• Anonym (L)
    Äldre 19 Apr 12:56
    4699 visningar
    7 svar
    7
    4699

    Förlorat barn v17, tiden efteråt?

    Igår födde jag min andra son, men tyvärr var denna inte menad att överleva graviditeten och dela livet med oss tre senare levande... det jag undrar är -sorgen och konsekvenserna är ju så olika för mig resp mim sambo-jag blöder, e svag, illamående, fortf ?gravidkropp? och massa hormoner... inte ?bara? en mental sorg.... hur möts man bäst i detta? Jag behöver vila mycket nu och så... sambon går mer in att ?fixa o ordna med saker hemma?.... jag vill inte vi ska komma ifrån varann i detta... jag behöver dessutom finnas för min son jag har sen tidigare relation som också sörjer... vad är era erfarenheter och råd i detta. Vi ska välja kista nästa vecka och sedan begrava honom i maj.

  • Svar på tråden Förlorat barn v17, tiden efteråt?
  • Anonym (L) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 13:25
    #4

    Tack, ja så är det ju. Jag har kontakt med präst som ska finnas o stödja med samtal, behöver sonen kommer han också kunna prata med henne. Sambon har mer stängt in känslorna tror jag, eller så känner han på annat sätt än jag.. vilket är helt okej hur man än reagerar. Han säger att han fokuserar mer på att finnas för mig... min son reagerade jättestarkt o blev sååå chockad ledsen osv :( så jag försöker så gott jag kan att hålla ihop så mkt jag kan nu... jag var i enorm chock igår under förlossningen o efteråt men idag är det som förnekelse som att det inte hänt o jag vill ej tänka på det, känns absurt att känna så, men börjar jag tänka på det kommer tårarna direkt:( känns så hemskt:( var ju inte såhär det skulle gå.. har längtat efter syskon åt mitt barn i över 8 år.... e livrädd vi ej blir gravida igen i framtiden o för att detta ska ske igen:(

Svar på tråden Förlorat barn v17, tiden efteråt?