• Anonym (Sambo)

SÄRBO = SAMBOWANNABE

Vad det är tröttsamt med alla som kallar sin käresta/pojkvän/flickvän för särbo.

Wannabe sambo men den andre vägrar.

Näääär får jag bli sambo!!!

Jag är SÄR-bo!! Nästan SAM-bo!!

Nån mer som retar sig på detta hittepåord?

• Svar på tråden SÄRBO = SAMBOWANNABE
  • Anonym (L)

Varför måste man vara något öht mer än intresserad / i en relation?

• taquine

Tycker det är ett väldigt bra ord.Jag har både varit gift och varit sambo och jag säger aldrig mer. Trivs väldigt bra att ha min älskling på lite håll och träffas när andan faller på.
    Älskar att bo utan att ha en man under samma tak

Goodness me
  • Anonym (Sambo)
    taquine skrev 2018-04-12 23:51:53 följande:

Tycker det är ett väldigt bra ord.Jag har både varit gift och varit sambo och jag säger aldrig mer. Trivs väldigt bra att ha min älskling på lite håll och träffas när andan faller på.

Älskar att bo utan att ha en man under samma tak

Inte svar på TS
  • taquine
    Anonym (Sambo) skrev 2018-04-12 23:57:39 följande:
    Inte svar på TS
    Nehe , ursäkta då...
    Goodness me
  • Anonym (I)

Sambo är lika mycket hittepåord.

Sambo = hustru/makewannabe.

• Anonym (I)
    Anonym (Sambo) skrev 2018-04-12 23:39:23 följande:

Vad det är tröttsamt med alla som kallar sin käresta/pojkvän/flickvän för särbo.

Är du sur för att du bara duger som sambo men ingen vill gifta sig med dig?

Du är bara en sur liten placeholder...
  • Anonym (Sambo)

Lite avundsjuka ikväll....?

• Anonym (Jisses svartsjuk?)
    Anonym (Sambo) skrev 2018-04-12 23:39:23 följande:

Min far och hans fru är särbo... De har varit så i 18 år. Funkar för dem. Det är självvalt och de bor i varsin stad till och med. Vi trodde de skulle flytta ihop när de gick i pension. Men båda två har valt att fortsätta jobba istället :-P Så De fortsätter att vara i från varandra hela veckorna och bara ses på helgerna. 

Jag och min partner säger att vi är sambos i två lägenheter. Just för att vi är tvärtom. Vi vill bo ihop men då vi inte hittar något som passar oss behåller vi våra lägenheter. Men vi sover 99% av nätterna i samma lägenhet och spenderar tiden tillsammans. Men ibland vill jag glo på film eller han spela spel en kväll då sitter vi i varsin lägenhet som om det vore varsitt sovrum. Sen när det närmar sig läggdags kommer han hit eller så åker jag till honom. Vi är inte särbo eftersom vi bor tillsammans i båda lägenheterna (båda har kläder och saker i båda lägenheterna men mina möbler i mina och hans i hans ) Så ja vi är wannabe sambos... Men min far och hans fru är särbos och väldigt nöjda med det!

• Anonym (Jisses svartsjuk?)
    Anonym (Sambo) skrev 2018-04-13 00:43:20 följande:

Lite avundsjuka ikväll....?

Undrar om det inte är du som är avundsjuk... Är det kanske så att deras förhållande är bättre än erat? Era problem försvinner inte för att du gnäller på att de kallar sig särbo... Ta ett glas vin och chilla lite istället....
Svar på tråden SÄRBO = SAMBOWANNABE