Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Neka ledighet pga varit sjuk mycket?

Anonym (Ts) skrev 2018-04-05 13:13:16 följande:

Ni svarar inte ens på frågan utan börjar anklaga mig? Precis som att det är olagligt att ta ledigt en dag.

Nu är det så att däcken är förvarade där jag måste byta däcken, och det finns inga tider att välja. Man lämnar in bilen på morgonen.

Det är för att ingen tycker det är rimligt att ta ledigt för att lämna in bilen.

För service har vissa ställen gratis lånebil. Vad gäller däcken borde du kunna fixa det under den tid du inte jobbar, om du nu jobbar deltid.

I övrigt är det väl ingen som kan svara på din fråga annat än chefen. Ja, chefen kan definitivt neka dig ledighet. Kommer det bli så? Beror på chefen.

Du har vetat i flera år att däcken skall bytas innan 15 april. Kanske du kan be om semester i god tid nästa gång?
  • Anonym (...)
    Anonym (Mikaela) skrev 2018-04-05 13:28:20 följande:

Klart jobbet inte är viktigare än mina barn.

Funderade på att ta VAB, men det löste sig på ett oväntat sätt. Jag berättade för min chef att jag var gravid, och behöver vara föräldraledig efter sommaren.

Då blev jag uppsagd och fick gå direkt samma dag.

Jag hoppas du stämde dem (såvida inte ditt kontrakt tillät omedelbar uppsägning).
  • Anonym (...)
    Coccolina skrev 2018-04-06 12:53:57 följande:

Finns många nyare bilar där det krävs specialnycklar för att få loss hjulen och det är inte något som du kan klara av själv. Vissa krävs att man har hydrauldriven bultdragare för att kunna skruva upp och åt bultarna. Så så dumt är det inte även om du tror att alla bilar är något som vem som helst kan byta däck på.

När det kommer till Servicen så är inte alla tekniskt lagda, ganska så idiotiskt att tro att alla kan göra en sak bara för att du kan det, det om något är bland det dummaste jag läst på länge.... 

Specialnyckel har jag haft i flera år och det går utmärkt att fixa själv. Hydrauldriven bultdragare krävs bara om den använts för att dra åt bultarna, vilket man kan se till inte görs. Hur skulle man annars byta däck vid punktering? Ringa assistans direkt? Ja, jag inser att många gör så, men inte för att det inte går själv, utan för att man inte vill.
Svar på tråden Neka ledighet pga varit sjuk mycket?