Min man tycker att jag ska gå ner i vikt, är så trött på det!! (Jag är inte tjock)
Jupp. Det låter som en liknande situation. Nej det är inte en vanlig viktnedgång eller uppgång. Jag gick ner ganska snabbt inför ett event och sen åkte på semester och åt massor av mat. Då åt jag allt som jag inte hade kunnat!
Jag är nog som din man. Jag kan gå ner och få magrutor men det är ju den där biten choklad, kaka eller tårta som gör att livet är värt att leva! För MIG är det inte värt att se perfekt ut om jag måste ge upp det där lilla. Jag äter hälsosamt och tränar så lite godis ibland är inte så farligt tycker jag.
Men jag har även en sjukdom som blir sämre dels av dålig mat (fett och socker) och sen enligt honom bukfett. Alltså enligt honom är det hälsosammare för mig att ha mindre fett runt magen så om jag har ett sexpack så är det nyttigare(?). Jag är ingen expert så jag säger inte emot, men jag tycker att nån måtta får det vara också. Jag mår bra med medicin. Men det har ju inget att göra med mina feta armar som han retar sig på ...
Men de 5 kg var absolut tårta, inte muskler. Fast lite muskler också :) Men jag tycker det är okej! Det var god tårta ...
Du och min man kanske kan bli bästisar och prata om hur mkt ni retar er på era moffiga partners ;)