• MR Human

Klängig pojkvän.. HJÄLP

Anonym (Usch) skrev 2018-04-09 17:41:30 följande:

Usch. Påminner om en pojkvän jag hade. Konstant smsa han. Ringde när jag åkte till jobbet. Var efter mig när jag var i stallet. Jag kunde inte ens umgås med väninnor. Han satt med o lyssnade. Jag fick inte en minut egen tid. Han var på hela tiden. Tvingade mig till sex. Frågade konstant, om jag älskade han? Kändes tillslut som att jag satt i ett fängelse. Han anklagade mig för att vara otrogen. Om jag inte svara i telefon på jobbet, med en gång.

Allt slutade med att han våldtog mig, när jag tatt sömntabletter. O han övertala mig att aldrig berätta det för någon. Det tog 1 år, innan jag fick ur han ur huset. Sedan började han trakassera mig. Jag ringde polisen, då jag aldrig fick vara ifred. Dom kom o tog upp anmälan. Sedan gjorde dom egen anmälan om våkdtäkt. Då jag var ledsen o berättade allt för dom. Han fick kontaktförbud. Samt fängelse 2 år. Så lämna nu när du kan!

Tycker det där låter lite väl mycket kryddat. Det hade nog räckt bra om du slutat vid första stycket för redan där ser man ju att det är ett psykfall.

Men våldtagen och trakasserad i ett år? Är det sant så är det naturligtvis fruktansvärt men hur kunde han dömas till fängelse i två år för en påstådd våldtäkt som låg så långt tillbaka i tiden? 
    Jag antar att han nekade? Det finns inte en domstol i världen som skulle döma någon till ett sådant straff utan fysiska bevis..
  • MR Human
    Anonym (Usch) skrev 2018-04-10 10:51:32 följande:
    Våldtäkten skedde strax innan han flyttade ut. Och bevis fanns. Varför skulle det vara kryddat?
    Ok, det var inte meningen att vara otrevlig eller förminska dig. Jag tycker bara att det lät så otroligt att du var tsm med någon så länge som tidigt visade sig vara en sådan människa.
Svar på tråden Klängig pojkvän.. HJÄLP