• Anonym (nu)

    Hur går man vidare efter ett värdelöst förhållande med våld och konstanta hot?

    Känner mest att jag inte orkar mer..Alt hot och våld... Har lämnat för ett tag sen men det tar inte slut, har inte så mycket mer att ge snart. HUR går man vidare, hur ska jag göra? Är så trött på att vara ledsen och rädd

  • Svar på tråden Hur går man vidare efter ett värdelöst förhållande med våld och konstanta hot?
  • Anonym (Dawn)

    Klipp kontakten. Var som du tycker en självständig stark kvinna är. Han kommer inte åt dig, det är illusion.

  • Anonym (Dawn)

    Googla också dina frågor. "Gå vidare från ex" "gå vidare från våld" finns massa tips.

  • Anonym (Dawn)

    Har du kontakt med någon psykolog eller liknande?

    Pratat med kvinnojouren?

  • Anonym (Överlevare)

    Hur pass illa var det?
    Ibland är det inte bara att "klippa kontakten", det kan behövas mer än så.

  • Anonym (nu)
    Anonym (Dawn) skrev 2018-04-06 20:08:03 följande:

    Klipp kontakten. Var som du tycker en självständig stark kvinna är. Han kommer inte åt dig, det är illusion.


    Går tyvärr inte helt, vill inte gå in på mer detaljer men vi kommer ha kontakt. Han är här och hotar tvingar mig till saker och jag vill mest hitta ett sätt att hantera allt. 
    Tack för svar!
    Anonym (Dawn) skrev 2018-04-06 20:10:53 följande:

    Har du kontakt med någon psykolog eller liknande?

    Pratat med kvinnojouren?


    Nej, ja vågar inte då jag är rädd att han får reda på det. (han känner många som jobbar med sånt, kvinnojour osv. Ironiskt pga hur han är)..
  • Anonym (nu)
    Anonym (Överlevare) skrev 2018-04-06 20:12:57 följande:

    Hur pass illa var det?
    Ibland är det inte bara att "klippa kontakten", det kan behövas mer än så.


    Tvingade till sex många ggr, slog mig mkt, ganska illa. Fortsätter idag, kommer nog aldrig bli bra, rädd hela tiden. 
  • Anonym (AA)
    Anonym (Dawn) skrev 2018-04-06 20:08:03 följande:

    Klipp kontakten. Var som du tycker en självständig stark kvinna är. Han kommer inte åt dig, det är illusion.


    Vad står det att förövaren är en man?

    Det finns KVINNOR som är våldsamma OCKSÅ!
  • Anonym (nu)
    Anonym (AA) skrev 2018-04-06 20:19:45 följande:
    Vad står det att förövaren är en man?

    Det finns KVINNOR som är våldsamma OCKSÅ!
    Han som slog mig var en man. Det vanligaste är tyvärr att en man slår, ialf när det gäller grovt våld. Jag har noll att sätta emot han när han börjar slå. 
  • Anonym (Dawn)
    Anonym (AA) skrev 2018-04-06 20:19:45 följande:

    Vad står det att förövaren är en man?

    Det finns KVINNOR som är våldsamma OCKSÅ!


    Jag räknade ut det på hur hon formulerade sig, judge me.
  • Anonym (Dawn)
    Anonym (nu) skrev 2018-04-06 20:24:48 följande:

    Han som slog mig var en man. Det vanligaste är tyvärr att en man slår, ialf när det gäller grovt våld. Jag har noll att sätta emot han när han börjar slå. 


    Iaf när det gäller våld som kommer fram, de flesta männen säger inte till någon när deras fru slår de, vem skulle tro de 1, vem skulle stötta han om frun grinar och hittar på något annat 2 och 3. var är männens hjälp om de varit utsatta de får inte ringa kvinnojouren

    Men, tillbaka till ämnet, är det viktigt nog det som hör att han måste träffa dig fortfarande? Har ni barn?

    Han känner knappast alla som jobbar med utsatta människor. Eller alla på kvinnojouren. Han tutar i dig sånt för att du ska fortsätta vara en rädd liten kanin.
Svar på tråden Hur går man vidare efter ett värdelöst förhållande med våld och konstanta hot?