• Anonym (Hur funkar det)

Notoriskt otrogen

En gift person som Ber om förlåtelse hemma, vill fortsätta vara med familjen men fortsätter vara otrogen... hur gör de med sitt samvete? Finns det ett dåligt samvete ens gentemot familjen? Eller är man hög på kicken? Älskar man sin man/fru? Att man vill både ha och äta kakan är ju tydligt, men hur klarar man samvetet, mår man dåligt över det man gör. Självklart är historierna olika... men ni som är otrogna om å om igen hur gör ni?hur mår ni? Å älskar ni verkligen era partners fullt ut då ni om och om igen gör dom illa?

• Svar på tråden Notoriskt otrogen
  • Anonym (Kille)

Det ingen vet har dom inte ont av, skämt åt sido, jag kan bara tala för min del, men jag mår bättre när jag får ha sex och uppskattning. Det handlar bog om känslan, förälskelsen på nåt sätt, att må bra.

Jag älskar min fru jättemycket. Jag vill inte lämna henne, men jag vill ha sex och hon vill inte ha ett öppet förhållande och hon gillar inte dom sexuella sakerna jag gillar och vill utveckla.

Det rättfärdigar inget, men...

Anonym (Kille) skrev 2018-04-01 08:52:32 följande:

Det ingen vet har dom inte ont av, skämt åt sido, jag kan bara tala för min del, men jag mår bättre när jag får ha sex och uppskattning. Det handlar bog om känslan, förälskelsen på nåt sätt, att må bra.

Jag älskar min fru jättemycket. Jag vill inte lämna henne, men jag vill ha sex och hon vill inte ha ett öppet förhållande och hon gillar inte dom sexuella sakerna jag gillar och vill utveckla.

Men har du olika då? Eller samma? Har du blivit påkommen och förlåten någon gång? Om du skulle bli påkommen och din fru ber dig stanna kvar... skulle du fortsätta vara otrogen då? Att man älskar sin partner kan jag förstå om man levt ihop länge, men som i ditt fall är det något som ändå saknas i relationen. Är du i rätt relation då?
  • Anonym (Kille)

Det är nästan omöjligt att svara på när det inte inträffat, men jag tror jag inte skulle bli förlåten.

I rätt förhållande? Vem vet, utan facit vet man ju inte, man kan ju gå in i nåt som är sämre.

Skulle jag bli påkommen så skulle jag nog sluta va otrogen, förmodligen för alltid, men kan ju lika gärna bli igen, det är som en drog tror ja.

• Anonym (Vaddugerärvaddufår)
    Anonym (Kille) skrev 2018-04-01 08:52:32 följande:

Hur vet du att din fru inte gör samma sak mot dig?:) Vad skulle du tycka om hon gjorde det?

Min sambo har varit otrogen två ggr(alltså två affärer) mot mig, har fått veta det bakvägen kan man säga så han vet inte att jag vet. Nu har jag hämnats, ligger med ett ex så fort jag får chansen. Sambon tror jag är helt ointresserad av sex men det är ju tvärtom. Vet att min sambo skulle bli galen om han visste, trots att han inte är ett dugg bättre själv...
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Vaddugerärvaddufår) skrev 2018-04-01 10:26:37 följande:

Hur vet du att din fru inte gör samma sak mot dig?:) Vad skulle du tycka om hon gjorde det?

Min sambo har varit otrogen två ggr(alltså två affärer) mot mig, har fått veta det bakvägen kan man säga så han vet inte att jag vet. Nu har jag hämnats, ligger med ett ex så fort jag får chansen. Sambon tror jag är helt ointresserad av sex men det är ju tvärtom. Vet att min sambo skulle bli galen om han visste, trots att han inte är ett dugg bättre själv...

Tråkigt för dig, kan förstå hur du känner, skulle säkert känna likadant, skönt ändå att du inte blivit ledsen på det sättet utan gör igen med samma mynt.

Nån gång måste ni ju adressera det eller ska ni fortsätta som innan? Vart bor du? Ålder?
  • Anonym (Vaddugerärvaddufår)
    Anonym (Kille) skrev 2018-04-01 11:23:45 följande:

Tråkigt för dig, kan förstå hur du känner, skulle säkert känna likadant, skönt ändå att du inte blivit ledsen på det sättet utan gör igen med samma mynt.

Nån gång måste ni ju adressera det eller ska ni fortsätta som innan? Vart bor du? Ålder?

Nej, vägrar bli ett offer och vara ledsen! Tänker inte låta någon förstöra mitt liv och min positiva och optimistiska läggning:)

Nån gång kommer det fram eller så berättar jag, vi får se. Just nu är jag i en position som gör att jag sitter still i båten:)

Är 38 år och bor ca 15 mil norr om Sthlm, mer än så vill jag inte avslöja...
  • Speeddevil
    Anonym (Vaddugerärvaddufår) skrev 2018-04-01 11:29:16 följande:

Nej, vägrar bli ett offer och vara ledsen! Tänker inte låta någon förstöra mitt liv och min positiva och optimistiska läggning:)

Nån gång kommer det fram eller så berättar jag, vi får se. Just nu är jag i en position som gör att jag sitter still i båten:)

Är 38 år och bor ca 15 mil norr om Sthlm, mer än så vill jag inte avslöja...

Tror inte du behöver va orolig, ja bor typ 30 mil från Sthlm så. Visst är det beroende framkallande? Att träffa nån ny? Att få en känsla av att nån vill ha en och sexet som inte går på rutin
  • Anonym (A)
    Anonym (Kille) skrev 2018-04-01 09:48:06 följande:
    Det är nästan omöjligt att svara på när det inte inträffat, men jag tror jag inte skulle bli förlåten.
    I rätt förhållande? Vem vet, utan facit vet man ju inte, man kan ju gå in i nåt som är sämre.
    Skulle jag bli påkommen så skulle jag nog sluta va otrogen, förmodligen för alltid, men kan ju lika gärna bli igen, det är som en drog tror ja.
    Håller med
  • Speeddevil
    Anonym (A) skrev 2018-04-01 14:13:10 följande:

Håller med

Tack! Inte bara få skit hela tiden som otrogen
    Anonym (Kille) skrev 2018-04-01 09:48:06 följande:

Tack för svar..
Svar på tråden Notoriskt otrogen