Inlägg från: Pusheen |Visa alla inlägg
  • Pusheen

Beräknat september! Följas?:D

Otit skrev 2018-04-06 14:05:15 följande:

Hej! Är gravid med mitt andra barn med bf 27/9. Min dotter fyllde ett i februari. Denna graviditet var inte planerad, men vi är såklart jätteglada ändå! Vi har rul den 3/5 och vi kommer ta reda på kön den här gången också. Har en känsla i mig som säger pojke, men trodde att dottern också var pojke till att börja med. Så litar inte på magkänslan, haha! Denna graviditet är så annorlunda, har inte tid att tänka på den knappt. Har inte tagit en enda magbild än och glömmer vilken vecka jag är i osv. Och så oroar jag mig lite för hur det kommer gå med två barn. Hur man ska kunna älska och ge båda barnen lika mycket uppmärksamhet. Längtar så tills jag börjar känna bebisen! Kände svagt med dottern första gången i 18+0. Är i vecka 15+0 idag och det sägs ju att man känner tidigare som omföderska, så väntar med spänning!

Hej! Hoppar också in här.

Otit, känner igen mig extremt mycket i det du skriver! Jag blev oväntat gravid, dottern kom till genom ivf och nu gick det på egen hand. Vi trodde inte att det kunde ske.

Dottern fyllde ett i november och jag har bf 28 el 30:e september. Fått olika bud!

Det går i ett med dottern så har knappt tid att tänka på att jag är gravid. Fick kolla efter vilken vecka jag var i nu och jag var en vecka längre än jag trodde!

Funderar också mycket på hur det ska gå med två barn. Vi har det så extremt bra nu och är så bortskämda med att dottern alltid har sovit helt galet bra. Tänk om det blir tvärtom nu? Men en kompis sa att man vänjer sig fort att ha två barn och man tänker inte på hur man hade det innan. Tror det kan stämma men man tänker ju ändå mycket på det.
  • Pusheen
    Otit skrev 2018-04-06 19:52:15 följande:

Vadå häftigt att ni blev spontant gravida! Vi genomgick ingen utredning eller så, men försökte aktivt länge innan jag blev gravid med dottern. Så vi ställde in oss på att det skulle ta tid den här gången också. Så vi slarvade med skydd och sen hade vi tänkt börja köra oskyddat när dottern fyllde ett. Vi tänkte inte försöka utan skulle låta det komma när det kom, men vi räknade med att det skulle dröja länge. Blev så förvånad när jag hux flux var gravid.

Men jag tror det är helt normalt att fundera över hur hur livet som tvåbarnsförälder kommer bli. Tänker också mycket på att den lilla egentiden man har nu då sambon och jag turas om att natta, bada osv inte kommer finnas längre. Vi kommer säkert alltid ta ett barn var när båda är hemma.

Okej! Ja tänk vad kroppen kan överraska! Snacka om förvånad.. tror knappt än på det även fast jag har sett mini flera gånger. Nu senast på kub-testet.

Mår du bra i övrigt? Jag känner mig i princip helt ogravid men var samma med dottern. Blev mer verkligt när jag kunde känna henne sparka

Tror också att det är fullt normala tankar. Nu är det så skönt att få lite egentid när lillan vilar em.. sen blir det ingen vila.. kanske om man har tur och kan parera in så att båda vilar samtidigt

Jag tänker lite att jag inte vill att dottern ska få det sämre bara för att det kommer en liten till..

Kommer ju i vilket fall bli bättre när de är lite äldre och kan leka med varandra <3
  • Pusheen
    Otit skrev 2018-04-07 07:15:38 följande:

Verkligen superhäftigt! Jag mår bra, mår fortfarande illa på mornarna ibland om jag har ätit dåligt kvällen innan så att jag är väldigt hungrig. Sen är jag ju trött. Jobbar heltid då sambon är pappaledig. Så är helt slut när dottern har gått och lagt sig på kvällen. Det är full fart. Mem har du haft mycket symptom innan? Jag har också känt mig ganska ogravid. Tvivlade på att den levde där inne. Hade inte ont i brösten, mådde bara illa ibland och så. Med dottern kräktes jag varje dag mellan vecka 8-12 och hade ont i brösten.

