Inlägg från: Agnesmamma2012 |Visa alla inlägg
  • Agnesmamma2012

Bli gravid efter missfall följas åt

Kämpa på alla <3! Var på ultraljud i onsdags (v14) där var inget foster , visade sig att gravidteten avslutats i v 7-8 . Tufft . Fick tider för behandling så moderkakan osv skulle komma ut . Dock började det sätta igång själv på kvällen , förlorade över 1 liter blod på någon timme så fick läggas in . Fortfarande trött :/. Jag hoppas kroppen återhämtar sig fort så man kan börja försöka igen . När började ni försöka efter MA ? Kram på er

• Agnesmamma2012
    babytjejen skrev 2018-06-26 12:01:32 följande:

Beklagar ditt missfall, det är tufft. Speciellt när ni kpmmit så långt. Var/Är tufft även om det händer tidigt. Fick ett MA I v8-9 men det hade avslutats i v6...tog cytotec för att stöta ut det, ville inte gå runt o vänta på att kroppen skulle göra det själv. Blödde i ca 5-6 dagar o fick äl ca en månad efter jag tagit cytotecen...är nu inne på tredje försöket sen dess, mitt uppe i ägglossningen..tog tre år att bli gravid, kändes sååå orättvist att kämpa så länge o sedan inte få behålla det. Hoppas på snabbare förlopp o att min kropp inte är för gammal för en ny graviditet...

Hur gammal är du ? Har ni fått någon form av hjälp ? Tex pergotime eller liknande ? Eller du har ?normallånga? cykler ?håller tummarna att det tar sig denna gången ??. Har ni barn sen tidigare ? ??
  • Agnesmamma2012
    SL185 skrev 2018-06-26 15:03:34 följande:

Åh va hemskt med missfall så sent också.. :( var det första ultraljudet eller hade ni gjort även tidigare?

Hoppas att kroppen återhämtar sig fort o ni kan försöka igen <3

Jag hade ett vanligt missfall o vi började försöka så fort jag slutade blöda. Tog sig andra gången.

Hur länge hade du blödning efter ? Tog det tid innan äl kom ? Nä vi hade inte gjort ultraljud innan var det första :/. Så nästa graviditet ska jag be om ett tidigt ultraljud i v 8-10 nåt för o se så allt verkar ok .

Kram ??
  • Agnesmamma2012
    babytjejen skrev 2018-06-26 16:10:48 följande:

Fyller 39 i höst, har alltid haft regelbunden cykel ,inte fått hjälp då jag vägt för mkt...strax innan jag plussade fick jag dock ta blodprov o skulle gjort en spolning om jag inte blivit gravid. Har gått ner 20 kg sedan i jan så hoppas det gör att kroppen är mottaglig för en ny graviditet...har en dotter sedan innan...hon tog ett år att skapa...

Håller tummarna för en ny graviditet ??
  • Agnesmamma2012
    SL185 skrev 2018-06-26 20:49:33 följande:

Jag blödde i 7-8 dagar väldigt intensivt. Började försöka på dag 10 typ. Äl kom ca 2 veckor efter missfallets första dag men det tog sig inte då. Mensen kom som vanligt sen.

Ja det kan lugna oron om man får se fostret o kanske även hjärtat. Har läst att missfallsrisken sjunker drastiskt när hjärtat har bildats o fungerar :)

Oj äl kan komma igång så fort efter alltså . Ja precis har läst mycket om missfall nu och tydligen om de ser hjärtat slå på ett tidigt ultraljud så är risken mindre för missfall efter det , men vet inte om det är så ? Kram
  • Agnesmamma2012
    FGK skrev 2018-06-26 21:46:31 följande:

Har antagligen BIM på fredag och tänkte ta ett test på torsdag. Känner ingenting i kroppen mer än lite molvärk och strul med magen. Men har i tanken att jag är gravid.. hmm.. Men risken finns att jag inte hade ägglossning denna månaden. Så konstigt det kan bli i huvudet när man vill ha barn.

Åh spännande har ni försökt länge :)? Håller tummarna
  • Agnesmamma2012
    FGK skrev 2018-06-26 23:23:26 följande:

Tack :) Njä, men känns som en evighet hehe. Sen oktober, och har haft två missfall sen dess :( Så hoppas verkligen att det tar sig på riktigt nästa gång.

Förstår , tiden går sakta när man vill något .

Jag hoppas det blir er tur nu :)
  • Agnesmamma2012
    babytjejen skrev 2018-06-26 23:14:34 följande:

Tror att ägget släppte i morse då jag var öm i nedre magen men det släppte efter någon timme så hoppas på tempöknong imorgon så jag vet om jag har rätt. Har aldrig känt så efter positivt ältest förut så hoppas på ett extra bra ägg nu då ;) o inte ett tecken på att kroppen håller på att ändras på äldre dagar :/

Hade du någon tempökning imorse :)?
  • Agnesmamma2012
    babytjejen skrev 2018-06-27 14:51:17 följande:

Japp:) så nu kommer den långa väntan på bim...måste försöka sluta tänka på detta hela tiden...har verkligen blivit extra babysjuk efter missfallet...

Härligt håller tummarna det blir något denna gången :)
  • Agnesmamma2012
    Anonym (Julia) skrev 2018-06-27 14:23:35 följande:

Fick positivt gravtest imorse bim-2. Känns mer som att man väntar det fjärde missfallet än barn Går inte att vara glad över plus.

Förstår din känsla , men tänk på att just nu är du gravid . Härligt ju , tänk inte så mycket framåt :)
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt