• Mascaraklumpar

    Bäst skalkläder/regnkläder till små barn?

    Dottern har nyligen fyllt två och behöver regnkläder till förskolan. Jag vill helst inte ha galonkläder utan vattentäta skalkläder (eller behöver man ha både och?). Vilka använder ni, och är det bättre med skaloverall eller jacka och byxor?

  • Svar på tråden Bäst skalkläder/regnkläder till små barn?
  • legomum

    Hade skaloveraller till mina pojkar. Var det väldigt blött åkte regnoverallen på :)

    Titta på Stormberg slitstarkt och prisvärt.

    Tyckte det var perfekt med overall ist för tvådelat när de var så små. Lättare med på o avklädning.

  • cosinus

    Fördelen med tvådelat är i mitt tycke att det är rätt ofta man behöver byxorn men inte jackan. Om det regnat tidigare och marken är blöt men det just för tillfället är uppehåll. Ur alla andra aspekter är overall bättre på så små barn.

    Vi har kört mycket Reima och Pop, har funkat bra och vi har inte behövt galon

  • Mascaraklumpar

    Tack för svaren! Till vår äldre son körde vi pop vi med och var alltid nöjda, men jag tycker de blivit så hutlöst dyra sedan dess (eller så är det jag som blivit snål). Ska kolla in Stormberg och Reima.

  • annabellelee

    Vi har Stadiums jacka + byxor till tvååringen. De har hållit bra trots ett lågt pris. De har regnkläder också, men skalkläderna har funkat vid regn också.

  • Akireb

    Vi kör på Didriksons regnkläder. De har öven jättebra regnoveraller som bara är att hoppa i. Snygga och bra kvalité. :)

  • Hendriette

    Jag har haft bra erfarenhet med pompdelux. Torrt barn men billigare än pop. Kolla vattenpelaren som ska vara 10000 eller mer. Vår dotter älskade vattenpölar men trots att hon aldrig har haft galonkläder så har hon aldrig varit blöt. Tvättade skalkläderna väldigt sällan utan vi sköljde av det värsta i duschen så de behöll vattentätheten. 

  • LFF

    Vi har galon till våra grabbar. Stormbergs tvådelade galonregnkläder. Vi har skalkläder också men då vi har två fyraåringar som glatt sätter sig i det mesta blöta fortfarande så är galon det bästa. Vi har tvådelat just för att det är ju inte alltid som det kommer vatten från himlen också.

Svar på tråden Bäst skalkläder/regnkläder till små barn?