• Ninha

BF December

Idag var ja nära på att spy av tandborstningen...

Har sovit kasst o inte kunnat slappna av eller hittat nått skönt sätt att sova på utan att de känts ansträngt.

Så idag mår jag allmänt kasst än så länge...

Och lite ångest över att gå till jobbet pga det..

Visst får man tycka lite synd om sig själv ibland?! ;)

• Ninha
    Tumvante skrev 2018-04-13 06:11:22 följande:

Absolut! Kanske får ha en banan eller något annat snabbt att förtära vid sängen. Har hört att det hjälpt något för några med illamående .

Ja de kanske är bra att ha nått ifall de behövs.

Mycket molande värk i ländryggen nu, antar att bebis växer. Tycker de är så obehagligt bara då den värken är förknippat med mens.. jaja de går över :) vilar lite på lunchen nu iallafall :)
  • Ninha
    Lilalila skrev 2018-04-17 14:43:40 följande:

Jag fick pluss idag på morgonen efter mer än 1,5 års försök och första Letrozolkur. Jag skulle få mens nu på torsdag men kunde inte hålla mig från att testa. Beräknad 27/12 om allt går som det ska.

Jag tagit 3 tester idag och är i chock

Grattis!

Då är det nästa samma visa för oss. Försökt 2 år (har blivit gravid 2 ggr men slutat i missfall)

Fick sedan konstaterat pco o efter första kuren letrozol plussa vi med :) bf 16/12 om allt går bra, vilket jag verkligen hoppas :)
  • Ninha

För mig varierar magen mellan gasig och förstoppad.

Mår lite illa mellan varven men inget jobbigt än.

Har mest bekymmer när jag ska sova och har sovit ett tag då jag får ont i kroppen när jag legat ner ?för länge? , tycker de är lite konstigt, de går över så snart jag reser mig upp o går lite.

Är andfådd också :)

• Ninha
    SamiraBudva skrev 2018-04-20 23:44:39 följande:

Någon som vet varför komtrolstrecket är så svagt? Något fel på stickan?

Det är inget konstigt med det !

Test sträcket blir ju så starkt av dina gravidhormoner :)

Så ser mina tester ut nu också :) det är precis som de ska :)
  • Ninha
    Cappuccino94 skrev 2018-04-26 16:46:27 följande:

Hoppar in här med. Plussade 16/4 och var på inskrivning hos bvc på drop in idag. Kan nog inte ta in det riktigt, det känns som att man ska vakna upp en morgon och bara ha drömt allt. Hur känner ni andra?

Välkommen o grattis :)

Jag är i slutet av vecka 7 och mår ständigt illa o kräks.

Är trött o yr men får ju inte i mig så mycket mat nu :/

Är sjukt jobbigt att jobba i kök just nu med alla dofter som blir...
  • Ninha
    Ananass skrev 2018-05-01 17:01:43 följande:

Hejhej! En till decemberbebis här :)

25 är jag och bor i Skåne.

Har inte alls koll på när i december dock, men troooor att jag är i vecka 8 och då beräknad någon gång runt 15 december :) ska på tidigt ultraljud imorgon för att fastställa graviditetslängden så vi från väl se då!

Har en dotter sedan tidigare, hon fyller 2 nu i maj :)

Är lite nojig, med dottern kom mitt illamående i v.5 och sen spydde jag VARJE dag fram till dagen innan vattnet gick.. nu känner jag lite illamående till och från men inte så jag behöver kräkas, och det går över snabbt.. barnmorskan sa visserligen att det kan vara så, men känner mig sjukt ogravid denna gång, får ju se imorgon iallafall om allt är som det ska :)

Hej o grattis!

Hoppas allt är ok för dig, jag ska oclså på tidigt ultraljud imorgon o jag är också jätte nojig!

Har haft två missfall tidigare.

Mår illa hela tiden o kräks, har svullna bröst och ör trött o kissnödig.

Hade molande värk i en o en halv vecka sen inte känt nått fram tills idag då det känns som jag ska börja blöda när som helst, lite hugg o stick men inget blod :)

Så ja hoppas allt är i sin ordning :)

Har hög temperatur som man ska ha också så de känns lite hoppfullt!

