• Anonym (Mariii)

Hjälp mig tyda chefens signaler

Hej, 

Jag har länge funderat över hur jag ska tyda min chefs uttryck och signaler..

Jag har en känsla av att han är intresserad då han uttryckligen sagt vid flera tillfällen att han tycker om mig förskräckligt mycket och skrattar åt nästan allt jag säger. 

Det började lite lätt med att han höll kvar blicken lite längre än vanligt, sedan började han placera sig vid möten så han kunde titta på mig hela tiden och jag skulle veta om det. Det blev lite påtagligt och jag visste inte vad jag skulle göra riktigt, blev nervös av situationen. Det har sedan dess övergått till att han vågade röra mig lite skojsamt när vi pratat på min axel till att han nu börjat lägga hela armen runt mig. En gång när jag gick förbi honom så skrek han "lycka till" i hela korridoren så alla skulle höra. Det var så märkligt eftersom han inte är sådan i vanliga fall. Det finns fler subtila signaler han gett mig men den tydligaste var nog när vi satt och hade en utvärdering bara vi två. Då märkte jag hur han sökte min bekräftelse genom att göra sig mindre varpå jag försökte förklara att han inte var dålig och jag märker medan jag pratar hur han börjar le stort. Då märkte jag att han bara vill ha min bekräftelse.

När vi suttit och pratat längre säger han efter en skrattattack att han verkligen gillar mig och att han svettas? jag börjar efter en kort stund göra mig redo för att gå varpå han säger "är vi klara nu tycker du?" jag svarar med att vi suttit där länge nu, han säger då "men tänk om jag inte vill det då" jag svarade något skämtsamt tillbaka men det blev väldigt påtagligt att han ville vara i min närhet. 

Ena dagen kan han inte släppa mig med blicken eller vara i min närhet, han småpratar dock inte om annat än jobbet riktigt...andra dagen existerar jag inte ens för honom. Kan någon snälla hjälpa mig förstå? 

• Svar på tråden Hjälp mig tyda chefens signaler
  • Canadasvensk

Lätt som en plätt! Han använder sin chefsposition till att få dig i säng. Sånna som han har funnits lika länge som jobbet "sekreterare" funnits.

Dock lämnar du ut mycket information för att kunna svara på din fråga.

Hur gammal är han?
    Hur gammal är du du?
    Vad tycker du om honom? (Snygg, ful, inte inresserad eller lite?
    Tycker du det är jobbigt?
    Vill du vara med honom eller tvärt om, att du bara vill att han ska vara din chef och inget annat?
    Har han fru/sambo.

Den sista frågan är nog viktigast för att förstå om han är ute efter en älskarinna eller flickvän.

• mariii922

Han är i 50 års åldern och jag 26. Jag gillar honom som chef och tycker smått att uppmärksamheten är kul att få. Tycker det är lite spännande med maktbalansen. Jag har nog inget emot att flörta tillbaka riktigt men kan inte tyda om det är verkligen det han gör? )-( är så mycket yngre än honom. Har tänkt att han kanske bara gillar min energi (vilket han sagt flera gånger) och tycker det är härligt att prata med mig.

Han är gift sedan många år tillbaka.

• Canadasvensk
    mariii922 skrev 2018-04-13 14:31:50 följande:

Han är i 50 års åldern och jag 26. Jag gillar honom som chef och tycker smått att uppmärksamheten är kul att få. Tycker det är lite spännande med maktbalansen. Jag har nog inget emot att flörta tillbaka riktigt men kan inte tyda om det är verkligen det han gör? )-( är så mycket yngre än honom. Har tänkt att han kanske bara gillar min energi (vilket han sagt flera gånger) och tycker det är härligt att prata med mig.

Tack det hjälper en Dr. självutnämnexpertpåområdet!  Flört

Jo givetvis är han ute för att få dig i säng. Inget snack om saken... Skulle gissa att det inte är första gången han gör något sådant.

Ska jag vara ärlig så är det helt upp till dig hur du vill fortsätta. Visst, kort siktigt så är lite uppmärksamhet både kul och spännande men "baksmällarna" kommer dock som ett brev på posten om du gör slag i saken.

Så antingen kan du fortsätta att flörta och se vad det leder (vilket både du och jag vet var det är på väg) eller så forsätter du att bara vara "vänlig".

