• Anonym (SI)

Testat positiv på droger men aldrig tagit droger.

Jag har ett försäkringsärende där jag blivit sjuk på något sätt och därmed orsakat skada. Var medvetslös. Vill inte outa detaljer, men försäkringen gäller ju bara om jag inte själv orsakat skada, vilket jag inte har.

Jag blev körd till sjukhus och de gjorde en massa undersökningar, de vet inte än vad som hänt men utredningen pågår fortfarande.

Till saken hör att jag blev drogtestad, jag är 20 år och har aldrig ens druckit eller rökt. Någonsin. På stickor hade jag testat negativ på allt, men på "utox" svagt positiv på fentanyl! !!!

Detta står i journalen och även att de frågat mig om det, vilket de inte har!

Det här kommer förstöra hela mitt liv, hur kan det visa positivt när jag inte tagit något. Hur ska jag kunna bevisa det långt senare?

• Svar på tråden Testat positiv på droger men aldrig tagit droger.
  • Anonym (W)))

Finns det i din kropp, så har det ju kommit in där på något sätt.

• Anonym (?)

Jobbar du extra på tex äldreboende och har bytt smärtplåster på någon?

Du "blev sjuk på något sätt". Är det helt otänkbart att du skulle ha blivit drogad?

• Anonym (C)

Av vilken anledning kommer detta att förstöra hela ditt liv?

• Anonym (SI)
    Anonym (W))) skrev 2018-04-12 20:04:22 följande:

Finns det i din kropp, så har det ju kommit in där på något sätt.

Jag har ju ingen anledning att ljuga på ett anonymt forum.. jag tror jag hade märkt om jag hade varit påverkad. Jag har fått morfin som smärtstillande en gång, och det var hemskt.

Innan det här visste jag inte ens vad fentanyl var!
  • Anonym (SI)
    Anonym (?) skrev 2018-04-12 20:14:02 följande:

Jobbar du extra på tex äldreboende och har bytt smärtplåster på någon?

Du "blev sjuk på något sätt". Är det helt otänkbart att du skulle ha blivit drogad?

Nej, jobbar inte, jag studerar. Det här hände när jag var ensam hemma, som jag förstår verkar fentanyl snabbt, jag hade varit hemma i flera timmar och inte ätit eller druckit något.

Jag har blivit sjuk liknande förut, men aldrig så illa.
  • Anonym (SI)
    Anonym (C) skrev 2018-04-12 20:37:57 följande:

Av vilken anledning kommer detta att förstöra hela ditt liv?

Jag kommer att bli betalningsskyldig stora belopp.

Det måste finnas en anledning till att det testar "svagt positivt", fel på test? Finns något som ger falskt utslag på fentanyl? Det känns så ironiskt när jag är den som alltid varit anti allt som har med droger och fest att göra.

Står också om utox att svagt positivt ska räknas som negativt? Jobbar någon med drogtester och vet något?

Har de inte skyldighet att informera om positiva drogtester så man får en chans att bevisa att något är fel?
  • Anonym (W)))
    Anonym (SI) skrev 2018-04-12 20:57:29 följande:
    Jag kommer att bli betalningsskyldig stora belopp.

Det måste finnas en anledning till att det testar "svagt positivt", fel på test? Finns något som ger falskt utslag på fentanyl? Det känns så ironiskt när jag är den som alltid varit anti allt som har med droger och fest att göra.

Står också om utox att svagt positivt ska räknas som negativt? Jobbar någon med drogtester och vet något?

Har de inte skyldighet att informera om positiva drogtester så man får en chans att bevisa att något är fel?
    Vad har du gjort då, som orsakade så stor skada? 
  • Anonym (SI)
    Anonym (W))) skrev 2018-04-12 21:00:37 följande:

Vad har du gjort då, som orsakade så stor skada? 

Jag hade spisen på, som torrkokade och det började brinna. Jag var medvetslös under tiden och hade väl tur under omständigheterna. Tyvärr blev skadorna stora,
  • Glinda från Oz

Vilken jobbig situation Vissa mediciner ger utslag på drogtest fast medicinerna inte ens är narkotikaklassade, Voxra ger t.ex utslag på amfetamin.

Oavsett hur det är tycker jag du ska kontakta de som gjorde testerna.

• Tom Araya
    Anonym (SI) skrev 2018-04-12 20:01:37 följande:

Jag har ett försäkringsärende där jag blivit sjuk på något sätt och därmed orsakat skada. Var medvetslös. Vill inte outa detaljer, men försäkringen gäller ju bara om jag inte själv orsakat skada, vilket jag inte har.

Jag blev körd till sjukhus och de gjorde en massa undersökningar, de vet inte än vad som hänt men utredningen pågår fortfarande.

Till saken hör att jag blev drogtestad, jag är 20 år och har aldrig ens druckit eller rökt. Någonsin. På stickor hade jag testat negativ på allt, men på "utox" svagt positiv på fentanyl! !!!

Detta står i journalen och även att de frågat mig om det, vilket de inte har!

Det här kommer förstöra hela mitt liv, hur kan det visa positivt när jag inte tagit något. Hur ska jag kunna bevisa det långt senare?

Begär att testet analyseras om och ta upp detta om att du inte blivit tillfrågad.
    Säg som det är och att något måste ha blivit fel. Det är bråttom att göra om saker och bromsa kvarnarna som mal nu, så vänta inte en dag att ta tag i saken.
Svar på tråden Testat positiv på droger men aldrig tagit droger.