Inlägg från: Anonym (Hade) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hade)

Varför stigmat?

Jag fick två eller tre blåsor där nere för???? 8-10 år sedan tror jag och dom läkte på någon veckaom jag inte minns fel. Aldrig fått något mer därefter.

Varför jag jag berätta för varenda människa jag är intim med att jag fick någon blåsa för så extremt länge sedan. Risken att jag smittar minimal men skamen att berätta är extrem.

• Anonym (Hade)
    Anonym (Mongo) skrev 2018-04-01 07:05:21 följande:

Därför att du är smittad livet ut oavsett om du fick ett utbrott en gång? Att det var lindrigt för dig betyder inte att det är det för den du eventuellt smittar. Och att andras hälsa är viktigare än att det är pinsamt för dig torde vara självklart för en vuxen människa.

Risken att smitta någon med HIV vid vaginalt samlag är betydligt mindre så då kan den smittade väl skita i att säga något för det är fan så mycket mer pinsamt och skambellagt.

Jag var hos gynnar för något år sedan för bytae av sprial och tog upp detta men mina två, tre blåsor för massa år sedan.

Hon ansåg att risken för att jag skulle smitta någon var obefintlig om jag inte fått fler utbrott än de första. Jag har antikroppar som skyddar mig som gör att det inte kommer tillbaka vilket gör att jag knappt smittar.

Kommer det tillbaka så får jag berätta vid utbrott, annars inte. Ne, jag tänker berätta när till och med gyn anser att jag inte behöver.
Svar på tråden Varför stigmat?