• Anonym (Normalviktig)

Min man tycker att jag ska gå ner i vikt, är så trött på det!! (Jag är inte tjock)

Min man gillar riktigt smala tjejer. Det vet jag dels pga kommentarer om andra tjejer på film, på stan osv, och dels pga hans ständiga pikar om min vikt. Pikar som "Du måste verkligen ta itu med den här vikten nu". "Du kommer sluta som din mamma" (hon är tjock). "Det kommer vara försent för dig snart" (är 30 bast). Och när jag äter något gott tex choklad får jag suckar och blickar och kommentarer, samt om jag har en stor potion potatis eller pasta. Inte varje dag, men ofta nog att det får mig att må dåligt. Även om han inte säger något, så vet jag att han tänker det ...

Gick nyligen ner ca 5 kg och då var jag skitsmal och snygg, men han tyckte ändå att jag inte var tillräckligt smal! Jag vägde 56kg och han tycker att jag borde väga 52kg. Det tycker inte jag. Nu väger jag ca 61kg och jag har en snygg kropp tycker jag (tränar). Jag har inte magrutor. Jag har lite "love handles" och lite för mycket fett på överarmarna (genetiskt men set i alla fall bättre ut nu när jag tränar). 

Jag skulle också vilja väga typ 55 kg (52 tycker jag blir för smalt för mig) men DET ÄR INTE VÄRT DET! Jag kan inte äta NÅGOT gott isåfall. Jag är hungrig hela tiden och fryser hela tiden. Jag mår piss, är konstant arg och sur och vill dö typ.

Just nu mår jag bra, mentalt, tränar och mår bra fysiskt. Jag är bara inte model-smal. Vilket inte är naturligt för min kroppstyp ändå ...

Varför kan han inte bara njuta av sin annars heta fru som har något kg extra? VARFÖR???

• Svar på tråden Min man tycker att jag ska gå ner i vikt, är så trött på det!! (Jag är inte tjock)
  • Anonym (Rosie)
    Pope Joan II skrev 2018-04-04 19:04:03 följande:

Ställer mig frågande till att vuxna människor skulle få ätstörningar av vad någon annan finner för gott att säga till dem. Menar du att det är vanligt att det skulle vara så? Finns inget som någon annan skulle kunna säga till mig som skulle frambringa psykisk ohälsa eller dålig självkänsla. Jag skulle däremot omedelbart anse att den som sade något i den stilen var konstig vid sidan av att också vara oförskämd. 

Tycker du verkligen att det är svårt att tro? För det handlar ju inte om nån enstaka kommentar, utan ständiga pikar, blickar, suckar. Att ständigt jämföras och få höra att man inte är god nog. Du kan inte se framför dig att någon skulle brytas ner över tid av att bli behandlad så? Speciellt om det kommer från någon du älskar?
  • Anonym (Le)

Mitt ex var precis likadan. Han var inte sen med att påpeka att hans ideall var jättesmala tjejer över 180 (tänk er Victoria secrets angels). Jag är 167 och vägde då 48kg när han sa till mig att min rumpa var snygg när jag var smal(?!?), jag vägde 43kg och var väl anorektisk när vi träffades men tillfrisknade och la på mig några kg och fick då såna kommentarer?! Han var mycket väl medveten om mina ätstörningar.. Han fortsatte med att göra narr av min längd framför kompisar, skoja om mina tänder och påpeka hur tunt mitt hår var.. Jag sminkade mig "konstigt" enligt honom också.. Jag kände mig så tjock och ful att jag knappt ville se mig i spegeln.. det är 5 år sedan nu och när jag tittar på bilder från den tiden förstår jag inte hur jag kunde tänka så! Jag var en sticka!!

• Anonym (Le)
    Pope Joan II skrev 2018-04-04 19:04:03 följande:

Ställer mig frågande till att vuxna människor skulle få ätstörningar av vad någon annan finner för gott att säga till dem. Menar du att det är vanligt att det skulle vara så? Finns inget som någon annan skulle kunna säga till mig som skulle frambringa psykisk ohälsa eller dålig självkänsla. Jag skulle däremot omedelbart anse att den som sade något i den stilen var konstig vid sidan av att också vara oförskämd. 

Det är inte alls så konstigt. Jag förstår det till fullo. En del fungerar som som du, men majoriteten gör inte det. Och du verkar ha lite svårt för att sätta sig in i hur andra tänker och känner.
  • Tom Araya
    Anonym (Normalviktig) skrev 2018-04-04 06:49:42 följande:

Min man gillar riktigt smala tjejer. Det vet jag dels pga kommentarer om andra tjejer på film, på stan osv, och dels pga hans ständiga pikar om min vikt. Pikar som "Du måste verkligen ta itu med den här vikten nu". "Du kommer sluta som din mamma" (hon är tjock). "Det kommer vara försent för dig snart" (är 30 bast). Och när jag äter något gott tex choklad får jag suckar och blickar och kommentarer, samt om jag har en stor potion potatis eller pasta. Inte varje dag, men ofta nog att det får mig att må dåligt. Även om han inte säger något, så vet jag att han tänker det ...

