Inlägg från: annabellelee |Visa alla inlägg
  • annabellelee

Min fru missbrukar sötsaker

Jag är gravt sockerberoende. Håller vikten genom att träna, men ser jag godis äter jag upp det. Min man har två val: 1. Köp inte hem, utan ät på jobbet. 2. Köper han hem, får han låsa in det i en låsbar låda i skrivbordet och gömma nyckeln.

Ligger det framme kastar jag det, för jag vet att jag annars kommer att äta upp det. Det är det enda sättet jag kan hantera beroendet

Det ÄR ett beroende. Skulle du lägga fram cigaretter till någon som vill sluta röka? Var lite schysst mot din fru och köp inte hem, eller lås in ditt godis

• annabellelee
    Anonym (Vill_min_fru_väl) skrev 2018-03-26 21:40:09 följande:

Köper jag inte hem saker så har hon själv sagt att hon kommer lämna mig. Och de är ju de sista jag vill. Älskar min fru över allt. Samtidigt som jag vet att jag låter henne fortsätta med beteendet i och med att jag köper hem saker till henne så vill jag inte att de ska va så. Jag vill kunna köpa hem chilinötter (som är våra bådas favoritsnacks) utan att behöva gömma de när jag inte är hemma. Jag vet att hon inte tycker om lakrits så när jag absolut inte vill att hon ska ta nåt så köper jag hem lakrits. Vill ju dock kunna köpa hem vad jag än känner för utan att hon ska tjuva det av mig.

Det är klart att det är enklast för dig att bara köpa hem det du vill ha. Men bryr du dig om din fru så slutar du med det. Så klart kan hon köpa eget, men då är det HENNES val.
  • annabellelee

Som sockerberoende måste jag återigen påpeka att det är ett beroende! Om jag vet att det finns godis i huset kan jag liksom inte koncentrera mig. Vetskapen ligger och gnager i bakhuvudet. Jag kan inte sitt och läsa en bok, för jag bara tänker på den där godisbiten. Jag kan inte fokusera på vad jag än håller på med. Jag blir orolig och vandrar fram och tillbaka, tills den är uppäten. Helt plötsligt står jag och gräver i köksskåpet och måste tvinga mig därifrån. Det är skitjobbigt!

Skulle ni lägga fram cigaretter till någon som inte vill röka? Skulle ni ställa en flaska vin på bordet om någon i familjen var alkoholist?

Så för guds skull, ni som har sockerberoende hemma, låt bli att köpa hem eller ställ in sötsakerna i ett låsbart skåp. Ska det vara så svårt?

Svar på tråden Min fru missbrukar sötsaker