Inlägg från: OlgaElvira |Visa alla inlägg
  • OlgaElvira

Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?

Svaret får du enklast om du tar på dig ett par stay-ups och går i dem en dag. Då även iförd ett par shorts i samma längd som en kjol.

• OlgaElvira
    Anonym (69"-man) skrev 2018-04-16 10:07:11 följande:

Jag har inte möjlighet att utföra några sådana experiment. Vad händer kanar stay-upsen ner?

Varför inte, vad hindrar dig?

Ja, de glider ner, silikonbandet ger hudirritation, för att de ska sitta upp någon längre stund behöver man välja ett märke som sitter åt rejält, med svullnad och blodstockning som följd.

Men jag har förstått att vissa män ser stay-ups som Guds gåva till männen, helt ok om de väljer att bära dem själva.
  • OlgaElvira
    Meriall skrev 2018-04-16 10:30:24 följande:

Så blir det inte för mig. De sitter uppe bra. Undrar vad som gör skillnaden. Mina sitter inte åt alls. Jag har inte hudlotion eller något sånt på och smörjer inte in ben efter dusch, kan det vara något sånt?

Nej jag använder inte lotion på mina ben, utom på vintern när luften är torr. Jag har inte hittat några stay-ups som är tillräckligt långa för mig och jag får röda kliande utslag av silikon/klisterremsan. Det är nog så enkelt som att allt inte passar för alla, vi är alla olika. Det är ju det som är så härligt med människor, att vi är olika.
Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?