Gick nyligen ner ca 5 kg och då var jag skitsmal och snygg, men han tyckte ändå att jag inte var tillräckligt smal! Jag vägde 56kg och han tycker att jag borde väga 52kg. Det tycker inte jag. Nu väger jag ca 61kg och jag har en snygg kropp tycker jag (tränar). Jag har inte magrutor. Jag har lite "love handles" och lite för mycket fett på överarmarna (genetiskt men set i alla fall bättre ut nu när jag tränar). 

Jag skulle också vilja väga typ 55 kg (52 tycker jag blir för smalt för mig) men DET ÄR INTE VÄRT DET! Jag kan inte äta NÅGOT gott isåfall. Jag är hungrig hela tiden och fryser hela tiden. Jag mår piss, är konstant arg och sur och vill dö typ.

Just nu mår jag bra, mentalt, tränar och mår bra fysiskt. Jag är bara inte model-smal. Vilket inte är naturligt för min kroppstyp ändå ...

Varför kan han inte bara njuta av sin annars heta fru som har något kg extra? VARFÖR???

Jag undrar också som du, det låter nästan lite stört.

Hur såg du ut när ni träffades?
  • Anonym (Normalviktig)
    Tom Araya skrev 2018-04-04 22:11:57 följande:
    Jag undrar också som du, det låter nästan lite stört.

Hur såg du ut när ni träffades?
    Jag var lite tjock. På gränsen till övervikt. Men det var jag inte nöjd med heller. Vägde kanske 3 kg mer än nu, men hade inte alls muskler som nu. Efter det, något år kanske, så blev jag sjuk och gick ner till 48 kg. Då såg jag ut som ett benrangel, men hade fortfarande inte magrutor eftersom det inte fanns några muskler under. (Gick fort upp igen när jag tillfrisknade). 

Jag tycker inte om numret på vågen, skulle helst vilja väga runt 56-7 kg, men jag vet inte vad det är som spökar där, för när jag tittar i spegeln är jag nöjd. Bara inte när jag ser siffrorna på vågen. 

Men jag ser i alla fall MIL bättre ut än då. Mycket som har förändrats! Jag klär mig bättre, sminkar mig bättre, tar hand om mig bättre på alla sätt nu. 
  • Tom Araya
    Anonym (Normalviktig) skrev 2018-04-04 22:42:12 följande:
    Jag var lite tjock. På gränsen till övervikt. Men det var jag inte nöjd med heller. Vägde kanske 3 kg mer än nu, men hade inte alls muskler som nu. Efter det, något år kanske, så blev jag sjuk och gick ner till 48 kg. Då såg jag ut som ett benrangel, men hade fortfarande inte magrutor eftersom det inte fanns några muskler under. (Gick fort upp igen när jag tillfrisknade). 

Jag tycker inte om numret på vågen, skulle helst vilja väga runt 56-7 kg, men jag vet inte vad det är som spökar där, för när jag tittar i spegeln är jag nöjd. Bara inte när jag ser siffrorna på vågen. 

Men jag ser i alla fall MIL bättre ut än då. Mycket som har förändrats! Jag klär mig bättre, sminkar mig bättre, tar hand om mig bättre på alla sätt nu. 
    Nu vet jag inte hur lång du är, men på bilderna jag såg nu ser du inte alls tjock ut, utan snarare smal. Sedan kan man ju bli lite fastare i kroppen med mer muskler och mindre fett, men det har ju inte så mycket med vikt och storlek att göra.
  • Anonym (Reality check)

Bara som en extra reality check TS, du har INTE feta armar. Du har fantastiskt fina armar!

Och din man låter som ett sånt rövhål som långsamt långsamt petar små taggar i självkänslan tills man gått helt vilse. Sätt ner foten och informera honom om att målet med din existens inte är för att behaga hans smalfetish. Ge honom ett exempel han känner sig osäker och obekväm om

• Emerencia
    Anonym (Normalviktig) skrev 2018-04-04 07:16:16 följande:
    Jävlar va snygg du är. Skit i din man, jag och min partner letar efter en extra ;) Ne men seriöst, du är skitfin. Pika tillbaka, säg att du gillar stora armar eller något annat som han inte har varje gång han säger något. Men rekommenderar dig att hitta en kille som istället säger hur vacker du är än att du inte duger. Skulle inte stå ut.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Normalviktig) skrev 2018-04-04 06:49:42 följande:

Härligt att du är "het" i äktenskapet i alla fall. I ditt fall så skulle jag bli fullständigt iskall och antagligen omöjlig att tina upp.
  • Anonym (Mia)

Jag är kanske tjatig här men jag fattar fortfarande inte- du är nöjd med din fina kropp när du ser i spegeln. Med all rätt. Varför gick du nyligen ner 5 kg då, var hungrig frös och mådde piss? Jag förstår verkligen inte.

Svar på tråden Min man tycker att jag ska gå ner i vikt, är så trött på det!! (Jag är inte tjock)