Nu är jag kille men jag har haft med del av kvinnor på jobbet som flörtar och vill mer. Dock har jag alltid avböjt snyggt, men bestämt. Typ en snygg kvinna (kollega) vill visa mig ett dokument och ställer sig så nära att hennes bara arm rör min. Så nu har jag ett val att antingen stå kvar (och spela med i den oskyldiga flörten) eller ta ett halv steg åt sidan så man inte längre rör varandras armar. Genom att ta ett halv steg tillbaka så har ingen "förlorat ansiktet".

Som 26 årig kvinna borde du kunna vraka och välja på männen i din närhet. Så skulle du nu välja att gå vidare med honom så får du också bara beredd på att byta jobb innom 12 månader...

Lycka till!  Skål
  • mariii922

Haha tack så mycket för hjälpen! Uppskattas mycket då jag inte haft någon att prata med om detta..

Men vad är grejen med att han ignorerar mig i dagar? är det för att se om jag kommer fram till honom?

• Canadasvensk
    mariii922 skrev 2018-04-13 20:01:33 följande:

Haha tack så mycket för hjälpen! Uppskattas mycket då jag inte haft någon att prata med om detta..

Men vad är grejen med att han ignorerar mig i dagar? är det för att se om jag kommer fram till honom?

Alltså det här ju en väldigt komplicerad fråga men det korta svaret blir "ja"!

Man säger ju ofta att en kvinnas hjärna är som förarkabinen (cockpit) på ett passagerarflygplan. Vad man än gör så kan man ge sig fan på att man trycker på fel knapp...

Män däremot (som du säkert vet) har ju typ bara två lägen. På eller av...

Så om man ska förenkla det så var han helt enklet "av" dom dagarna. För män (och ja, nu talar jag generellt om alla män) så är det just jakten som är viktig. Särskilt om du är lite svårflörtad. Spelar du med för fort, eller för lätt, efter hans inbjudande så kan han lätt få kalla fötter och backa. Han har helt enkelt inte "råd" med att få en ung tjej förälskad i honom.

Män är också, som du vet, ofta bättre på att skilja på sex och kännslor. Så just nu vet han inte riktigt var han har dig. Vill du bara vara fysisk med honom eller vill du mer? (I hans huvud alltså!)

Så skulle ni hamna i säng så var berädd på att han garanterar ignorera dig i dagar eller veckor efter. Särskilt om andra kollegor är i närheten.

Dock skulle du då ignorera honom skulle han snart vara på dig igen...

Så vill du tänka som en man (för att försöka förstå honom) så måste du tänka lite mer som en stenålderåldersmänniska. Han är igentligen inte komplicerad. Han tycker bara det är kul att flörta med en ung, snygg tjej. Men ska jag vara ärlig så ligger bollen på din sida just nu. Det är upp till dig hur du vill spela ut den.

Sist men inte minst så vill jag vara helt på det klara med att jag skulle INTE rekommendera att du går vidare med denna flört. Det finns liksom inga vinnare att koras.  

Men med det sagt, man lär sig bäst av sina egna misstag, så du gör naturligvis som du själv vill.   ;)

Trevlig helg! 
  • Anonym (Nja.)

Nja. Förmodligen har han fått knulla, så han inte känner behovet av att stöta på dig...

Män som spelar det där spelet gör det bara när de känner ett behov av att få bekräftelse. Har de fått bekräftelse (=knullat) brukar de nöja sig med det ett par dar innan de går ut på jakt igen....
  • Anonym (there's one born every second)

Tycker du alltid att upmärksamhet från 50 åriga gubbar är smått kul, eller råkar det bara sammanfalla med att han är din chef och det som lockar är hans maktposition?

Vill han knulla (vilket det låter som att han gör) så kommer han säga precis vad som helst som han tror får dina trosor att åka av.

Hade du varit ok och din gubbe betedde sig mot en kollega som den här gubben gör med dig?
  • Anonym (there's one born every second)

Morot och piska, kall - varm, klassisk manipulationsknep...  eller.... så får han kalla fötter men sen så rycker det i kallingarna igen och så är han på igen... eller....så håller han på och gör sig en bild av dig och hur långt han kan gå utan att bli anmäld.... eller....

Spelar det någon större roll vad gubben vill? Vad vill du? Och är du beredd att ta konsekvenserna? Det lär ju inte bli han som får sparken om det går fel utan du.
  • Anonym (Nja.)
    Anonym (there's one born every second) skrev 2018-04-16 16:53:00 följande:

Spelar det någon större roll vad gubben vill? Vad vill du? Och är du beredd att ta konsekvenserna? Det lär ju inte bli han som får sparken om det går fel utan du.

