• Ninha

BF December

Några fler som har bf i december? :)

Själv är jag beräknad 16 december som de ser ut nu :)

Är i v 5 och mår redan illa, är yr och väldigt gasig i magen.

• Svar på tråden BF December
  • Ninha
    BigPopp skrev 2018-04-09 12:43:47 följande:

Samma här. Beräknad 15december som det ser ut nu :)

Blev sjukt gasig i magen idag och gar en djävulskt halsbränna och illamående

Åh va skönt att höra att man inte är ensam om gasig mage ;) (har varit gravid två ggr förut, missfall båda men var inte gasig i magen då alls, intressant att se hur olika de kan va)

Jag trodde inte man kunde må illa redan i v 5?!!!
  • Ninha
    BigPopp skrev 2018-04-09 13:08:36 följande:

Ja mådde illa redan bim -6

Oj hehe de är tidigt, då anade du att de va nått på g va? :)
  • Ninha
    Anonym (skarlsson) skrev 2018-04-09 13:09:10 följande:

Jag är beräknad enligt en app 17e december och 15e enligt en annan så får helt enkelt se. För mig är det andra barnet, men kanske får hänga här ändå? :)

Jag har också blivit ganska gasig och har haft en så sjuk halsbränna...

Ja absolut får du det :) och grattis! :) åh fler med samma bekymmer ;)
  • Ninha
    Blomman 400 skrev 2018-04-09 13:12:25 följande:

beräknad slutet på november och gasig i magen och väldigt trött och matt och jäkligt svullen, känns som 6 månaden redan 

Usch dä de låter inget vidare , hoppas de lugnar sig lite snart!
  • Ninha
    Padda skrev 2018-04-09 13:45:45 följande:

Bf 17 december här men har inte riktigt vågat ta in det ännu. Fick ett missfall strax innan jul som tog hårt på mig och jag vågar nog inte riktigt glädja mig innan jag är förbi v.8 (den vecka jag var i när missfallet skedde)

Känner ändå att jag vill försöka vara med i någon tråd så jag dyker in här och hoppas att jag snart ska våga glädjas fullt ut.

Har inte heller vågat ta in det riktigt, haft två missfall så är orolig också men försöker att låta bli.

Min bm på infertiliteten sa något bra till oss (som gör att jag inte tar på mig skulden längre) att det är slumpen som gör att man får missfall och slumpen har inget minne.

Hoppas att det går bra för oss båda denna gång :)
  • Ninha
    Anonym (JKL) skrev 2018-04-09 16:09:48 följande:

Grattis alla plussare :). Jag plussade idag med BF 14.12. Veckoindikatorn på Clearblue Digital visade Gravid 1-2. Borde den inte visa 2-3 då jag är i vecka 4+2, någon som har erfarenhet eller annars vet?

Du kanske är en låghormonare bara!

Jag har fått gravid 2-3 , testade med den i lördags(bim-1).

Men du är säkert låghormonare :) jag hade inte oroat mig för det!
  • Ninha
    Anonym (JKL) skrev 2018-04-10 07:10:05 följande:

Jag började blöda i morse :(. Färskt blod, mest då jag torkar mig. Har inte ont. Men känner att det förstås inte är bra. Tog ett till clearblue vanligt som visade starkare plus än i går. Vet att hcg är kvar i kroppen länge efter missfall och att man kan plussa långt efter men även så att testen blir starkare?

Det behöverju inte vara nått tråkigt för att man blöder men jag förstår dig helt o hållet för din oro.

Tyvärr har jag ingen erfarenhet om de men jag tycker väl att det inte borde bli starkare om det är ett missfall??!!

De enda du kan göra nu är att vänta ett par dagar o se om de blöder mer eller hur stickorna ser ut då. Kram
  • Ninha
    Padda skrev 2018-04-10 13:45:51 följande:

Läste nu att denna tråd var under fliken för de som är gravida med första barnet så jag kanske har kommit lite fel ????

Nej det är lugnt! Ville bara har några att skriva med som har bf ungefär samtidigt som mig, sen om det är första, andra eller tredje eller så spelar ingen roll alls :)
  • Ninha

Jag tog ort min fb för några år sedan och tänker inte starta upp den igen då de är skönt att slippa beroendet ;) så ja hoppas att ni blir kvar här också?!:)

Svar på tråden BF December