Anonym (knulldockor) skrev 2018-04-14 10:00:00 följande:
Håller mer. Sexualiseringen kryper längre och längre ner i åldrarna och kvinnor har blivit mer sexualiserade med porren och internet än tidigare. Även om kurvor har framhävts i alla tider så är det inte på samma sätt som nu där man direkt får sexassociationer och jag tänker att det kan bli direkt farligt och ger helt fel signaler och fokus på kvinnor. Helt tvärtemot vad jämställdhetsdebatten handlar om och i vilken riktning den vill gå. Kvinnor gör sig själv en otjänst genom att objektifiera sig och sänka sig så lågt som de gör genom att bara vara sexuella varelser.
Idag såg jag ett barn som ca 5-7 år som var klädd i kroppsformande tights, läderjacka, och med utsvängt fantastiskt hår bakifrån och jag tänkte direkt att hon lätt kunde misstas för en ung sexuell kvinna och kände bara obehag.
Modet har alltid tidigare styrt kroppsfixeringen men nu är det porren..folk får helt sjuka värderingar, dessutom mår ju unga människor sämre än någonsin. Ingte helt oväntat!
Detta är ett klassiskt fall av dubbelbestraffning. Modet föreskriver en viss klädstil. Följer de inte klädstilen blir de av jämnåriga (pojkar och flickor) sedda som töntiga, omoderna, får svårt att hitta pojkvänner, blir utanför.
Följer de klädstilen kommer folk som du som menar att det är "kvinnornas" ( vi talar om små flickor i tio- fjortonårsåldern ) eget fel eftersom "kvinnorna gör sig själva en otjänst", och som ditt nick antyder mena att de klär sig som "knulldockor".
Unga flickor söker, precis som de gjort i alla tider, bekräftelse och godkännande från omgivningen. Det vi kan göra är att försöka stärka deras självförtroende, inte anklaga dem ännu mer.