras församlingar.

• KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-04-04 13:33:38 följande:
    Du är medveten om att  du uppskattar en organisation befolkad av extremkommunister som stödjer bl.a. Nordkorea och andra diktaturer = jipf (och shit to hamas)
    Suck
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-04-04 13:47:26 följande:
    Sucka du, Henry Ascher blir inte mer demokrat för det.

Ascher är ledamot i juryn för ALMA-priset - Astrid Lindgren Memorial Award. Ratar du barn och ungdomsböcker som fått Astrid Lindgrenpriset bara för att Ascher är ledamot i juryn?

• KillBill
    EnAnonumius skrev 2018-04-04 14:45:49 följande:
    Jaha, vad har det med saken att göra?
    Han blir ju knappast mer demokratisk för den saken skull.

I och med att du kör ofta med Godwins law, som argumentations teknik, så kan jag lägga med en adekvat (om än fiktiv) jämförelse till dig i din debattstils anda.
    Om Hitler vann Nobels fredspris, skulle det göra Hitler mindre Nazistisk då och helt plötsligt bli bra person?

Menar du att du jämför den judiska barnläkaren Henry Ascher som sitter med i juryn för Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne med Adolf Hitler? Det är bland det mest osmakliga jag har läst här på Familjeliv.

• KillBill
    EnAnonumius skrev 2018-04-04 21:04:29 följande:

Så du anser att vara extremkommunist är finare och mer rumsrent än att vara en Nazist? Är det detta du menar, när du säger att mitt var bland det osmakligaste du läst?

Så du menar, också, att det är helt okey att sätta en extremkommunist på en stol för Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne, är rent av ett vackert val?

Som sagt om man anser att en extremkommunist är värdig att sitta i en jury för litteraturpriset till Astrid Lindgren, så kan man ju applådera Nobelkommittén om de hade delat ut fredspriset till Hitler. 

Eller kanske rent av skapa en hyllnings parad Nobelkommitté för Fredspriset om de gett Hitler en stol och fått vara med och rösta fram fredspriset till folk.

Du jämför en världens värsta diktatororer med 6 miljoner människoliv på sitt samvete med en judisk barnläkare som gjort sig känd för att kämpa för barns rättigheter och mänskliga rättigheter? Du borde skämmas.
Svar på tråden Böneutrop!