Det är knappast hon som får sparken om något går fel, utan det lär ju bli chefen som får avgå.
  • Anonym (tyre)

Jag är sambo med min tidigare chef (träffades så). Dock är vi mer lika i ålder (i din ålder) och båda var singlar. Självklart förstår jag nog lite din sak i att det är lite spännande (dock bara en liten del i min attraktion mot honom). 

Däremot ser jag situationen helt helt helt annorlunda pga att han är gift. Han är ute efter att boosta sitt ego. Detta behöver inte betyda att han vill ligga med dig, men det kaaaan hända. Dock kan det också hända att han bara är ute efter att få småflirta med dig för att få veta att han fortfarande "kan" om han vill. Rent krasst så har du en man framför dig som inte är en lojal person i alla fall. Det vore ytterst naivt av dig att tro att du är speciell, (jag är inte "bitter" innan du vill droppa det) men hade du stått du mot hans fru är det ju hans fru han vill ha. Du är som sagt en egoboost. 

Jag är själv en snygg brud med flirtande chefer efter mig. Ganska snabbt när jag märker detta jobbiga beteende så visar jag klarspråk med att jag inte är intresserad (utan att kanske säga det rakt ut för att undvika pinsamma situationer). Också för att jag ens aldrig skulle vilja ha en gift man. Jag har mer vett i skallen än att tro att det är jag som är speciell versus HAN som har ett avvik i sin personlighet jag INTE vill ha hos min framtida partner.

Förövrigt kan jag se det roliga i en makt-skillnad-relation om jag får kalla det så - på en VISS nivå!! Dock var detta mer ett roligt flirtande spel för mig och min sambo snarare än att han skulle vara i min pappas ålder. 

Om du vill köra golddigger game'et ts så förespråkar jag att du i så fall borde försöka sikta liiiiite högre i alla fall. Man går liksom inte efter en Svensson chef på 50 bast som dessutom bara vill ha en ego-boost. Då kör man efter de i Monaco eller Miami.... bara ett tips. Blir aningen pinsamt om du ligger med denna man (får sparken vilket är troligt) och får dåligt rykte inom branschen.... Dessutom har du i princip blivit utnyttjad av en dubbelt så gammal man. Vad vann du i detta? Kände du dig speciell i två sekunder? 
  • Anonym (tyre)
    Anonym (Nja.) skrev 2018-04-16 19:50:56 följande:
    Det är knappast hon som får sparken om något går fel, utan det lär ju bli chefen som får avgå.
    MeToo i all ära men sannolikheten att det är chefen som får avgå är minimal. Ts kommer få ta all skit OM något händer. Inte ens bara det. Det kan räcka att de flirtar för häftigt med varandra och chefens fruga får höra om det, därmed kräver av hennes man att sparka denna kvinna (ts). Detta hände ett par i min bekantskapsgrupp. Mannen fick sparka en yngre kvinna för att han varit för vänlig mot henne/halvt flirtig och frugan satte hårt mot hårt. Med all rätt dock. 
  • Anonym (Chefen)
    Anonym (Nja.) skrev 2018-04-16 19:50:56 följande:
    Att chefen skulle få avgå är en feministisk våt dröm... Kommer aldrig att hända! SkålTungan ute
  • mariii922

Jag vill bara förtydliga att jag inte är intresserad av att ligga med honom alls. Oskyldigt flörtande är okej, skapar en viss spänning på jobbet. Men jag var osäker på om han ens flörtade med mig, han är extremt subtil och jag visste inte om jag kanske bara överanalyserade situationen. Oavsett så verkar alla vara eniga om att åtminstone han flörtar och förmodligen vill ligga. 

Det har varigt tvetydligt då jag vet att han har en smått flörtig chargång mot de flesta kvinnorna på jobbet. Därför har jag absolut inte känt mig speciell men det har verkat som att han varit lite tydligare mot mig. Jag vill som sagt ingenting med chefen och har varit mer avståndstagande mot honom. Nu pratar han mer med dom andra och ger dom uppmärksamhet, så kanske fattar han vinken eller så försöker han göra mig svartsjuk...

Svar på tråden Hjälp mig tyda chefens signaler