Inlägg från: Anonym (ångest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ångest)

Svårt att andas och konstig känsla i bröstkorgen - ångest?

Jag skulle tro att det är ångest du känner av. Säker kan man ju aldrig vara till 100%, en baserat på det du skriver så tror jag det ligger till så.

Att mitralisklaffen läcker lite så har många av oss. (så även jag). Många går livet igenom med det, för det ger ofta mycket lite symptom, och påverkar inte vår fysiologi i övrigt (ett litet läckage). Sticken du beskriver, dom är förenade med mitralisklaffen som läcker. Jag minns mina stick började när jag var i tidiga tonåren, och jag var jätte orolig. Fick mitt hjärta undersökt först vid 38 år, och då fick jag veta att dom kom från mitralis klaffen. Men helt ofarliga.

Det är högst osannolikt att din andning är förenad med detta. Du skulle ha svrt att köra ett träningspass om hjärtat var så påverkat att din andning blev jobbig. Inte heller skulle det bli bättre till och från.

Däremot är dina andra två diagnoser förenade men andningen, och jag tror det är de du känner av. Blir ju lite en ond spiral också. Tungt att andas-oro-mer tungt att andas..
    Om du har någon vb medicin för din ångest så skulle jag råda dig att ta den några dygn, så du kan vända spiralen. När kroppen får slappna av är det lättare at glömma dessa tråkiga tankar på kroppen. 

Om du känner dig väldigt orolig så sök till doktorn imorgon. Men jag kan lova dig att det inte behövs.

Svar på tråden Svårt att andas och konstig känsla i bröstkorgen - ångest?