• Anonym (Mamma)

Hur gör ni vid kalas?

Bor centralt i en storstad, i en lägenhet med låst port, ej portkod.

Hur gör ni som bor så vid kalas och dyl?

Ska gästerna behöva ringa och så får man springa ner om och om igen eller hur gör man?

• Svar på tråden Hur gör ni vid kalas?
  • nnnnnnnn

Nyckel på ett långt snöre som firas ner till gästerna genom ett fönster eller från en balkong?

Har varit med om den varianten för att komma in hos vänner.

• Anonym (Mamma)
    Badfantasten skrev 2018-03-27 17:18:56 följande:

Sätta upp dörren 15 min. Eller varför inte stå och välkomna nere vid porten?

Får inte lämna den öppen.

Har tänkt på att stå där, men hur länge då? Och ska gästerna som kommer först vara uppe i lägenheten själva då?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (123) skrev 2018-03-27 17:20:49 följande:

Hur gör ni idag?

Har inte haft några såna kalas än.
  • Anonym (123)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-03-27 17:25:37 följande:
    Har inte haft några såna kalas än.
    Men du har väl haft gäster?
  • Anonym (123)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-03-27 17:25:16 följande:

Har tänkt på att stå där, men hur länge då? Och ska gästerna som kommer först vara uppe i lägenheten själva då?
    Är du ensamstående?

Kan du inte be t ex din mamma eller någon du känner bra att vara i lägenheten och ta emot folk?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (123) skrev 2018-03-27 17:27:32 följande:

Men du har väl haft gäster?

Jo, men då har det varit max två familjer samtidigt varav den ena har egen nyckel, lite annorlunda mot när 15 barn ska komma.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (123) skrev 2018-03-27 17:28:46 följande:

Är du ensamstående?

Kan du inte be t ex din mamma eller någon du känner bra att vara i lägenheten och ta emot folk?

Nej, men min man ser till att fly inför sånt..

Jag har inga egna släktingar i den här staden och ingen kompis som har möjlighet att hjälpa till heller tyvärr..

Jag har dragit mig för större kalas just på grund av allt som måste gå ihop, men i år vill de bjuda klassen..
  • Anonym (123)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-03-27 17:32:00 följande:

Jag har inga egna släktingar i den här staden och ingen kompis som har möjlighet att hjälpa till heller tyvärr..

Jag har dragit mig för större kalas just på grund av allt som måste gå ihop, men i år vill de bjuda klassen..
    Se till att din man tar sitt ansvar och stannar uppe i lägenheten tills alla gäster kommit.

Annars får du be någon av de andra föräldrarna att stanna kvar i lägenheten tills du kommit upp med den sista gästen.
  • nnnnnnnn
    Då kan han ju stå färdigklädd vid entrén och släppa in alla innan han flyr...
    Märkligt att han bara kan dra när det uppenbart behövs två för att lösa problemet.
  • Poppy75

Men va! Är du ok med det? Det är ju jobbigt nog att vara två föräldrar på ett kalas. Låter hårt att vara själv, framför allt när man inte borde behöva det. 
  • Vinterankan

Sätt en lapp på porten med ditt telefonnummer så de lätt kan ringa plus öppna fönstret och skriv att de får ropa om de inte har med telefonen. Sedan kommer det nog lösa sig självt genom att de kommer ungefär samtidigt och kommer möta varandra i porten och kunna släppa in i det naturliga flöde som uppstår.

• Anonym (lekland)

Hade samma problem som dig, dvs inget portlås och en sambo som vägrade vara med.
    Därför hade vi kalas på lekland, var mycket lättare.
    Har även haft kalas tillsammans med annat barn, då vår hans föräldrar med.

• Anonym (Korkad)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-03-27 15:25:54 följande:

Bor centralt i en storstad, i en lägenhet med låst port, ej portkod.

Hur gör ni som bor så vid kalas och dyl?

Ska gästerna behöva ringa och så får man springa ner om och om igen eller hur gör man?

Ja såklart. Så gör väl alla? Vad är det som är konstigt?
  • Anonym (klockan)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-03-27 17:25:16 följande:

Men har ni inte angett ett klockslag när kalaset startar? Då behöver man inte stå där så länge utan alla kommer inom kanske 20 minuter? 
  • Anonym (?)

Men finns det inget nummer att slå och så låser ni upp hemifrån? Har aldrig hört talas om man inte kan öppna via telefonen.

Svar på tråden Hur gör ni vid kalas?