• Äldre 11 Apr 17:43
    3498 visningar
    5 svar
    5
    3498

    kan inte gå ner i vikt

    hej jag är 17 år och tjej. jag väher 75kg och är 165cm lång. jag tränar ca 8h ko ditionsträning i veckan och äter under 2000kcal per dag. jag äter hälsosamt och småäter inte. varför går jag inye ner i vikt?

  • Svar på tråden kan inte gå ner i vikt
  • Anonym (A)
    Äldre 11 Apr 17:53
    #1

    2000 kcal är för mycket för att gå ner i vikt vid din vikt.. träning är jättebra gör hälsan och ger viss ökning av kaloriförbrukningen men det viktigaste för just viktnedgång är att minska sitt intag. Jag gick ner 20 kg med viktklubb.se för ca 10 år sedan och då skulle jag (178 cm då 78 kg) äta 1300kcal/dag för att gå ner 1kg/vecka. Jag skulle rekommendera viktklubb eller liknande, finns gratis appar ex. Lifesum. Där lägger man in ålder, kön, längd, vikt och aktivitetsnivå och utifrån detta samt hur snabbt man vill gå ner i vikt (rekommenderas 0,5-1kg/v) räknar de ut hur många kcal du skall äta per dygn. Sedan kan du registrera allt du äter för att hålla koll på ditt intag, och även lägga in olika typer av träning och se hur mycket extra du då kan äta. Lycka till!

  • Äldre 11 Apr 18:01
    #2

    jag använder lifesum, och sällan äter jag över 1300kcal????

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 11 Apr 18:44
    #3

    Kanske äter för lite då? Vad åt du igår?

  • Äldre 11 Apr 19:08
    #4

    Frukost: naturellyoghurt med proteingranola

    Lunch: 2 st panerad torskbitar, en potatis och sallad

    mellis: en proteinbar

    Middag: makrill i tomatsås och sallad + en liten svamp pajbit

    kvällsbit: en proteinbar

    tot. ca 1500kcal

  • Anonym (A)
    Äldre 11 Apr 22:20
    #5

    Det jag upptäckte var viktigt är att verkligen väga ALLT man äter, iaf till en början, för det är otroligt lätt att underskatta hur mycket man äter..

Svar på tråden kan inte gå ner i vikt