Håller alla tummar o tår för oss imorgon!

Jag är sjukt nervös!
  • Ninha
    Ananass skrev 2018-05-01 21:32:47 följande:

Spännande!! Alltid kul att se bebis, håller tummarna för att där är någon att kolla på bara haha :P

Känner mig inte alls gravid.. förra graviditeten klagade man på illamåendet, nu saknar man det nästan! Haha! Men illamående och kräkningar brukar man säga är tecken på en sund graviditet, därför känns det lite sådär när man knappt mår illa! Har lite ömma bröst och molande verk, men det är nog allt :P

Hur gick det för dig idag nu då? :)

Här gick det bra (till min förvåning, hade räknat med tråkiga nyheter) ett hjärta som slog så fint :)
  • Ninha
    Ananass skrev 2018-05-02 21:06:31 följande:

Härligt!! Gjorde du vul eller vanligt ul? Vilken vecka är du i?

Jag gjorde vanligt UL ute på magen men var inte så långt gången som vi trodde, hon kunde se gulesäck, fostervatten och ett foster men inte hjärtat, hon trodde det var för tidigt. Har tid igen till VUL den 14, så nu är det bara att vänta. Hon mätte fostret till v.6+3 alltså mer än en vecka mindre än vi trodde.

Jag gjorde vul och hon trodde v 7+3 eller 7+4 ( vi själva har ?räknat med? 7+2) så de var väldigt nära.

Ok trodde inte man gjorde ul på magen så tidigt faktiskt, häftigt att det Syndes :)

Då ska du se att hjärtat syns den 14 :)

Härligt att de va en liten trots att du inte känner dig gravid :)
  • Ninha
    Repet skrev 2018-05-03 07:35:12 följande:

Hoppar in i denna tråd, plussade den 1/5 efter vårt första IVF försök.

det är fortfarande lite förvirring över när vi har BF, men fått preliminärt datum 31/12.

Har tidigt ultraljud den 23/5.

kan inte riktigt känna superglädje innan dess tror jag, är mest orolig för missfall efter att ha försökt i tre år och äntligen blivit gravid...

Stort grattis! Ja vet hur stor oro man har, har försökt i 2 år o har två missfall bakom mig men håller tummarna för denna gång, känns lite bättre denna gång.

Dock får ja ont av att ligga ner för länge , fattar inte varför, idag har ja haft ont hela dagen o känt mig stel främst. De brukar gå över på morgonen annars men hoppas de släpper snart.

Min bm trodde de var av hormonerna så de hoppas jag :)
  • Ninha

Hur mår ni?

Här blev ja orolig i veckan då mitt illamående minskat lite grann men idag kom det tillbaka kraftigt! Fick kräkas ett par gånger på jobbet o även hemma.. så skönt på nått vis att de kom tillbaka, det var välkommet, haha.

Har haft hög temp hela tiden då det är de som ?räddar? mig ibland när ja blir orolig!

Fler som tycker de är sjukt jobbigt att borsta tänderna?

Nu ska jag sova, är sjukt trött, sover varje tillfälle som ges!

• Ninha

Hej på er!

Hur mår ni?

Börjar ni känna/se era magar ännu eller hur verkar det? :)

• Ninha
    keyfo skrev 2018-05-31 14:16:50 följande:

En till med BF december här, 17e, v 11+2 idag  Har gjort UL som bekräftar dateringen och nu väntar vi på svaret från NIPT. 

Är själv barnmorska, känns på många sätt tryggt. Men underbart att få uppleva graviditet från andra sidan 

Hej och grattis! :)

Håller tummarna för att ni får bra svar!

Va underbart som du skriver att få uppleva det själv också :D

Jag är v 11+4 idag, är galet nervös inför hur allt ska gå då jag har ett MA o ett MF i bagaget.

Ska på vårt andra UL nästa vecka (förhoppningsvis lugnar det min oro lite, om allt ser bra ut vill säga)

Vi hoppas så att allt är bra!
Svar på tråden BF December