Anonym (Normalviktig) skrev 2018-04-09 10:33:48 följande:
Okej, nu har vi pratat lite om det ...
Jag frågade honom rakt ut VAD det är som är fel på min kropp, för jag själv kan nämligen inte se det i spegeln. Han sa att jag är jättesnygg men, jag har inget mellanrum mellan mina lår längre (som jag tydligen hade när jag var 5 kg lättare, det visste jag inte ens själv). Samt att mina armar är tjocka vilket jag redan visste. Han gillar min rumpa och min platta mage (har inte magrutor men den är faktiskt ganska platt).
Han sa att han gärna hjälper mig att gå ner, att vi kan prata om det (detta var dock 3 dagar sen och vi har inte pratat om det ännu) och gå ner i vikt tillsammans. Han tycker bara inte att vi ska släppa detta nu. Jag tror han är rädd för att bli äldre och ful i kroppen osv och använder detta som ett sätt att se till att både jag och han håller oss i form. Men det tänker jag ändå, för min egen skull. Det finns snygga 40 och 50åringar och en av dom tänker jag vara. Men inte på bekostande av min mentala hälsa.
Men jag antar att jag går ner dom där 5 kg igen då så att jag har mellanrum mellan mina lår. Jag älskar honom och vill att han tycker att jag är attraktiv. Fast egentligen vet jag väl att inget jag gör kommer att duga. För om han älskade mig på riktigt så skulle han älska mig precis som jag är nu.
Ärligt talat låter det inte som att han någonsin kommer bli nöjd med din kropp.
Alla kan ju inte ens ha ett thigh gap. Det har ju ofta mer att göra med hur ens skelett ser ut, än hur mycket man väger.
Tycker han själv att han kanske gått lite för långt i sina kommentarer? Att det kanske var fel att säga åt dig att nu "måste du ta tag i vikten"? Eller handlade ert samtal mer om vad han tyckte var fel på din kropp, och hur ni ska göra för att "rätta till" det?
Självklart är livet inte som på film, men det finns en uppsjö av fantastiska killar som inte håller på sådär. Förstår också att man bara skiljer sig hur som helst, men jag tror att det är viktigt för dig och ert förhållande att han förstår att han beter sig som ett as.