• Leif323

Finns ni kvinnor som går igång på telesex?

Som rubriken, är telefonsex en manlig företeelse eller finns ni kvinnor som ser telesex som nåt som bör finnas med. Mitt intryck är att bisexuella män är mest frekventa inom det. Men jag kanske har fel. Och i så fall, ringer ni sexlinjer? Några måste ju finnas. Har ni lust att berätta? Vad sägs, vad sägs inte? Finns det dålig och bra telefonsex? Osv, berätta vad ni vill.

• Svar på tråden Finns ni kvinnor som går igång på telesex?
  • riboflavin

Absolut men det måste ju vara ett samspel, allt för många killar kör på att fråga hur man är klädd och sen blir det en monolog kring vad HAN vill göra, ofta helt utan att känna in om det är något jag överhuvudtaget är intresserad av.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Leif323
    riboflavin skrev 2018-04-10 19:56:05 följande:

Absolut men det måste ju vara ett samspel, allt för många killar kör på att fråga hur man är klädd och sen blir det en monolog kring vad HAN vill göra, ofta helt utan att känna in om det är något jag överhuvudtaget är intresserad av.

Låter som att man sitter med en rätt så tom känsla efter det. Men med rätt person så är det alltså nåt som kan bli bra. Kan tänka mig att det tar sin tid att  lära sig att göra så det blir bra för sig själv och den andre. Jag har aldrig tänkt så mycket på det här. I mitt tycke är den fysiska frånvaro nåt som blir omöjligt att ersätta med den telefon. Men bra telefonsex är alltså som annan sex, fast med mycket bildförmedlande. eller? Och samspel. Det kanske rentav har sin tjusning.
  • riboflavin
    Leif323 skrev 2018-04-10 20:49:13 följande:

Låter som att man sitter med en rätt så tom känsla efter det. Men med rätt person så är det alltså nåt som kan bli bra. Kan tänka mig att det tar sin tid att  lära sig att göra så det blir bra för sig själv och den andre. Jag har aldrig tänkt så mycket på det här. I mitt tycke är den fysiska frånvaro nåt som blir omöjligt att ersätta med den telefon. Men bra telefonsex är alltså som annan sex, fast med mycket bildförmedlande. eller? Och samspel. Det kanske rentav har sin tjusning.

Alla sätt har ju sina utmaningar, jag förordar att man ska prova olika sätt att lära känna sin partner på. Jag själv kan vara ganska dålig på att verbalt kommunicera mina behov och önskemål, det fungerar bättre i text form eller via telefon, där jag faktiskt måste formulera mig. Jag och sambon bodde långt ifrån varandra när vi träffades så andra sätt att få till det än rent fysiskt var ett måste.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (nyfiken)
    Leif323 skrev 2018-04-10 20:49:13 följande:
    Det kan vara skitspännande och otroligt sexigt och absolut ha sin tjusning - med rätt person.
    Jag hade det ett tag med en kille, men efter ett tag kändes det som du säger - tomt. För vi kände inte varandra, och lärde inte känna varandra heller. Och då dog det.  Det blev anonymt och därför trist i längden. Gav mig ingenting till slut.
  • villbusa
    Anonym (nyfiken) skrev 2018-04-10 21:05:56 följande:

Det kan vara skitspännande och otroligt sexigt och absolut ha sin tjusning - med rätt person.

Jag hade det ett tag med en kille, men efter ett tag kändes det som du säger - tomt. För vi kände inte varandra, och lärde inte känna varandra heller. Och då dog det.  Det blev anonymt och därför trist i längden. Gav mig ingenting till slut.

Har man inte möjlighet eller vilja att ta det vidare blir det lätt så. Har gått från het telesex med en okänd kvinna till att utveckla mer kontakt o till slut träffar med ännu hetare sex. Det o.vända kan oxå va kul o spännande att prata sex med någon man redan känner eller har träffat...
Svar på tråden Finns ni kvinnor som går igång på telesex?