• Anonym (Morgontrött)

Hur länge tar det för dig att göra dig klar på morgonen?

Ja, hur länge tar det för dig att göra dig klar för jobb/skola på morgonen? Gör du nåt speciellt för att snabba upp processen och få sova längre?

Jag behöver gå upp 1 h och 30 min innan jag ska ut genom dörren för att hinna, helst 1 h och 45 min innan, om jag ska slippa stressa.

• Svar på tråden Hur länge tar det för dig att göra dig klar på morgonen?
  • Pentra

Jag har väckningen ställd på 4:50. Mellan 5:12-5:15 så sitter jag i bilen för att åka till jobbet. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• fjanten

Om det bara är jag som ska göras i ordning och fara till jobbet, då behöver jag ca 45 minuter.

Är det med barnen behövs ca 2-2,5 timmar... Sonens medicinering tar bara den 45 minuter.

• Emy88

Jag behöver ca en timme om jag tar hand om barnen, annars behöver jag 0,5 timme.

En vanlig morgon med barnen ser ut så här:

Duschar 10 min

Ger barnen mat, klär på mig själv, borstar/fönar håret och sminkar mig 15 min

Äter själv frukost och surfar 15 min

Städar undan 5 min

Klär på barnen, borstar deras tänder, på med ytterkläder och går hemifrån. 15 min.

Vad är det som gör att det tar så lång tid för dig?

• smulpaj01

Ca 30 minuter men går upp 1 timme innan eftersom jag gillar att ta det lugnt på morgonen.

• Glinda från Oz

Oj, vad gör du på den tiden? Jag behöver ca 30-40 minuter, på den tiden duschar jag, tvättar ansiktet, klär på mig, äter frukost och borstar tänderna.

• Meriall

Om det bara var jag så en timme om jag ska duscha och äta frukost. Är det jättebråttom så hinner jag på 15 min. Men om jag ska få upp och iväg barnen så typ 2-3h...

• Anonym (Segis)

Jag brukar också gå upp 2 timmar innan jag ska iväg. Dels är jag slö på morgonen och ligger gärna kvar en kvart innan jag kliver upp. Egentligen gör jag inte så mycket, men det jag gör tar ändå lång tid. Har tyvärr också en lite bråkig mage så toabesöket kan ta tid. Om jag ska duscha går jag upp 3 timmar innan, men oftast duschar jag på kvällen. Resan till jobbet tar däremot bara 10 minuter så det är kanske lite skevt hur jag förbrukar min tid...

• Ruter

Är det bara jag så typ 20 minuter. Ska barnen också med ca 1 timme. Brukar då äta frukost själv och göra klart allting för att sen väcka dom och klä på dom och sen gå till förskolan

• EmberEyes

Ca 20 min. Gå på toa, borsta tänder, vaska av mig, på med kläderna, göra morgon-te i termo-koppen, borste genom håret, mat till katterna, lunchlådan, frukostmackan och te-muggen ner i väskan, ut genom dörren.
    Jag förbereder innan jag lägger mig så mackan är klar, lunchen är klar, kläderna är klara, lådorna är rensade, jag är dushcad, tekokaren är fylld och termo-muggen är preppad osv.
    Sedan "multi-taskar" jag, borsta tänder och packa väskan samtidigt, klä på mig under tiden jag brygger te, borsta håret när jag sitter på "tronen" t.ex.

(Att mitt första larm går en dryg timme innan jag behöver vara ute genom dörren och jag snoozar 30-40 min behöver vi kanske inte prata högt om...)

• Anonym (Ida)
    Pentra skrev 2018-04-17 18:23:14 följande:

Jag har väckningen ställd på 4:50. Mellan 5:12-5:15 så sitter jag i bilen för att åka till jobbet. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Snabbt! Vad jobbar du med?
Svar på tråden Hur länge tar det för dig att göra dig klar på morgonen?