• Anonym (Intresserad)

Har ni någonsin ångrat att ni INTE varit otrogna?

Jag och en vän satt och pratade skit över ett glas vin här om dagen och vi kom då in på det där med otrohet och det faktum att man ofta hör om folk som ångrat att de varit otrogna men att man sällan/aldrig får höra någon berätta att man ångrat att man inte legat/strulat med annan än ens partner när tillfälle getts.

Det skulle därför vara intressant att veta om ni någonsin ångrat att ni INTE legat/strulat med en annan person när ni själva varit i ett "monogamt" förhållande? Att man hade möjligheten men att man inte gjorde något och att man sen ångrade sig.

Ni som svarar JA, berätta gärna om sammanhanget och varför ni ångrade er :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni någonsin ångrat att ni INTE varit otrogna?
  • GGN

Japp. Levde med en man som var ett riktigt jävla as ibland. Himmel eller helvete. En klassiker, jag stannade för att han har bra ibland.

Hade en liten crush på en kille jag studerade med. Han bjöd hem mig efter en blöt kväll. Jag ångrar att jag inte gick med honom. Det hade aset förtjänat.

Jag lämnade den dåliga mannen ett par veckor senare, kanske tack vare klasskompisen.

• punktslash
    GGN skrev 2018-04-16 12:29:40 följande:

Japp. Levde med en man som var ett riktigt jävla as ibland. Himmel eller helvete. En klassiker, jag stannade för att han har bra ibland.

Hade en liten crush på en kille jag studerade med. Han bjöd hem mig efter en blöt kväll. Jag ångrar att jag inte gick med honom. Det hade aset förtjänat.

Jag lämnade den dåliga mannen ett par veckor senare, kanske tack vare klasskompisen.

Inget jag tycker du ska ångra. Du slapp ifrån den dåliga mannen, men gjorde själv inget moraliskt tvivelaktigt! Slutet gott, allting gott!
  • Anonym (Steffe)

Jag har ångrat att jag inte utnyttjat fler tillfällen till sex med andra män. Jag var lite för feg - och min "tilltänkta sexpartner" var nog också lite för feg. Vi hade lite kul några gånger i "festsammanhang" när vi var lite onyktra. Det var liksom lite enklare när man hade spriten att skylla på...

Det handlade om rent sex och var inget som helst hot mot min partner - även om det självklart handlade om otrohet.

• Anonym (Filippa)
    Anonym (bedragen) skrev 2018-04-16 11:07:36 följande:
    Jag förstår vad du menar, även vi träffades i unga år. Skillnaden är att min fru efter 20 år var otrogen. Det var firmafest och hon och en kollega hade sex. Sedan fortsatte de med det ett par månader innan jag förstod vad som var fel och allt kom fram.

Så nu är jag krossad efter att min fru bedrog mig. Jag har haft sex med en person i hela mitt liv. Hon tyckte att jag inte dög. Jag är nu för gammal (46) och ser fram mot resten av livet i ensamhet, utan sex. Jag varken vill eller vågar försöka mig på något nytt. Jag vill inte skämma ut mig, jag vill inte utsätta någon för något obehagligt.
    Fast du är inte alls för gammal. Däremot är du rädd för att bli avvisad, det är en helt annan sak.
    Du "dög" ju i 20 år, sedan betedde sig din fru sig som ett svin. Klart du kan hitta kärlek och bra sex igen.
  • Anonym (bedragen)
    Anonym (Filippa) skrev 2018-04-16 13:30:20 följande:
    Fast du är inte alls för gammal. Däremot är du rädd för att bli avvisad, det är en helt annan sak.
    Du "dög" ju i 20 år, sedan betedde sig din fru sig som ett svin. Klart du kan hitta kärlek och bra sex igen.
    Eftersom min fru, då hon varit otrogen, om och om igen förklarat för mig hur värdelös och usel jag var på sex så har jag svårt att tro något annat. Hur hemskt vårt sexliv varit under alla år...

Hon hade ju då "prövat på" en annan, och sett vilken skillnad det var. Så jag dög inte då, och egentligen aldrig.
  • GGN
    punktslash skrev 2018-04-16 12:56:42 följande:

Inget jag tycker du ska ångra. Du slapp ifrån den dåliga mannen, men gjorde själv inget moraliskt tvivelaktigt! Slutet gott, allting gott!

Jag anser inte att det hade varit moraliskt tvivelaktigt.
  • punktslash
    GGN skrev 2018-04-16 18:31:31 följande:
    Jag anser inte att det hade varit moraliskt tvivelaktigt.
    Otrohet är i bästa fall moraliskt tvivelaktigt, om ens det.

Man ska aldrig ångra att man gjort "det rätta".
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (bedragen) skrev 2018-04-16 13:41:11 följande:
    Eftersom min fru, då hon varit otrogen, om och om igen förklarat för mig hur värdelös och usel jag var på sex så har jag svårt att tro något annat. Hur hemskt vårt sexliv varit under alla år...

Hon hade ju då "prövat på" en annan, och sett vilken skillnad det var. Så jag dög inte då, och egentligen aldrig.
    Jag har verkligen full förståelse för att du blev sårad över en sådan "upplysning" om dina sexuella förmågor. Men, det behöver inte vara en sanning.

Jobba på din självkänsla och ge dig ut på banan igen!
  • Anonym (emz)
    Anonym (Skövdekille) skrev 2018-04-15 20:44:59 följande:
    Varför har du inte det då? Kul alltså!
    För att jag nog inte är den typen. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (bedragen) skrev 2018-04-16 11:07:36 följande:

Jag förstår vad du menar, även vi träffades i unga år. Skillnaden är att min fru efter 20 år var otrogen. Det var firmafest och hon och en kollega hade sex. Sedan fortsatte de med det ett par månader innan jag förstod vad som var fel och allt kom fram.

Så nu är jag krossad efter att min fru bedrog mig. Jag har haft sex med en person i hela mitt liv. Hon tyckte att jag inte dög. Jag är nu för gammal (46) och ser fram mot resten av livet i ensamhet, utan sex. Jag varken vill eller vågar försöka mig på något nytt. Jag vill inte skämma ut mig, jag vill inte utsätta någon för något obehagligt.

Kunde varit jag som skrivit detta inlägg. Men jag bestämde mig för att ta igen en del av alla förlorade år.

Jag dejtade några kvinnor och hade skapligt sex med dem. Sen träffade jag en underbar kvinna som jag nu är gift med. Jag kan bli ledsen när jag tänker tillbaka på åren med exet och hennes svek. Men då försöker jag

se framåt i stället.
Svar på tråden Har ni någonsin ångrat att ni INTE varit otrogna?