• klyban

Katt irriterar

Detta kan du fixa rätt enkelt, ge katten mat, kela med katten och lek med katten.

Och orkar du inte gå ur soffan, så finns det en hel del som du inte behöver lyfta rôva för kunan leka med.
    Typ denna www.doggie.se/media/catalog/product/cache/1/image/940x940/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/u/s/us1191_alt1.jpg
    Finns i massor av varianter, och har lärt mig att katter har olika favoriter.

En sak min katt gillar är en typ av skattjakt, där jag har kattgodis den gillar som man sen placerar ut här och där i lägenheten.
    Brukar låsa in katten under placerandet, låta den få tugga på ett par under tiden.
    Och han kan hålla på i en timme och leta och sniffa, slutar nästan alltid att alla blir uppätna.
    Men verkar göra katten glad i alla fall.

Och detta med katten sitter innanför dörren, de verkar ha en jävla koll på hur man låter när man kommer hem.
    Då detta sker ofta här med.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Pernilla) skrev 2018-03-28 01:25:07 följande:
    Det var en kul ide det där med skattjakten. Det kan jag göra med han nu när jag har fått sitta ett tag. Vill inte bli störd just när jag kommit hem. Går det att lära katten att ge mig lite privacy just då? Fem minuter för mig själv behöver jag då.

Förstår, men katten saknar dig och kanske är vrålhungrig på detta.
    Det vrålhungriga går ju att få bort genom tillräckligt med mat.
    Men skattjakten verkar trigga flera beteenden samtidigt, och en skoj grej också.
    Då det är roligt och se hur katten håller på och leta.
    Speciellt när den är nära, känner lukten men inte riktigt kan hitta.
    Och blir till anfall när den väl hittar den.

Sen pratar katter olika mycket, en del gör inget annat än pratar.
    Andra bara piper, och lustigt nog var det den som pep som jag tyckte jag var jobbigast med pratandet.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Pernilla) skrev 2018-03-28 02:07:18 följande:
    Men vilket behov skulle det vara som jag inte tillgodoser? Men det kan väl gå åt båda hållen tycker jag. Jag har jobbat hårt hela dagen och den har bara drönat.
    Hahaha, det kan man försöka övertyga sin katt att den är lat och ska skärpa sig Flört
    hur många meter var det?
  • klyban
    RJEL skrev 2018-03-28 07:14:17 följande:
    Att katten står o väntar o sedan stryker sig vid dina ben o pratar är ju för att du äntligen är hemma. Min katt gör så. Och jag pratar med min katt då och han mjauar på som bara den då. De handlar ju om att den varit själv i flera timmar o vill va i din närhet. Kasta upp maten och sedan väljer den när den vill äta. Men min katt vill gärna få maten men vill gärna va i min närhet ett bra tag när jag kommit hem innan han väl sätter sig o äter.

Min kan vara sån att den mjuar som faan och vill ha mat.
    Sen lägger man upp och då går han bara dit och luktar och går därifrån och för äta bra senare.
    Dom är lustiga dom små liven.

hur många meter var det?
Svar på tråden Katt irriterar