Inlägg från: Anonym (Herpules) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herpules)

Varför stigmat?

BRA inlägg!

Istället för att blåsor och smitta som munsår fast på könet kan smitta och att ha det som en dealbreaker, så borde dealbreaker för att möta människor handla om andra ämnen mer som hur folk dricker, röker, tar droger, socker/ porr/ sex - beroende och otrohet och ägande vibbar och våldsam kommunikation och psykiskt och fysiskt våld.

Det är inte en dealbreaker att någon har psoriasis eller eksem eller munsår eller nagelsvamp asså... Folk fokuserar på myror när det klampar in elefanter.

Jag tänker inte vara ett offer för att mitt eksem hamnade längre ner på kroppen eller för att jag har munsår ibland.

Jag kommer vara självsäker och känna mig attraktiv och värdefull för jag är en fin människa jag är värd kärlek som alla andra och med den inställningen kommer jag garanterat möta likasinnade som tycker jag är stark som inte låter mig ingå i sekten "jag är bättre än dig för jag är fri från munsår" och för att jag sätter exempel!

Så hur gör vi? Vi är stolta över vem vi är! och vi skäms inte över vår historia, det finns ju en miljon värre saker att skämmas över som är rent av hemskt beteende, jag är inte min herpes, den är en bakterie i min kropp precis som alla mina andra naturliga bakterier enda skillnaden är att jag får utslag ibland so what vem fan bryr sig? Den som skräms av det är ingen attraktiv människa ändå jag vill inte ha fega översittare runt om mig jag vill ha människor som ger mig samma chans som.alla andra som är fina personer! And I Will Fucking get what I want.

• Anonym (Herpules)
    Anonym (va?) skrev 2018-03-31 09:20:54 följande:

Skäms på dig du som har haft herpes hela tiden och inte sagt något till din partner.

Tråden handlar inte om människor som lurar andra eller ljuger så du vet det, läs om.
  • Anonym (Herpules)

"Sjukdomen sänker inte ditt människovärde. Dock sänker den min syn på dig om du hemlighåller det för en potentiell sexpartner. "

Ja, vi som är smittade måste såklart vara uppriktiga, men för att inte fastna i skammen som gör att många ljuger för en sexpartner, behöver vi som är smittade acceptera att vi har smittan och att vi är inte mindre värdefulla för det, du kanske inte ser folks kommentarer men vissa tycker du är en värdelös människa och smuts endast de för att du har herpes. Att vi inte påverkas av den stigman runt könssjukdomar vore ju förvånansvärt, såklart att vi påverkas och att vår självbild blir slagen och det är det tråden handlar om, att vi blir trygga i oss själva med eller utan Herpes.

• Anonym (Herpules)
    Anonym (Använd Kondom!) skrev 2018-04-04 13:42:02 följande:

Så det är dags att blablabla

Men det är inte dags att börja använda kondom ?

Ja, det kan hjälpa men mot munsår?

Plus det finns smittorisk från HELA kroppen för vissa, ska vi läsa in oss i ett skåp kanske?
Svar på tråden Varför stigmat?