• Kerubmamman

Polisens nummer..eller?

Ring via växeln om du är osäker. Även om du inte anmält nåt så kan det ju vara viktigt.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Kerubmamman
    Anonym (så är det.) skrev 2018-04-03 12:31:33 följande:
    Om det är viktigt så ringer de upp igen. Så jävla viktigt kan det väl inte vara om de inte talar in på mobilsvar? Det finns nummer som tar betalt när man ringer upp, typ 20 kr/min, s k scam. Nä TS, chilla. De ringer igen om något är viktigt. Annars kan du googla numret eller Eniro.se eller hitta.se osv. Ibland finns de inte alls, eller så står det något om att det är scam - men försöka duger. Ring dock inte tillbaka till ett nummer du inte känner igen.

Det är ju ett nummer inom polisen. Hon kan välja att ringa via 11414 om hon är osäker på att ringa tillbaka på det viset. Polisen kan välja att skicka sms när det är av känslig natur så att man ringer upp när man har tid och möjlighet istället för att bli överrumplad på jobbet, i kön på Ica, på förskolan eller när man sitter i ett väntrum på hälsocentralen. Eller när de är rädda att fel person ska överhöra eller avbryta samtalet.
  • Kerubmamman
    Anonym (1) skrev 2018-04-04 22:26:06 följande:
    Ringt och kollat med 11414 och de vill inte ge ut information angående numret. Finns dock (som jag visste) ingen anmälan eller nått annat. Dom visste inte varför personen försökt nå mig men domställde märkliga frågor. Jaja, ingen anmälan ialf, men känns konstigt.tack för alla svar

Då har du fått bekräftat att det är inom polisen iaf. Även om ingen anmälan är upprättad mot kan det vara att du sitter inne på upplysningar om nåt/nån annan. Ring upp nu.
Svar på tråden Polisens nummer..eller?