Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

Neka ledighet pga varit sjuk mycket?

Anonym (Ts) skrev 2018-04-05 11:31:01 följande:

Jag behöver bilen i jobbet och ja, jag behöver vara ledig i en dag så det tar till kl 16.

Lämna in bilen tidigt, hyr en bil fram till 16. Hämta din bil.
    Så, problemet löst
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Ts) skrev 2018-04-05 12:06:41 följande:

Jag jobbar deltid och jag tjänare mer på att ta ledigt än att hyra en bil.

Cirkle K's billigaste bil kostar 250kr/dygn. Hur lite tjänar du egentligen om det lönar sig att skippa jobbet helt??
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Ts) skrev 2018-04-05 13:13:16 följande:

Ni svarar inte ens på frågan utan börjar anklaga mig? Precis som att det är olagligt att ta ledigt en dag.

Nu är det så att däcken är förvarade där jag måste byta däcken, och det finns inga tider att välja. Man lämnar in bilen på morgonen.

Ingen har anklagat dig. Du har bara fått förslag på alternativ hur du kan lösa problemet. Dessutom har du fått svar på frågan. Att vara ledig när man vill är inte en rättighet. Din arbetsgivare kan neka dig önskad ledighet precis närsomhelst. Oavsett hur sjuk du varit. Det enda du har rätt till är tre veckors sammanhängande ledighet under sommaren, men arbetsgivaren bestämmer när detta ska förläggas.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Mikaela) skrev 2018-04-05 16:12:59 följande:
    Var fortfarande provanställd...
    En provanställning förrändrar inte det faktum att det är fortfarande olagligt att säga upp någon pga graviditet. Vilket är så uppenbart att du blev. Du hade också rätt till 2 veckors lön.
Svar på tråden Neka ledighet pga varit sjuk mycket?