Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Riskakor mellanm0l

Cadencee skrev 2018-03-27 13:52:24 följande:

Ingen allvarlig fråga alls men vad tycker ni? Min bonusdotter tänkte ta med sig 4 riskakor till fötmiddagsrasten idag (9,5 år). Jag sa att hon får vara ta med sig 2 och då blev hon sur. Hon menade på att då får hon gå jättehungrig till lunchen och det är ju bara hon som tar med sig riskakor till skolan av oss i familjen. Jag förklarade att om hon e så hungrig är det bättre att hon tar med en frukt också istället för 4 riskakor då det är.bättre näring i en frukt samt att vi är 6 personer i familjen och det finns fler som vill äta riskakor även om vi inte äter på skola/förskola/jobb utan hemma. Hon hävdade då att frukt inte heller mättar utan att det prompt skulle va 4 riskakor. Jag stog på mig och så att Max 2, vill hon ha mer så ta en frukt.

Jag anser egentligen att det är bättre med frukt då riskakor e typ luft. Hur tänker ni där? :)

Jag tycker:

Vad snål.

Riskakor är inga kakor.

Riskakor kan hon äta hur många hon vill.

Frukt är inte så bra.

Om barnet är hungrig lpt henne äta.

Man ska inte snåla på mat.Speciellt inte så billig mat som riskakor.

Detta påminner mig om min kusin. Han fick en styvmamma som var jättesnäll men när hon fött dina egna barn fick han fråga om han fick ta mat.Hennes barn behlvde aldrig fråga.

Han var normalsmal och nu blev han skelett.

Usch för snåla människor.

Riskakor kostar 10 kr.
Svar på tråden Riskakor mellanm0l