• Anonym (Intresserad)

Har ni någonsin ångrat att ni INTE varit otrogna?

Jag och en vän satt och pratade skit över ett glas vin här om dagen och vi kom då in på det där med otrohet och det faktum att man ofta hör om folk som ångrat att de varit otrogna men att man sällan/aldrig får höra någon berätta att man ångrat att man inte legat/strulat med annan än ens partner när tillfälle getts.

Det skulle därför vara intressant att veta om ni någonsin ångrat att ni INTE legat/strulat med en annan person när ni själva varit i ett "monogamt" förhållande? Att man hade möjligheten men att man inte gjorde något och att man sen ångrade sig.

Ni som svarar JA, berätta gärna om sammanhanget och varför ni ångrade er :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni någonsin ångrat att ni INTE varit otrogna?
  • Ensombryrsig

Tycker att otrohet är, per definition, inget mindre än smuts. Är gift med en kvinna som har varit otrogen i omgångar och under lång tid. Vet vad det orsakar för partnern och vad det riskerar för familjen. Det är inget jag önskar ens för min värsta fiende. Eller min fru...

Så nej. Jag ångrar inte ett enda tillfälle där möjligheten har funnits att vara otrogen.

• Anonym (Skövdekille)
    Anonym (emz) skrev 2018-04-17 10:36:55 följande:

För att jag nog inte är den typen. 

Nån måste ju locka fram det inom dig sånna fall
  • Anonym (bedragen)
    Anonym (Mannen) skrev 2018-04-17 10:46:21 följande:
    Kunde varit jag som skrivit detta inlägg. Men jag bestämde mig för att ta igen en del av alla förlorade år.

Jag dejtade några kvinnor och hade skapligt sex med dem. Sen träffade jag en underbar kvinna som jag nu är gift med. Jag kan bli ledsen när jag tänker tillbaka på åren med exet och hennes svek. Men då försöker jag

se framåt i stället.
    Det låter bra att du ordnat det för dig efter motgångarna!

Hur nervös var du då du skulle ha sex första gångerna då du var åter på banan?

En snygg och trevlig tjej stötte hejdlöst på mig nyligen. Jag blev vettskrämd och flydde fältet. På tunnelbanan hem förbannade jag min feghet.
  • GGN
    punktslash skrev 2018-04-16 20:21:22 följande:

Otrohet är i bästa fall moraliskt tvivelaktigt, om ens det.

Man ska aldrig ångra att man gjort "det rätta".

"Det rätta" är i många fall upp till en var och en.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (bedragen) skrev 2018-04-17 14:40:13 följande:

En snygg och trevlig tjej stötte hejdlöst på mig nyligen. Jag blev vettskrämd och flydde fältet. På tunnelbanan hem förbannade jag min feghet.

Jag var nog lite nervös. Men det gick över ganska snabbt. Det ena gav väl det andra antar jag.

Jag har i alla svåra sammanhang alltid frågat mig själv: Vad är det värsta som kan hända. I regel är det överkomliga konsekvenser. Ingen dör av lite dåligt sex liksom.
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (bedragen) skrev 2018-04-17 14:40:13 följande:

Du ser, det finns kvinnor där ute som vill ha dig. Var inte så hård mot dig själv, se framåt istället (lättare sagt än gjort, jag vet). När man blivit sviken är det lätt att identifiera sig som den som inte duger men tänk på att det till 99% sitter i ditt huvud.

Flirta tillbaka nästa gång!
  • Anonym (emz)
    Anonym (Skövdekille) skrev 2018-04-17 13:14:08 följande:
    Nån måste ju locka fram det inom dig sånna fall
    Ja. Men tröskeln var för hög då, jag ville inte gå bakom hans rygg. Nu med facit i hand var det ju dumt tänkt eftersom han hade exakt noll problem med att gå bakom min.
  • Anonym (bedragen)
    Anonym (Filippa) skrev 2018-04-18 08:44:21 följande:
    Du ser, det finns kvinnor där ute som vill ha dig. Var inte så hård mot dig själv, se framåt istället (lättare sagt än gjort, jag vet). När man blivit sviken är det lätt att identifiera sig som den som inte duger men tänk på att det till 99% sitter i ditt huvud.

Flirta tillbaka nästa gång!
    Jag brukar nästan dagligen småflörta med tjejer, och småflörtas med - helt oskyldigast. Men sedan tar det tvärstopp.

Den här tjejen däremot var synnerligen flörtig. Vi pratade och jag småflörtade och hon storflörtade hejdlöst i ett par timmar på en fest. Sedan var jag så yr i huvudet att jag var tvungen att lämna.

Det är dock möjligt att vi stöter på varandra igen.
  • Anonym (beror på)
    GGN skrev 2018-04-17 15:10:40 följande:
    "Det rätta" är i många fall upp till en var och en.
    Njae, det beror väl kanske på hur andra drabbas av mitt alldeles egna privata "det rätta". Om jag tycker "det rätta" är att slå ner folk på stan med baseballträ så är det absolut inte bara upp till mig.
Svar på tråden Har ni någonsin ångrat att ni INTE varit otrogna?