• Emsa2017

IVF april 2018

Nu är vi igång. Har tagit Gonal-f under 9 dagar och Orgalutran. Var på mitt andra UL idag och det ser fint ut sa läkaren. Ägguttag blir redan på onsdag så ikväll är det dags att ta ovitriellesprutan. 

Är det någon som går igenom IVF nu och vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF april 2018
  • Ariel85

Spännande tjejer. På måndag återföring.

Och grattis till befruktade ägg.

Har ni också fått Lutinius att använda nu?

• AnHeAx

Var i landet befinner ni er? Själv går jag på privat klinik i Malmö.

Ja, jag kör på med Lutinus. Jag vet inte om det är det som påverkar mig men jag är svullen i magen, ömmande bröst, huvudvärk och trött sedan äggplock, kanske inte så konstigt med tanke på alla hormoner man har stoppat i sig på olika sätt.

Väntan fram till 1 maj då man får göra gravtest känns VÄLDIGT lång (förutsatt att något ägg överlever så vi får insättning på måndag)

• Emsa2017
    Ariel85 skrev 2018-04-13 09:25:47 följande:

Spännande tjejer. På måndag återföring.

Och grattis till befruktade ägg.

Har ni också fått Lutinius att använda nu?

Jaa, Lutinus.. vad tycker ni om dem?

Helgen känns väääldigt lång till återföringen :)
  • Emsa2017
    AnHeAx skrev 2018-04-13 10:32:03 följande:

Ja, jag kör på med Lutinus. Jag vet inte om det är det som påverkar mig men jag är svullen i magen, ömmande bröst, huvudvärk och trött sedan äggplock, kanske inte så konstigt med tanke på alla hormoner man har stoppat i sig på olika sätt.

Väntan fram till 1 maj då man får göra gravtest känns VÄLDIGT lång (förutsatt att något ägg överlever så vi får insättning på måndag)

Privat klinik i Göteborg :)

Hmm om man läser om Lutinus så känns det ju som att det kan vara de som spökar och ger dig alla symtom? Jag är också rätt svullen och dåsig, verkar vara vanligt om man läser på andra forum. 

Ush ja..lång väntan!
  • YKY

Nu har vi varit på första ultraljudet. Jag hade tio äggblåsor som var 10 mm eller större (de största var 18 resp 17 mm). Det gick väldigt snabbt och var rätt opersonligt. Jag ska på ultraljud igen på måndag, och de sa att äggplock nog blir i mitten av nästa vecka.

Jag börjar redan bli trött på väntrummet på Sahlgrenska.

• Ariel85
    AnHeAx skrev 2018-04-13 10:32:03 följande:

Privat klinik i Stockholm ???? då tjejer är vi utspridda på de tre största städerna.

Jag har alla symtom som ni har. Känner mig precis som min tidigare gradivitet (dotter 5 år) men vet ju att det är lutinius som gör det. Men brukar iof ha samma symtom denna period i månaden utan sprutor och tabletter.

Jag har testdag 27 april.(ångest) Vill typ stanna tiden, känns ganska skönt att gå runt och känna sig lite gravid.

Så himla bra att de kommit så långt att de kan sätta en 5 dagars. Hinner ni vila upp er under helgen.
  • AnHeAx

Ja verkligen utspritt :)

Jag fick mail nu, bara fyra ägg har börjat dela sig... hoppas de klarar sig till på måndag.

Man blir ju lite störd när man håller på med det här men jag kollade när BF skulle vara om man hade äggplock i onsdags.... 1 januari 2019 hehe hoppas inte den lilla/e kommer tidigt. Ja jag vet att jag inte borde hoppas och tänka så långt fram men jag kan lixom inte hjälpa det :)

• Ariel85
    AnHeAx skrev 2018-04-13 12:32:16 följande:

Ja verkligen utspritt :)

Jag fick mail nu, bara fyra ägg har börjat dela sig... hoppas de klarar sig till på måndag.

Man blir ju lite störd när man håller på med det här men jag kollade när BF skulle vara om man hade äggplock i onsdags.... 1 januari 2019 hehe hoppas inte den lilla/e kommer tidigt. Ja jag vet att jag inte borde hoppas och tänka så långt fram men jag kan lixom inte hjälpa det :)

Det är ett bra resultat. Jag kunde inget innan och blev helt chockad när de ringde och sa att 5 var befruktade av 11. Jag var lite naiv och tänkte att man tar väl 11 ägg och så 11 spermier så blir det 11 embryos.

Men förstod sedan att 3 blaso av 5 är jätte bra, väntar på svar om de andra. Läst mycket statistik nu dessa dagar, så är som en uppslagsverk i ivf ;)

Jag har också kollat BF datum, man måste få hoppas. Tror det är bra/positivt.

Vad har ni för diagnoser, om jag får fråga.

Vi har manlig faktor med 0 spermier, så behövde göra en pesa först för att få ut dem.

Var helt förstörd i typ en månad innan jag fick reda på att det fanns spermier.
  • Emsa2017

Åh va bra din klinik är på att uppdatera dig med mail ! 
    Jag har inte hört något från min klinik... men jag håller tummarna för att det blir någon blastocyst i alla fall, förhoppningsvis någon till frysen :)

Känner verkligen att det är gott att ha er att ventilera saker med, finns ju ingen i min närhet som går/har gått igenom detta. 

Det finns ju alla möjligheter för oss som har det lite kämpigt, oavsett manlig eller kvinnlig faktor, det är fascinerande. Jag har endometrios och är nyligen diagnostiserad. Har inga symtom, men däremot tre endometriom på vänster äggstock.

• Ariel85
    Emsa2017 skrev 2018-04-13 13:58:30 följande:

Åh va bra din klinik är på att uppdatera dig med mail ! 

Jag har inte hört något från min klinik... men jag håller tummarna för att det blir någon blastocyst i alla fall, förhoppningsvis någon till frysen :)

Känner verkligen att det är gott att ha er att ventilera saker med, finns ju ingen i min närhet som går/har gått igenom detta. 

Det finns ju alla möjligheter för oss som har det lite kämpigt, oavsett manlig eller kvinnlig faktor, det är fascinerande. Jag har endometrios och är nyligen diagnostiserad. Har inga symtom, men däremot tre endometriom på vänster äggstock.

Känner samma sak, skönt att kunna ventilera med andra som gör exakt samma sak samtidigt.

Tycker det är svårt att berätta för andra, känns som att pressen ökar på mig då på något sätt. Vill hålla det hemligt tills jag är mer trygg i det som händer.

Fick ett brev igår att vi har två i frysen nu. Men hade två till som de ska odla på. Ska ringa idag och fråga. Så himla nyfiken. Eller så betydde brevet att det blev bara två i frysen. Och det är jag iof jätte tacksam över.

Har du hört något ännu Emsa2017? Eller antagligen får du kanske reda på det på måndag ET. Så som jag fick.

Vaknar jätte tidigt nu på morgonen, måste vara alla hormoner. På mina papper skrev de att man får graviditetssymtom även om man inte är gravid. Det stämmer ;)
Svar på tråden IVF april 2018