Inlägg från: Anonym (Annaanonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annaanonym)

Passiv-aggressiv sambo?

klenben skrev 2018-04-06 15:09:32 följande:

"Jag har mången exempel på olika händelser"

Har du några exempel att dela med dig av?

Ja, ett exempel är när han ibland åker hemifrån och är borta 3-4 dgr eller i somras var borta i två veckor i finland på semester (på detas lantliga sommarställe där det inte händer mycket).

Jag hoppas ju på att han ska ringa eller sms:a på kvällen, vill höra hur han har det. Tycker väl inte det är orimligt men han blir förbannad på att jag kräver att han hör av sig medans jag bara önskar att han spontant själv skulle ringa.

Jag har väntat utan att trycka på att han ska höra av sig själv och det kan ta 3 dgr minst och jag känner mig förbisedd och säger det.

Han tycker då att han inte ska behöva känna sig förpliktigad att ringa, inte rätta sig efter mina krav, som han säger. Det är ingen som gör så, ringa varje kväll eller skicka ett sms för ett godnatt? Galet tycker han och blir arg när jag hävdar att det inte alls är nåt ovanligt, mina vänner har alltid haft den relationen, även jag själv tidigare.

Och så blir han kränkt och tycker att jag hoppar på honom och han struntar helt i att bry sig om hur jag känner det, allt handlar bara om han och hans känslor. Och hur jag bråkar och tjafsar för att jag argumenterar för hur jag känner. Det blir heeelt galet...
Svar på tråden Passiv-aggressiv sambo?