Jag tänker också att när bebisen blir lite större får man se till att som tajmar sömnen. I början sover den ju ändå mesta delen av tiden. Jag tänker också att jag inte vill att dottern ska få det sämre. Just nu får hon ju all tid och uppmärksamhet. Tänker också mycket på att andra barnet inte får samma ensamtid med sina föräldrar som det första barnet har fått. Men det kommer bli jättebra när dom blir äldre och kan leka ihop och underhålla varandra! Ska ni ta reda på könet på bebisen?

Vad skönt att du har mått bättre hittills i denna graviditeten. Förstår verkligen att du är slut efter en dag!

På nåt lustigt vis så kommer man väl hitta krafter att ta hand om en liten till vid sidan av.

Jag har eg inte haft så mycket symptom någon av gångerna. Därför har det varit otroligt svårt att ta in att jag faktiskt är gravid. Spända bröst har jag iaf och ibland kan jag må illa mitt i maten och efteråt så antar att det är den lilla i magen som är orsaken till det

Ja det kommer bli jättebra! Vi trodde att det kanske skulle bli många år mellan barnen om det ens kunde bli ett syskon.. nu blir det tätt istället haha! Men som du säger, de kommer ju ha glädje av varandra. Vi ville verkligen ha syskon då både jag och mannen har det och har bra relationer till dem.

Förra gången tog vi inte reda på kön men jag tror fastkilat att vi ska göra det denna gången!

Hur gjorde ni med förra och hur ska ni göra nu?

Har du fått tid för rul?
  • Pusheen
    Otit skrev 2018-04-07 11:46:39 följande:

Ja det är ju skönt att må bra! Men innan man känner bebisen känner man sig ju bara tjock och ogravid när man inte märker av graviditeten på något annat sätt. Jag är för övrigt jättestor. Ser ut som jag gjorde i vecka 25 med första barnet.... ja vi har fått tid för rul den 3/5. Förra gången tog vi reda på kön. Sen bestämde vi att om vi skulle få ett syskon så skulle vi inte ta reda på det. Men både sambon och jag känner stt vi inte kommer kunna hålla oss. Är så nyfikna på om det är en lillebror eller lillasyster i magen <3. Har ni fått tid till rul än? Och är ni överens om att ni vill ta reda på det? :)

Ja precis! Jag vill bara känna mini nu så att det blir lite lättare att ta in!!

Jag har lite fluff redan så jag känner mig inte jättemycket större än innan hehe..

Kan säga att det var sjuuukt jobbigt sista tiden att inte veta kön. När hon väl kom ut så glömde vi kolla vad det var. Det var så totalt oviktigt just då. Därför väljer vi att ta reda på det innan denna gången och vi är överens! Men hade gubben propsat för att inte ta reda på det så hade jag nog kunnat hålla mig. Har velat en del men nu har vi (nog) bestämt oss

Har inte fått någon tid för rul än, sjukt störande! Känns som att det är jättelångt bort i tiden.

Haft en genomrutten dag idag. Fick migrän igårkväll och vaknade med det i morse. Det har hållit i sig hela dagen och jag har spytt tre gånger.

Jag har kronisk migrän och det är extra jobbigt nu. Vid förra graviditeten så försvann migränen ca halvvägs. Har aldrig mått så bra i hela mitt liv som vid sista halvan av graviditeten. Hoppas på samma denna gången.

Är det någon mer som har migrän här?
  • Pusheen
    Bebi1981 skrev 2018-04-11 20:09:09 följande:

Hej!

Jag har bf 28/9 och är 36 år och detta blir mitt 2:a barn. Vi har försökt bli gravida i 2 år och nu äntligen efter IVF-behandling så stannade en liten kvar. Har fått 2 missfall under året som gått, så det har varit mycket oro. Nu har den oron släppt.

Jag mådde illa till v.13 så nu är det helt underbart att kunna äta vanligt igen. Dock känslig mot lukter fortfarande. Jag har fått foglossning redan, känns inte så kul.

Ska på RUL den 4/5. Såg att det va nån som var beräknad den 27/9, så väldigt kul om vi alla kan följas. :0)

Hej!

