Äta bacon när man är gravid?
Kan man äta bacon när man är gravid? Hur ska jag veta att baconen är ordentligt stekta? Kan ju inte steka dom så dom blir brända
Kan man äta bacon när man är gravid? Hur ska jag veta att baconen är ordentligt stekta? Kan ju inte steka dom så dom blir brända
Ännu en tråd TS?
Men visst: stek bacon i ugnen så slipper du oroa dig.
Bacon är ju så tunna så det krävs inte lång stektid. Vad exakt är du orolig för?
Bacon är rökt, du kan till och med äta det rått om du vill. Stekt är verkligen ingen fara, gravid eller inte.
Bacon är ju så tunna så det krävs inte lång stektid. Vad exakt är du orolig för?
Bacon är rökt, du kan till och med äta det rått om du vill. Stekt är verkligen ingen fara, gravid eller inte.
Fast dom är typ.. 3 mm tunna? Det är inte många minuter vi pratar om.
Det kan man väl inte? Rå bacon är väl rått..
Jodå, det kan man. Eftersom det är rökt, som sagt. Sen tycker jag själv att det låter fruktansvärt äckligt, men både min sambo och min son äter det glatt.
Fast dom är typ.. 3 mm tunna? Det är inte många minuter vi pratar om.
Jag har hört att man inte ska äta rökt kött när man är gravid
Jag har hört att man inte ska äta rökt kött när man är gravid
Det är i så fall kallrökt du ska vara försiktig med, men även det är ok om du fryser det under ett par dygn först.
Du ska inte äta bacon rå. Det står tom på paketen nuförtiden. Eftersom en del missuppfattat saken.
Blir temperaturen över 70 grader då?
Är bacon varmrökt?
Det är ganska svårt att INTE få upp rätt temp i bacon.
Jag äter bacon varje lunch - p.g.a enormt saltsug och svårt äta vad som helst- och har aldrig tänkt tanken att det skulle vara farligt.