Inlägg från: Agnesmamma2012 |Visa alla inlägg
  • Agnesmamma2012

Bli gravid efter missfall följas åt

louisejohansson skrev 2018-08-01 07:44:26 följande:

Tack <3 fick missfall i maj, sen strulade mensen i juni, så det tog inte alls lång tid :O

Härligt :) . Då fick du tillbaka mensen fort ? Hade inte blödningar länge heller ? Grattis igen <3
  • Agnesmamma2012
    Förstabarnet33 skrev 2018-08-03 13:36:27 följande:

Jag hoppar in här, men kommer ändå ligga lågt. Jag fick missfall igår efter att vattnet gick i onsdags kväll, vecka 18. Efter att jag blivit informerad om att fostret inte kommer kunna utveckla lungor och njurar ordentligt utan fostervatten födde jag igår ut en liten pojke som nästan omedelbart somnade in och försvann. Allt är ju väldigt nytt och chocken har inte hunnit lägga sig.

Anledningen till att jag går med här är för att kunna läsa och få hopp och glädje om att man kan bli gravid igen ganska snabbt. Jag kan inte beskriva sorgen idag och jag känner mig helt tom och matt efter gårdagen.

Jag håller tummarna för att ni alla ska få ett pluss så snart som möjligt. <3

Jag beklagar verkligen , stor kram till dig <3
  • Agnesmamma2012
    Tremblement de Terre skrev 2018-08-04 19:56:46 följande:

Jag fick missfallet konstaterat idag. Åkte in till gyn i morse och de hittade ingenting i livmodern men en vätskeansamling i ena äggledaren. hCG på 250 så jag ska tillbaka om några dagar och kolla om det sjunker som det ska.

Jag beklagar <3 kram på dig
  • Agnesmamma2012

Hej ! Konstaterades ma 19 juni , inte fått mens än , normalt ? Känns lite som äl på gång kan det komma så långt efter ? Slutade blöda för 4 v sen . Vilket äl test kör ni ? Kram

• Agnesmamma2012
    Tremblement de Terre skrev 2018-08-06 21:04:31 följande:

Tack... de misstänkte det i helgen och idag ännu mer pga hCG. Ska in igen på onsdag och se om det kommer ut av sig själv eller om det blir operation. Fan fick vara glad i fem dagar och sedan gråtit varje dag i snart tre veckor. Gravidhormoner plus ömma bröst på det utan att det blir något barn.

Solskenshistorier om utomkveds tas tacksamt emot!

Kram alla.

Åh nä :/ kram på dig
  • Agnesmamma2012

Hej ! Trodde jag hade äl förra helgen , hade genomskinligt sekret som man kunde dra ut . Sen hade jag någon dag när det inte kom något alls . Nu kommer det vitt tjockt , vad är detta ? Någon som har liknande ? Kram på er <3

• Agnesmamma2012
    Sunshine81 skrev 2018-08-12 20:12:54 följande:

Hej.

Efter mitt missfall 30 juni blödde jag i ca 3 veckor. Sen verkar allt ha gått fort. Och jag fattar ingenting vad som händer . Direkt efter det fick jag ont i mage och svank och antagligen ägglossning. Och bara 1,5 vecka senare fick jag blödning . Antagligen mens då som varade i 4 dagar . Blödde rätt mkt. Allt verkar så konstigt när det sker så snabbt efter varandra. Och direkt efter mensen slutade så dagen efter började jag få ont i svanken. Och hela denna veckan nu har det blivit värre och värre. Gör sjukt ont i svanken när jag böjer mig det minsta fram eller sitter ner. Bränner som tusan . Har ont i magen till och från också och har även i torsdags och idag fått lite brunt när jag torkar mig . Fattar ingenting vad som händer där inne. Orkar inte att kroppen ska hålla på att konstra nu när man bara vill försöka igen så snart som möjligt . Någon som känner igen sig ?

Har du gjort gravtest ? Kram <3
  • Agnesmamma2012
    carolol skrev 2018-08-13 22:02:29 följande:

Vi försöker aktivt nu efter första mensen men följer bara appen flo, tar inga äl-test. Har legat ungefär varannan dag..

Spännande tog det lång tid innan du fick tillbaka mensen ?
  • Agnesmamma2012
    Sunshine81 skrev 2018-08-13 23:05:09 följande:

Hej. Nej jag har inte tagit något test. Känns ju inte som ja kan vara gravid precis tycker jag . När skulle det kunnat ske med tanke på att allt har kommit pang pang efter varandra hela tiden. Om jag skulle blivit gravid på först äl efter missfall som kom rätt snabbt efter de 3 veckorna jag blödde så är det konstigt att jag veckan senare bÖrjade blöda 4 dagar i sträck med ont i magen som en vanlig mens . Och nu efter mensen har jag haft ont i svank och mage varje dag. Blir inte bättre. Värker jätte mkt . Kanske är ny äl som är på gång men har aldrig haft så här ont innan den har kommit . Brukar känna när jag har äl annars. Jaja...man kana inte göra så mkt mer än undra och vänta. Men man blir knäpp. Och vad är det liksom för brunt jag får ibland när jag torkar mig . Ja man kan undra . Kanske ska komma mer mens eller nått istället ! Jobbigt detta !

Sånt brunt fick jag också en period när jag pressade på (har trög mage ) och ibland när jag bara torkade mig . Det har dock slutat för nån v sen här . Jag hade ringt o bett om en undersökning . Kram
  • Agnesmamma2012
    Anonym (Mf) skrev 2018-08-12 11:24:24 följande:

Fick idag glad fast gubbe på äl test. 18 dagar efter missfallets första blödningsdag.

Så skönt att se att jag fick ägglossning direkt efter missfallet :)

Nu håller jag tummarna stenhårt för att det tar sig!!

Hoppas det tar sig :). Behöver man ta äl test varje morgon eller det räcker med varannan ? Eller då kan man missa positivt äl test ??
  • Agnesmamma2012
    Sannasofia skrev 2018-08-24 07:58:29 följande:

Har vart i kontakt med gyn för att veta hur länge man kan eller borde plusa efter missfall eller i mitt fall MA. Från den dagen jag avslutade graviditeten medicinskt. 4v efter avslutad graviditet kan man plusa på stickan. Jag har avslutat min för lite mer än 2v sedan. Tog ett ägglossningstest den 21 och fick fertil tänkte att hormoner kan spela mig ett spratt så fortsatte ta test 22, 23 och idag 24e alla var negativa efter. Hoppas att jag hade ägglossning den 21e!

Skönt det verkar kommit igång för dig <3 här väntar jag bara på allt ska bli som vanligt . Inte fått mens än (fick behandling för ma efter jag börjat störtblöda vid midsommar ) . Drygt om det ska börja strula nu med långa cykler :/. Är inte gravid har tagit test :/.
  • Agnesmamma2012

[quote=78993433][quote-nick]Anonym (Mf) skrev 2018-08-24 16:12:59 följande:[/quote-nick]Vilka erfarenheter har ni av mens efter missfall?

Jag fick tidigt mf för fyra veckor sedan, hade äl dag 18 på cykeln och borde ha BIM idag då jag har 28 dagars cykel. Men ingen mens i sikte.

Negativt på nog billigt test igår.

Jag fick konstaterat MA 2 dagar före midsommar , min mens har inte kommit än :/. Drygt om det ska börja strula nu . Regelbundet innan gravidteten . Tagit gravtest ?

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt