Inlägg från: Anonym (Små) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Små)

Amning?

90B är ju en kupstorlek större än 85B, så då har brösten vuxit redan. Oavsett så behöver de inte göra det under graviditeten (växte inte på mig förrän efter förlossningen), mjölkkörtlar finns där oavsett storlek. Så storleken har inget med amningen att göra! Jag hade/har små bröst och har ammat ett barn i ca 3 år + ett till barn pågående, inga problem alls.

Har inte hört något om att man svettas mer vid amning, däremot brukar man bli rejält och akut törstig när man ammar i början.

Vänta med bröstpump till efteråt så du vet om du ens har användning av en!

Grattis till bebben!

• Anonym (Små)
    Mom2be262 skrev 2018-04-01 20:20:59 följande:

Varför skulle ni rekommendera/inte rekommendera bröstpump?

Jag har använt min pump ca 2 ggr sammanlagd efter 2 barn, men vid dessa tillfällen hade det gått lika bra att handmjölka. För mig har den varit överflödig men har aldrig matat med flaska heller. Det är svårt att veta innan om man vill/kan mata med flaska (inget av mina barn har fattat flaska eller napp) så det är lika bra att vänta och se om behovet uppstår
  • Anonym (Små)
    EpicNurse skrev 2018-04-01 20:39:56 följande:

Fast det är bokstaven som är kupstorleken. Siffrorna är måttet runt om. Men det är en större bhstorlek helt och hållet.

Ja, många tror att det är så. Siffran anger omkretsen och bokstaven är kupstorleken, men 85B har samma kupstorlek som 90A. 70C är lika stora bröst som 90A. "C-kupa" är alltså ingen allmän storlek som man brukar säga utan beror av siffran före. Abecitas bh-guide skriver exempelvis "Passar inte kupan? Tänk på att kupan växer med omkretsen. Går du upp i omkrets kan du behöva minska storlek på kupan"
Svar på tråden Amning?