Grattis till graviditeten! Jag har också bf 28/9 (eller 30/9 fått olika bud), är 36 år och väntar mitt andra barn. Dottern blev till med ivf och denna blev spontan.

Vad skönt att du har kunnat släppa på oron nu.

Jag är också väldigt doftkänslig men mår i övrigt bra förutom min migrän men den har jag annars med..

Vad kul med rul! Jag väntar så på att få hem brev om tid.. vaktar brevlådan som en hök.
  • Pusheen
    Bebi1981 skrev 2018-04-11 22:42:21 följande:

Hej!

Tack så mycket och grattis till dig med! Va roligt att vi är beräknade samma datum eller ja runtomkring iallafall.

Min dotter fyller 7 imorgon och hon kom till på vanligt vis. Det blir många år emellan dom.

Apropå huvudvärk så har jag haft det i några veckor jag med, men inte migrän. Stackare det kan inte va trevligt alls, hoppas det blir bättre. Du kommer säkert få nära mitt datum för RUL, och det är ju faktiskt snart :0)

Tack

Ah okej, lite bakvänt här om man jämför då. Dottern är 16 månader nu så här blir det ganska tätt istället. Helt tvärt om än vi trodde

Visste ju inte ens om vi skulle kunna få ett syskon iom ivf eller tänkte vi att det skulle dröja många år emellan men livet ville annorlunda och det är vi så glada för!

Har du sett bebisen innan på ul? Vi gjorde KUB och då fick vi se den. Nu kom jag på att ni säkert har det iom ivf.. kollar väl hjärtat där efter vecka 6 någonting va?
  • Pusheen
    Saccess82 skrev 2018-04-17 21:55:19 följande:

Hej! Bf 30/9 med tvillingar. 35 år och har inga barn sen tidigare. Har mått illa feb och mars men nu är det nästan helt borta. Fick mage tidigt, såg magen själv v 5, familjen såg den v 9 ungefär och nu är det ingen som missar den!

Inte känt något än men är bara 16+1 så hoppas på att känna något snart.

Grattis till tvillingarna! Så häftigt

Jag ligger också på 16+2 idag i min app men har fått två olika dagar så det ska bli spännande med rul. Har inte fått tid än till det. Håller på att bli galen av väntan.

Väntar mitt andra barn och jag tycker mig ha känt lite rörelser nu ett par dagar. Vågar inte riktigt pusta ut förrän man har sett att allt är bra på rul:et.

Har fortf lite svårt att ta in att jag är gravid..
  • Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-04-25 06:48:02 följande:

Hej! Hur går det för er andra? Nu är det äntligen bara en vecka till ul där vi får veta kön <3

Här pinnar det på bra! Har fått min tid nu för rul och det blir om två veckor. Längtar så! Tänkte också ta reda på kön.
  • Pusheen

Hej alla. Hoppas ni mår bra! Har en lite halväcklig fråga.. har ni fått några lustiga flytningar?

Vi sexade till det igår och idag tidig kväll så kom det världens slemklump typ.. ganska mycket. Nästan som ägglossningsflytningarna kan vara. Slemmig och genomskinlig med lite inslag av typ gult.

Jag blev helt iskall när jag såg det och trodde att det var slemproppen. Kan det ha med sexet att göra eller kan det bara vara att det var en tillfällighet? Det ska ju vara säkert att ha sex men nu skyller jag allt på det!

Jag tyckte jag kände lite molvärk också stax efter toabesöket, har inte känt det innan, så då inbillade jag mig att allt var kört och att kroppen trodde att det skulle bli förlossning nu. Kanske låter helskumt men jag blev bara så orolig.

Tyckte jag kände mini vara igång där inne iaf och nu har jag inte känt nåt mer lustigt och inga mer likadana flytningar..

Trevlig helg!

• Pusheen

Det var ingen som var sugen att svara på min äckelfråga haha ;-D

Det har varit lite likadant idag med så tror att det nog bara är flödet där nere som har ökat eller nåt.

Nu känner jag mig gravid på riktigt som först. Känner i hela bäckenet nu att det inte var helt optimalt att gå med grästrimmern i över en timme.

Ha det fint!

• Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-02 17:40:32 följande:

Nu kan jag meddela att allt var bra med den lilla och det ser ut att bli en kille <3

Grattis! Vad skönt att allt såg bra ut.

Har själv börjat vela om vi ska ta reda på kön eller ej haha. Dags att bestämma sig.. ska dit på tisdag.
    Otit skrev 2018-05-02 20:51:11 följande:

Grattis!!! Vad roligt! Vi har rul imorgon kväll. Hoppas att allt ser bra ut och att vi kan få veta om det är en syster eller bror därinne :)

Lycka till imorgon!
  • Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-03 07:45:14 följande:

Då har ni ju tid att fundera ännu ;) :D

Haha, ja.. några dagar till att vela och våndas
  • Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-04 14:21:26 följande:

Hehe ja vår lilleman ville inte heller riktigt samarbeta i onsdags, tog länge innan han avslöjade könet också :D

För övrigt så har halsbrännan från helvetet slått till här! Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv haft halsbränna och NU förstår jag att folk tycker det är jobbigt :/

Jag åt omeprazol nästan hela min förra graviditet. Finns receptfritt men min läkare skrev ut det till mig. Funkade fint. Den är inte sån som hjälper akutsnabbt men tar man den regelbundet så håller sig halsbrännan borta.

Jag bara väntar på att mitt ska dra igång. Har det då och då nu. Det är verkligen jättejobbigt. Går inte att sova med det!
  • Pusheen
    Otit skrev 2018-05-04 05:42:22 följande:

Rul igår gick bra! Dock vägrade bebisen att samarbeta, låg ihoprullade som en boll under nästan hela undersökningen. Fick inte en enda bra bild på den. Fick också veta att det nog är en liten syster i magen! Kände på mig att det var en tjej till! :)

Grattis till lyckat rul! Vad skönt

Jag känner också på mig att vi får en flicka till men vi får se om det stämmer och om den kommer att sammarbeta
  • Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-06 16:02:29 följande:

Min halsbränna övergick i spysjuka och steging igår kväll... Spydde med 90min mellanrum från igår kväll till idag förmiddag, har alltså ingen halsbränna längre men mår pyton! Dock har jag fått i mig lite vichy, blåbärssoppa och en banan nu på eftermiddagen..

När kräkningarna tog slut blev också stegringen till feber..

Helt slut :(

Men oj!! Usch så hemskt! Stackars dig! Skönt att du inte kräks längre men feber är igen höjdare det heller

Hoppas att du piggar på dig kvickt.

Jag har också mått skit med migrän sen igår kväll och har kräkts en gång idag. Migränen har inte riktigt släppt taget än men den borde verkligen vara borta tills imorgon.

Krya på dig!
  • Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-08 19:21:02 följande:

Härligt! Grattis :)

Tack!
    Otit skrev 2018-05-08 20:23:13 följande:

Grattis!! Tänk att man kan känna på sig sånt! Var helt övertygad denna gången om att det var en flicka till

Ja visst är det lustigt? Jag tänkte typ ?ja det visste jag väl? när hon sa att det var en flicka
  • Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-17 18:13:20 följande:

Hej på er alla! Inte bara jag som varit tyst på sistone ser jag :) Hade kontroll på rådgivningen idag och allt verkar bra med lillkillen :)

Dock har jag både fysiskt och psykiskt väldigt jobbigt just nu, vilket jag ärligt berättade för barnmorskan.. Hon tyckte att jag absolut måste få hjälp så nästa vecka ska jag träffa en psykolog, verkar som jag råkat ut för graviditetsdepression, möjligen till följd av alla fysiska besvär :(

Känns dock skönt att ha berättat ärligt för hur jag känner och bett om hjälp! :)

Hej! Hur har det gått för dig? Har du hunnit träffa psykologen? Bra att du tog upp det och var ärlig. Är nog viktigt att få möjlighet att ventilera allt.

Hoppas det går bra!

Ni som hade sent bf i september som jag. Blev ni framflyttade något efter rul? Jag fick bf 2 oktober. Hänger kvar här ändå

Här börjar det bli fullt ös på lilltjejen där inne i magen. Jätteskönt att känna henne dagligen samtidigt som det ständigt gnager i en om jag inte har känt henne på länge.
Svar på tråden Beräknat september! Följas?:D