• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-10 18:57:57 följande:

Ja det är lite nervöst hur många ägg det blir, jag har 12 blåsor.

Detta är mitt andra äggplock, förra gången fick jag ut 14 ägg, tre delade sig som de skulle, en blev Hugo 2.5 år, de andra två åkte i frysen men gav inget så nu gör vi ett syskonförsök.

Håller tummarna för oss i morgon! Hoppas du kan sova gott.

Håller också tummarna för oss imorgon

Va härligt att det blev en Hugo!!:)
  • Emsa2017
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-10 19:45:04 följande:

Andra försöket här. Sprutdag 9 och andra UL imorgon. Kör bemfola 150 och Orgalutran. Precis som förra gången.

Första försöket resulterade i 17 ägg, varav 14 var mogna och 7 befruktades. Tyvärr inget som klarade sig till frysen och det vi fick tillbaka fäste aldrig.

Precis som förra gången är jag väldigt illamående och sjukt trött. Har ganska ont också. Ser fram emot äggplock så det kan lindra lite. Men bävar för väntan på testdag då det är den sjukaste väntan jag varit med om.

Upplevde du att illamåendet och tröttheten släppte efter äggplock?

Tråkigt att höra, men jag önskar er ett Stort lycka till denna gång:)
  • YKY
    Emsa2017 skrev 2018-04-10 16:17:15 följande:

Jag har också varit extremt trött och kissenödig hela tiden. Har också haft lätt för att bli illamående.

Hur tycker du att det är att ta sprutorna?

Det är min första ivf också, jag har haft en dos på 125 och jag tror det är en relativt låg dos. Allt som allt från första sprutade till äggklockan har det tagit 12 dagar.

Jag tycker inte det är så farligt hittills, men jag är ju bara på sprutdag 4. Imorgon börjar jag ta fyremadel också (orgalutran är typ samma som jag förstått att vissa tar). Gonal F är ju verkligen en enkel spruta att ta, den andra ser grövre ut... Hur var ovitrelle? Och vad är er diagnos?

Jag har också 125 som dos på Gonal F. :) Hoppas på massa fina äggblåsor på fredag.

Äggplock imorgon alltså, du får berätta hur det var imorgon!
  • Anonym (BaKu)
    Emsa2017 skrev 2018-04-10 19:51:03 följande:

Upplevde du att illamåendet och tröttheten släppte efter äggplock?

Tråkigt att höra, men jag önskar er ett Stort lycka till denna gång:)

Ja, inte helt, men var helt klart bättre. Jag reagerade inte lika mycket på Lutinusen. Men en del tycker den är värre.

Har inte läst så noga i tråden, men hur ligger ni till?

Tack detsamma!
  • Ariel85

Hej.

Jag följs gärna åt.

Är dock lite före er andra. Har redan gjort mitt äggplock och imorgon är det dags för att få tillbaka ett embryo. Vet ej status än på hur de ser ut eller om vi får några till frysen. Så nervös.

Första gången för mig.

Lycka till med äggplock imorgon.

• Emsa2017
    YKY skrev 2018-04-10 20:30:42 följande:

Jag tycker inte det är så farligt hittills, men jag är ju bara på sprutdag 4. Imorgon börjar jag ta fyremadel också (orgalutran är typ samma som jag förstått att vissa tar). Gonal F är ju verkligen en enkel spruta att ta, den andra ser grövre ut... Hur var ovitrelle? Och vad är er diagnos?

Jag har också 125 som dos på Gonal F. :) Hoppas på massa fina äggblåsor på fredag.

Äggplock imorgon alltså, du får berätta hur det var imorgon!

Va gott att du mår bra:) ovitrielle är som gonal-f, den gick bra att ta:) när har du första ul?

Har gjort mitt ägguttag nu och det gick bra. Var bra bedövad och personalen var toppen!
  • Emsa2017
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-10 20:52:26 följande:

Ja, inte helt, men var helt klart bättre. Jag reagerade inte lika mycket på Lutinusen. Men en del tycker den är värre.

Har inte läst så noga i tråden, men hur ligger ni till?

Tack detsamma!

Hoppas jag mår lite bättre nu efter ägguttag:) Återföring blir om 2 eller fem dagar. Får reda på det imorgon :)
  • Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-10 20:55:51 följande:

Hej.

Jag följs gärna åt.

Är dock lite före er andra. Har redan gjort mitt äggplock och imorgon är det dags för att få tillbaka ett embryo. Vet ej status än på hur de ser ut eller om vi får några till frysen. Så nervös.

Första gången för mig.

Lycka till med äggplock imorgon.

Åh vad spännande :) Håller mina tummar för dig!

Hur tycker du att det är att gå igenom detta?

Jag upplever det ganska påfrestande psykiskt.. det är nog därför jag ör så trött, men samtidigt skönt att man är igång.

Vi har återföring på fredag eller måndag :)
  • YKY
    Emsa2017 skrev 2018-04-11 10:57:43 följande:

Va gott att du mår bra:) ovitrielle är som gonal-f, den gick bra att ta:) när har du första ul?

Har gjort mitt ägguttag nu och det gick bra. Var bra bedövad och personalen var toppen!

Vad skönt att höra! Vårt första UL är på fredag. Jag försöker tänka realistiskt och förbereda mig på allt, men samtidigt vill man ju ha lite hopp. Svår balansgång!

Hur många ägg fick ni? :)
  • Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-11 11:04:12 följande:

Åh vad spännande :) Håller mina tummar för dig!

Hur tycker du att det är att gå igenom detta?

Jag upplever det ganska påfrestande psykiskt.. det är nog därför jag ör så trött, men samtidigt skönt att man är igång.

Vi har återföring på fredag eller måndag :)

Jag tycker att det är skönt att vara igång, men samtidigt mycket känslor samtidigt. Mycket rädsla att det inte ska fungera. Man har liksom alltid haft ivf som den där försäkringen och nog en övertro på det. Nu när man är inne i karusellen förstår man att det inte är lätt och fortfarande mycket som kan gå fel.

I vårt fall är det manlig faktor som gör att vi behlver genomgå detta.

Men fick alla fall tillbaka ett litet 5 dagars embryo idag, plus 2 i frysen och två som vi får svar på senare om de också kan frysas. Så är väldigt lycklig just nu.

Vad spännande, fredag eller måndag.
Svar på tråden IVF april 2018