• Anonym (Anonym)

    Behöver akut hjälp !!

    Det är såhär att min nu fd fästman var utomlands och slutade upp med att han va otrogen då vi va ett par i 3 år och har aldrig haft problem med könssjukdomar sen tidigare då han var min första, åter till saken. 3 veckor sen ringer min barnmorska mig och säger jag fått klamydia och jag ringer honom och efter många om och men erkänner han vi båda fick behandling och han fick behandling utan att testa sig men han testade sig samma dag han fick tabletterna utskrivna

    Nu till min fråga

    Idag får han reda på att han inte haft klamydia och nu påstår han att jag varit otrogen och sårar mig ännu mer än vad jag redan är sårad

    Är det möjligt att klamydian har läkt själv? För jag har inte varit med någon annan än honom och förstår inte hur detta kan va möjligt att jag har det men inte han

    Snälla hjälp mig

  • Svar på tråden Behöver akut hjälp !!
  • Canadasvensk
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-03 23:19:21 följande:

    Det är såhär att min nu fd fästman var utomlands och slutade upp med att han va otrogen då vi va ett par i 3 år och har aldrig haft problem med könssjukdomar sen tidigare då han var min första, åter till saken. 3 veckor sen ringer min barnmorska mig och säger jag fått klamydia och jag ringer honom och efter många om och men erkänner han vi båda fick behandling och han fick behandling utan att testa sig men han testade sig samma dag han fick tabletterna utskrivna

    Nu till min fråga

    Idag får han reda på att han inte haft klamydia och nu påstår han att jag varit otrogen och sårar mig ännu mer än vad jag redan är sårad

    Är det möjligt att klamydian har läkt själv? För jag har inte varit med någon annan än honom och förstår inte hur detta kan va möjligt att jag har det men inte han

    Snälla hjälp mig


    Har barnmorskan ringt dig så åk in NU!  Det läker inte ut självt!

    Jag har ingen aning vad ditt ex snackar om men antingen hade han klamydia (och nu du) eller så hade han det inte vilket då betyder att du inte heller har det. (Dock kan ni ju haft oskyddat sex utan att han smittat dig.)

    Så det är helt upp till dig vem du vill lita på. Ditt ex som erkännt att han varit otrogen eller en barnmorska som har betallt för att bland annat, dela ut tråkiga nyheter så hon kan bota dom...

     Vänta inte en dag för har du klamydia så riskerar du att inte kunna bli gravid i framtiden...


  • Mascaraklumpar

    På män tas urinprov vilket har lägre sensitivitet än ett vaginalprov. Alla som har klamydia får alltså inte ett positivt svar. Det tar vanligtvis mellan några månader och flera år för infektionen att läka ut av sig själv, så har det gått en tid sedan resan så kan det även vara så att han inte längre bar på bakterien.

  • Anonym (Anonym)

    Jag syftar på hur det är möjligt att jag har klamydia men inte han när jag endast varit med honom? Han var ju otrogen men enligt hans provresultat hade han ingen klamydia och tydligen tagit behandling i onödan och allt är mitt fel för de e såklart jag som varit otrogen fast han har erkänt det..

    undrar bara om han kanske har blivit självläkt för annars är det väldigt konstigt att jag visar positivt och han negativt

  • Anonym (Anonym)

    Det har gått 3-4 månader sen han va på den resan

  • Loigios

    Men har han erkänt att han var otrogen och han är din enda partner så är ju han högst troligt källan och provet som visade fel.

    Varför skulle han erkänna en otrohet som han inte begått? Det skulle väl ingen göra? Att han nu börjar gå på om att du har sårat honom är hans sätt att greppa efter halmstrån för att ta sig ur det här med ryggen fri.

  • Anonym (Anonym)

    Ja mycket klokt, men nu säger hans läkare att han inte haft klamydia såhär kan jag ha det då?

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-04 11:53:39 följande:

    Ja mycket klokt, men nu säger hans läkare att han inte haft klamydia så hur *kan jag ha det då?


  • Mascaraklumpar

    Som sagt, antingen har det självläkt eller så visar provet fel, vilket det ibland gör. Teoretiskt kan man väl också tänka sig att det var ditt prov det var fel på och att det bara var en slump att han hade varit otrogen precis innan, men det är väldigt osannolikt.

  • Canadasvensk
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-04 00:41:08 följande:

    Jag syftar på hur det är möjligt att jag har klamydia men inte han när jag endast varit med honom? Han var ju otrogen men enligt hans provresultat hade han ingen klamydia och tydligen tagit behandling i onödan och allt är mitt fel för de e såklart jag som varit otrogen fast han har erkänt det..

    undrar bara om han kanske har blivit självläkt för annars är det väldigt konstigt att jag visar positivt och han negativt


    Tagit behandling i onödan? För det första så består "behandlingen" av att käka ETT piller sen ge fan i att knulla i 2 veckor.

    Så varför skulle han fått ett piller av läkaren om han testade negativt???

    Nä det är för mycket som inte stammer. Skit i killen! Givetvis ljuger han. Bara att åka in och få din "behandling" och aldrig mer prata med killen...

    Lycka till! Skål
  • Anonym (Eller)

    Hade han oralsex med den andra - då kan ju smittan tagit en annan väg till dig? Eller så behöver han helt enkelt göra om sitt test - löser sig då du nu måste rapportera dina sexuella kontakter...

  • Anonym (A)
    Mascaraklumpar skrev 2018-04-04 12:21:24 följande:
    Som sagt, antingen har det självläkt eller så visar provet fel, vilket det ibland gör. Teoretiskt kan man väl också tänka sig att det var ditt prov det var fel på och att det bara var en slump att han hade varit otrogen precis innan, men det är väldigt osannolikt.
    Håller med
Svar på tråden Behöver akut hjälp !!