• Anonym (Ts)

Neka ledighet pga varit sjuk mycket?

Jag har varit sjuk mycket på sista tiden... Men jag skulle behöva vara ledig en dag för att lämna in min bil på service+byta däck. Frågan är om chefen kommer/kan neka det på grund av att jag varit sjuk så mycket senaste tiden? jag får väl beställa en tid en bit fram, men måste ju göras i April. Innan 15 kommer det dock inte bli gjort....

• Svar på tråden Neka ledighet pga varit sjuk mycket?
  • Anonym (mmm)

Man brukar väl kunna lämna in bilar väldigt tidigt på morgonen (dvs före arbetet startar)? Vet inte vad du har för arbetstider men det låter lite märkligt att man ska behöva ta ledigt för sånt?
    Sen bör det väl inte behövas att du är ledig en hel dag? 

• Anonym (Ts)

Jag behöver bilen i jobbet och ja, jag behöver vara ledig i en dag så det tar till kl 16.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Ts) skrev 2018-04-05 11:31:01 följande:

Jag behöver bilen i jobbet och ja, jag behöver vara ledig i en dag så det tar till kl 16.

Lämna in bilen tidigt, hyr en bil fram till 16. Hämta din bil.
    Så, problemet löst
  • Anonym (20)

Jag är benägen att hålla med ovanstående, hyr en bil eller vänd dig till en firma som erbjuder lånebil, billigare än förlorad arbetsinkomst en hel dag. Själv brukar jag fixa det på lunchen, tar ju knappt 20 min.

• Anonym (service)
    Anonym (20) skrev 2018-04-05 11:43:16 följande:

Jag är benägen att hålla med ovanstående, hyr en bil eller vänd dig till en firma som erbjuder lånebil, billigare än förlorad arbetsinkomst en hel dag. Själv brukar jag fixa det på lunchen, tar ju knappt 20 min.

Men en service tar väl inte bara 20 minuter? Det brukar ta en dag när jag lämnar min bil till service i alla fall. Själva däckbytet går säkert fort, men nu skulle ju TS göra både och.

Men när det gäller grundfrågan så tänker jag att det är mindre bra att ta en ledig dag om man redan varit borta mycket, oavsett orsak. Därför skulle jag försöka ordna så att jag inte behövde göra servicen så snart, men göra däckbytet innan den 15 april såklart.
  • Anonym (Ts)

Jag jobbar deltid och jag tjänare mer på att ta ledigt än att hyra en bil.

• Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2018-04-05 11:23:20 följande:

Jag har varit sjuk mycket på sista tiden... Men jag skulle behöva vara ledig en dag för att lämna in min bil på service+byta däck. Frågan är om chefen kommer/kan neka det på grund av att jag varit sjuk så mycket senaste tiden? jag får väl beställa en tid en bit fram, men måste ju göras i April. Innan 15 kommer det dock inte bli gjort....

Chefen kan neka dig ledighet för att lämna in bilen.

• Anonym (Hhfg)

Har aldrig hört talas om någon som tagit ledigt för att lämna in bil på verkstad. Det låter inte bra. Skulle inte göra så oavsett vad du tjänar mest på.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Ts) skrev 2018-04-05 12:06:41 följande:

Jag jobbar deltid och jag tjänare mer på att ta ledigt än att hyra en bil.

Cirkle K's billigaste bil kostar 250kr/dygn. Hur lite tjänar du egentligen om det lönar sig att skippa jobbet helt??
  • Anonym (Ts)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-04-05 12:22:42 följande:

Cirkle K's billigaste bil kostar 250kr/dygn. Hur lite tjänar du egentligen om det lönar sig att skippa jobbet helt??

Tja jag tjänar så pass lite att jag knappt har några pengar kvar på kontot.
Svar på tråden Neka ledighet pga varit sjuk mycket?