Inlägg från: Anonym (Hur funkar det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur funkar det)

Notoriskt otrogen

En gift person som Ber om förlåtelse hemma, vill fortsätta vara med familjen men fortsätter vara otrogen... hur gör de med sitt samvete? Finns det ett dåligt samvete ens gentemot familjen? Eller är man hög på kicken? Älskar man sin man/fru? Att man vill både ha och äta kakan är ju tydligt, men hur klarar man samvetet, mår man dåligt över det man gör. Självklart är historierna olika... men ni som är otrogna om å om igen hur gör ni?hur mår ni? Å älskar ni verkligen era partners fullt ut då ni om och om igen gör dom illa?

• Svar på tråden Notoriskt otrogen
    Anonym (Kille) skrev 2018-04-01 08:52:32 följande:

Det ingen vet har dom inte ont av, skämt åt sido, jag kan bara tala för min del, men jag mår bättre när jag får ha sex och uppskattning. Det handlar bog om känslan, förälskelsen på nåt sätt, att må bra.

Jag älskar min fru jättemycket. Jag vill inte lämna henne, men jag vill ha sex och hon vill inte ha ett öppet förhållande och hon gillar inte dom sexuella sakerna jag gillar och vill utveckla.

Det rättfärdigar inget, men...

Men har du olika då? Eller samma? Har du blivit påkommen och förlåten någon gång? Om du skulle bli påkommen och din fru ber dig stanna kvar... skulle du fortsätta vara otrogen då? Att man älskar sin partner kan jag förstå om man levt ihop länge, men som i ditt fall är det något som ändå saknas i relationen. Är du i rätt relation då?
    Anonym (Kille) skrev 2018-04-01 09:48:06 följande:

Det är nästan omöjligt att svara på när det inte inträffat, men jag tror jag inte skulle bli förlåten.

I rätt förhållande? Vem vet, utan facit vet man ju inte, man kan ju gå in i nåt som är sämre.

Skulle jag bli påkommen så skulle jag nog sluta va otrogen, förmodligen för alltid, men kan ju lika gärna bli igen, det är som en drog tror ja.

Tack för svar..

Verkar som att många som blir påkomna får dåligt samvete just då.. kanske man ej vill se sin partner bli så ledsen....å En del kanske aldrig gör om det då, men de som levt med en annan person under lång tid verkar ofta gå tillbaka efter ett tag när det lugnat ner sig igen hemma (om man blivit förlåten) . Är det så? Å då känns det som att det samvetet och respekten mot sin partner egentligen inte finns där.. ibland känns det svårt att förstå att den riktiga kärleken finns där när man ändå fortsätter skada sin partner genom att fortsätta vara otrogen... Man sätter ju hela familjen på spel..

Svar på tråden Notoriskt otrogen