• Anonym (Nyfiken)

Fest i Långbortistan

Är det okej att begära att din familj dvs föräldrar och syskon med respektive och barn kom till ett annat land långt borta för att gå på ditt bröllop med bara dom närmaste där så det är inget stort bröllop med många inbjudna. Ingen i familjen har speciellt mycket pengar och det kommer att kosta 30 000-50 000 kr per familj. Man måste ju inte åka förstås men om det är den närmaste familjen som gifter sig så vill man ju säkert. Eller skulle du ställa till en bröllopsfest hemma där familjen bor vid ett annat tillfälle och på så vis inte pressa familjen att åka dit?

Det gäller inte mig så inga påhopp tack.

• Svar på tråden Fest i Långbortistan
  • Anonym (Anna)

Hade aldrig ordnat ett bröllop där det skulle kosta så mycket för familjen att åka till, speciellt inte om man vet att de inte har så mycket pengar.

Vilket land är det, eftersom vet verkar så dyrt?

• Anonym (Nyfiken)

Med flygbiljetter och hotell för 2-3 personer per familj blir det dom där summorna under sommaren.

• annabellelee

Jag skulle ordna en bröllopsfest hemma. Om jag ville gifta mig på stranden på Bahamas hade jag gjort det, men sedan firat med fest hemma, inte förväntat mig att alla skulle ta sig till Bahamas. 

• Anonym (Anna)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-04-19 18:35:52 följande:

Med flygbiljetter och hotell för 2-3 personer per familj blir det dom där summorna under sommaren.

Var är det?
  • Anonym (Nyfiken)

Vill inte säga var om andra eller brudparet känner igen något men tänk ett exotiskt ställe.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-04-19 18:47:58 följande:
    Vill inte säga var om andra eller brudparet känner igen något men tänk ett exotiskt ställe.
    Och en brutalt lång restid också.
  • Anonym (60 mil)

Jag flyttade 60 mil bort. När vi gifte oss hjälpte vi min närmsta familj med boende. Mina syskon och föräldrar bodde i vår lägenhet, jag och min blivande man fick bo på hotell som present och mina morföräldrar hittade vi ett hotell vi trodde de skulle gilla då de har det rätt bra ställt.

Resten av släkten valde vi att inte bjuda för att de skulle slippa känna att de behövde lägga semesterdagar och pengar på vårt enkla bröllop.

Nu hade vi själva inte så mycket pengar men om vi hade det hade vi definitivt hjälpt till de som behövde ekonomisk hjälp.

• Anonym (A)
    annabellelee skrev 2018-04-19 18:38:58 följande:
    Jag skulle ordna en bröllopsfest hemma. Om jag ville gifta mig på stranden på Bahamas hade jag gjort det, men sedan firat med fest hemma, inte förväntat mig att alla skulle ta sig till Bahamas. 
    Håller med
  • Anonym (Kissy)

Hade gift mig två gånger. Eller rättare sagt en gång och så en bröllopsceremoni hemma.

Hade antagligen bjudit över och betalat för min mamma att närvara vid första giftasmålet. Känns viktigt för både mig och henne men hade inte förväntat mig att hon skulle behöva punga ut med så mycket pengar på sin knappa inkomst.

Svar på tråden Fest i Långbortistan