Anonym (hd) skrev 2018-04-01 23:08:49 följande:
Vad trodde man det berodde på att det inte funkade?
Jag citerar din fråga men det var inte jag som skrev inlägget du ställde denna fråga till.
Jag kunde inte heller amma. Eller kunde och kunde, vem vet vad som hade hänt om jag hade fortsatt efter de tre veckorna jag försökte. De tre veckorna resulterade i att mitt barn gick ner i vikt och var påverkad (slö) jag var på undersökningar både på vårdcentral och förlossningen. Jag var på båda ställena flera gånger eftersom de skickade mig mellan sig. Jag tog hjälp av Amningshjälpen och BVC, ingen förstod vad som var fel. Jag hade höga infektionsvärden så de misstänkte mjölkstockning men ingen av läkarna var säker. De ville inte ge mig antibiotika innan de visste vad infektionen berodde på. Problemen försvann när jag slutade amma.
Möjligtvis kunde jag ha tagit upp amningen när jag blev frisk men då var jag så mentalt slut att bara tanken på att amma kändes orimlig. Jag minns i princip inte min sons första veckor i livet eftersom jag hade så hög feber.
Idag har jag beräknad BF till barn nr 2. Jag har bestämt mig för att försöka amma igen. Det kommer vara tufft (främst psykiskt) eftersom jag har så fruktansvärt dåliga minnen från förra gången men jag har ju förstått att historien inte behöver upprepa sig så jag ska ge det en chans även denna gång!