Tack för ditt svar. Jag känner igen mig i nästan allt du skriver. Konstigt nog vet jag också att jag ser bra ut och klär mig bra, jag har ett bra jobb och vänner. En man som älskar mig och ett fint hus med två underbara, verkligen perfekta barn. Så vad är det för fel på mig kan man ju undra, borde inte jag vara lyckligast i världen?! Jag skäms så mycket över hur jag känner att jag inte har vågat berätta för någon. Att jag egentligen känner mig falsk och värdelös, står timmar framför spegeln och fixar pedantiskt håret och kläderna och oroar mig för att; inte passa in. Gör mitt bästa på jobbet och anstränger mig till tårna varje dag för att jag är rädd att dom kanske märker att jag egentligen är just värdelös. Mina vänner försöker jag träffa i alla fall 1 gång i månaden, bara för att man måste ju ha vänner, annars upplevs man som konstig. Även fast jag vet att ingen av mina ?vänner? egentligen bryr sig om mig på riktigt. Min man är den som vet mest om hur jag mår, och han gör sitt bästa verkligen för att hjälpa mig så mycket han kan. Ångesten blev väldigt mycket annorlunda sen jag fick barn, eller ja, allt blir ju i stort sett annorlunda. Innan tog jag dag för dag å försökte inte tänka så mycket på framtiden, för det va för jobbigt. Nu med barn, måste jag tänka på framtiden, i alla fall deras. Och ibland hjälper det jätte mycket, att just bara fokusera på dom och deras liv. Att få fly sitt eget. Men det är inte långvarigt. Det är svårt att fly från sig själv, speciellt när man inte vet vem man riktigt flyr ifrån