ALLVARLIGT psykisk ohälsa.. Hjälp mig rädda min bror!!!
Dokumentera om att han hotar skada sig själv(utan han han vet det givetvis) och ring polis och om han nekar så har ni ju inspelningen. Vet dock inte hur de ser på det, om han säger att han ångrat sig och de bedömer att det är lugnt så kanske de inte tar honom med sig, om "hotet" bara ligger mot honom själv så att säga.
Jag tänkte först på LPT som jag kan tänka mig bli aktuell om någon hotar skada sig själv upprepade gånger men det verkar som att då måste en allvarlig störning redan vara känd, finns det någon diagnos på honom?
Men personligen skulle jag säga upp all bekantskap med honom och vore jag dina föräldrar nästa gång han skaffar jobb bostad aldrig släppa in honom igen, men om jag fattar dig rätt så kommer dina föräldrar aldrig göra så. Vad säger dina föräldrar om din oro? Bryr de sig inte om hur du känner det? Jag hade gjort allt jag kunnat för att skydda mina föräldrar flyttat in där jag med dokumenterat allt och anmält anmält anmält.
Men vid någon punkt måste det också vara nog. Man måste släppa till slut. Människor som inte vill ha hjälp är mycket svåra att hjälpa. Det gärller både brodern och föräldrarna.