mariii922 skrev 2018-04-13 20:01:33 följande:
Haha tack så mycket för hjälpen! Uppskattas mycket då jag inte haft någon att prata med om detta..
Men vad är grejen med att han ignorerar mig i dagar? är det för att se om jag kommer fram till honom?
Alltså det här ju en väldigt komplicerad fråga men det korta svaret blir "ja"!
Man säger ju ofta att en kvinnas hjärna är som förarkabinen (cockpit) på ett passagerarflygplan. Vad man än gör så kan man ge sig fan på att man trycker på fel knapp...
Män däremot (som du säkert vet) har ju typ bara två lägen. På eller av...
Så om man ska förenkla det så var han helt enklet "av" dom dagarna. För män (och ja, nu talar jag generellt om alla män) så är det just jakten som är viktig. Särskilt om du är lite svårflörtad. Spelar du med för fort, eller för lätt, efter hans inbjudande så kan han lätt få kalla fötter och backa. Han har helt enkelt inte "råd" med att få en ung tjej förälskad i honom.
Män är också, som du vet, ofta bättre på att skilja på sex och kännslor. Så just nu vet han inte riktigt var han har dig. Vill du bara vara fysisk med honom eller vill du mer? (I hans huvud alltså!)
Så skulle ni hamna i säng så var berädd på att han garanterar ignorera dig i dagar eller veckor efter. Särskilt om andra kollegor är i närheten.
Dock skulle du då ignorera honom skulle han snart vara på dig igen...
Så vill du tänka som en man (för att försöka förstå honom) så måste du tänka lite mer som en stenålderåldersmänniska. Han är igentligen inte komplicerad. Han tycker bara det är kul att flörta med en ung, snygg tjej. Men ska jag vara ärlig så ligger bollen på din sida just nu. Det är upp till dig hur du vill spela ut den.
Sist men inte minst så vill jag vara helt på det klara med att jag skulle INTE rekommendera att du går vidare med denna flört. Det finns liksom inga vinnare att koras.
Men med det sagt, man lär sig bäst av sina egna misstag, så du gör naturligvis som du själv vill. ;)
Trevlig helg!