• Anonym (Normalviktig)

Min man tycker att jag ska gå ner i vikt, är så trött på det!! (Jag är inte tjock)

Min man gillar riktigt smala tjejer. Det vet jag dels pga kommentarer om andra tjejer på film, på stan osv, och dels pga hans ständiga pikar om min vikt. Pikar som "Du måste verkligen ta itu med den här vikten nu". "Du kommer sluta som din mamma" (hon är tjock). "Det kommer vara försent för dig snart" (är 30 bast). Och när jag äter något gott tex choklad får jag suckar och blickar och kommentarer, samt om jag har en stor potion potatis eller pasta. Inte varje dag, men ofta nog att det får mig att må dåligt. Även om han inte säger något, så vet jag att han tänker det ...

Gick nyligen ner ca 5 kg och då var jag skitsmal och snygg, men han tyckte ändå att jag inte var tillräckligt smal! Jag vägde 56kg och han tycker att jag borde väga 52kg. Det tycker inte jag. Nu väger jag ca 61kg och jag har en snygg kropp tycker jag (tränar). Jag har inte magrutor. Jag har lite "love handles" och lite för mycket fett på överarmarna (genetiskt men set i alla fall bättre ut nu när jag tränar). 

Jag skulle också vilja väga typ 55 kg (52 tycker jag blir för smalt för mig) men DET ÄR INTE VÄRT DET! Jag kan inte äta NÅGOT gott isåfall. Jag är hungrig hela tiden och fryser hela tiden. Jag mår piss, är konstant arg och sur och vill dö typ.

Just nu mår jag bra, mentalt, tränar och mår bra fysiskt. Jag är bara inte model-smal. Vilket inte är naturligt för min kroppstyp ändå ...

Varför kan han inte bara njuta av sin annars heta fru som har något kg extra? VARFÖR???

• Svar på tråden Min man tycker att jag ska gå ner i vikt, är så trött på det!! (Jag är inte tjock)
  • Anonym (Men nej)

Hade min snubbe hållt på sådär med pikar och skit så hade han åkt på en rak höger tillslut om han inte slutar efter tillsägelse. Är det värt att vara med en sån kille? Som får dig att må dåligt?

• Anonym (Normalviktig)

Ingen är perfekt. Han är bra och fin och snäll på många sätt men han är perfektionist. Vilket jag står ut med. Men inte när det gäller min kropp. :( 

• Anonym (Elak)

Jag tycker din kille är en SKIT och jag skulle göra slut på en gång!!!!

• Anonym (Man43)

61 kg och han klagar??!!

Seriöst, säg åt din man att bara hålla käften, eller så är det dörren.

Otroligt, vad har en del snubbar för fel...

• Anonym (Fyfan)

Tycker du ska lämna honom omgående.. Då kommer du känna dig 80kg lättare! Vilket jävla as.

• Anonym (Normalviktig)

Grejen är att vi brukade göra det ihop. När vi träffades vägde jag tio 64 kg men jag var ganska tjock. Nu när jag har massor av muskler väger jag 61 men är MYCKET smalare och snyggare. Jag hade inget emot lite pikar då för att jag höll med! Men nu är jag faktiskt själv nöjd. Han vill att jag ska "komma i form" så att jag kan ta modellbilder. Jag bryr mig ärligt inte så mycket om det? Men när jag säger det blir han sjukt besviken och tappar helt respekten för mig. 

Vi är gifta också så det är inte så att jag kan "bara lämna" honom. Vilket jag inte vill heller för även om det är tufft ibland i förhållanden så älskar jag honom och vill vara tillsammans. Men ibland blir jag bara så jäkla arg! Det finns säkert hundratals män som skulle tycka jag är världens kap! Jag får ofta blickar på stan och blir flirtar med osv. Men min egen man kan inte uppskatta mig. 

• Anonym (Elak)

Säg ifrån på skarpen. Visa honom att du blir arg och säga att han kan dra om han inte uppskattar dig.

Jag hade blivit så sjukt sårad om min man höll på sådär. Hur lång är du?

Det är iofs helt oviktigt då det inte sitter i kroppen om man älskar någon eller inte.

Jag har gått upp från 52 till 65 för jag har mått rätt dåligt och helt slutat träna och bry mig om vad jag äter. Men om någon kille inte skulle vilja vara med mig på grund av att jag inte har en supersmal kropp så skulle jag be honom dra åt helvete.

• Anonym (lite salt)

Hota honom: "varje gång du säger att jag ska gå ner i vikt köper jag en extra bulle och äter upp." Gör det ett par gånger så slutar han nog.

• Anonym (Normalviktig)
    Anonym (lite salt) skrev 2018-04-04 07:07:11 följande:

Hota honom: "varje gång du säger att jag ska gå ner i vikt köper jag en extra bulle och äter upp." Gör det ett par gånger så slutar han nog.

Fast det hjälper ju inte. Problemet är inte att han SÄGER det, så mycket som att jag vet att han inte är nöjd med min kropp. Det hjälper ju inte att äta mer bullar. Det hjälper inte ens om han slutar säga det. Jag kommer fortfarande veta vad han tänker. 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Normalviktig) skrev 2018-04-04 07:00:09 följande:

Grejen är att vi brukade göra det ihop. När vi träffades vägde jag tio 64 kg men jag var ganska tjock. Nu när jag har massor av muskler väger jag 61 men är MYCKET smalare och snyggare. Jag hade inget emot lite pikar då för att jag höll med! Men nu är jag faktiskt själv nöjd. Han vill att jag ska "komma i form" så att jag kan ta modellbilder. Jag bryr mig ärligt inte så mycket om det? Men när jag säger det blir han sjukt besviken och tappar helt respekten för mig. 

Vi är gifta också så det är inte så att jag kan "bara lämna" honom. Vilket jag inte vill heller för även om det är tufft ibland i förhållanden så älskar jag honom och vill vara tillsammans. Men ibland blir jag bara så jäkla arg! Det finns säkert hundratals män som skulle tycka jag är världens kap! Jag får ofta blickar på stan och blir flirtar med osv. Men min egen man kan inte uppskatta mig. 

Så hans enda syfte är att du ska kunna ta modellbilder! Vad fan, är han omogen som en 14-åring? 

Han försöker få dig att få dåligt  samvete i princip varje dag? Jag skulle nog säga upp bekantskapen och hitta någon som inte tryckte ner mig, någon som tyckte jag var jättefin och att det är jättebra att jag tränar och har lyckats koma i form så som du beskriver. 

Jag förstår du inte är där i tanken men vill du leva hela live med hand suckar och pikar? Säg till honom att ni står farligt nära randen till en rejäl förtroendekris i relationer (dvs ditt förtroende för honom) och att ni bör gå i parterapi om det inte bara ska bli allt värre. 

han måste förstå hur ytlig han är, att han har något smalt ideal i huvudet men alla är olika och som du beskriver låter du helt fin och bra! Det du uppnått låter som en sund, tränad kropp medan han verkar vara ute efter en anorektisk kropp som han kan ta modellbilder på? 
Svar på tråden Min man tycker att jag ska gå ner i vikt, är så trött på det!! (Jag är inte tjock)